Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[schema] compaq pres. 9230 voedingstekkers

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
heb hier een compaq pres 9230 staan, die doet helemaal niets meer sinds vanmiddag. Ik denk dat de voeding kapot is maar kan het niet testen omdat compaq afwijkende schema's voor de voeding heeft. Het betreft de voeding PS2026 (145watt), part # 184736-001 en spare part # 184738-001

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/voedingstekkers.jpg

Dit zijn de stekkers. Is deze te vervangen met een standaard AT (ligt hier nog) met veranderde stekkers, zo ja wie heeft er een schema?

Een normale At voeding heeft geen mobo nodig om aan te gaan, slechts een stroomafnemer.

Geldt dat bij deze ook of niet, zo ja dan weet ik 100% zeker dat het de voeding is.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Hmm, ik had ook te maken met een kapotte compaq voeding, ging naar die compaq mensen bellen enzo voor een 2e voeding maar dat kostte verschikkelijk veel dus maar niet gedaan, ik ging een beurs naar een 2e hands voeding zoeken enzo maar kon er geen 1 vinden.

Dus heb ik maar me moederbord enzo veranderd :)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

DeXtOuRiuS schreef op 09 maart 2003 @ 15:56:
Hmm, ik had ook te maken met een kapotte compaq voeding, ging naar die compaq mensen bellen enzo voor een 2e voeding maar dat kostte verschikkelijk veel dus maar niet gedaan, ik ging een beurs naar een 2e hands voeding zoeken enzo maar kon er geen 1 vinden.

Dus heb ik maar me moederbord enzo veranderd :)
Heb je er dan een andere aansluiting op je moederbord gesoldeerd?
Topicstarter: Een paar maanden terug, als ik me goed heriner had iemand het zelfde probleem en had hiervoor een schema gevonden moet je maar ff searchen. Ik zal ook wel ff zoeken. Deze heb ik gevonden:
[rml][ EL] xt power connector[/rml]
ATX voeding technisch schema

[ Voor 30% gewijzigd door Meneer aard op 09-03-2003 16:09 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
aard schreef op 09 March 2003 @ 16:05:
[...]

Topicstarter: Een paar maanden terug, als ik me goed heriner had iemand het zelfde probleem en had hiervoor een schema gevonden moet je maar ff searchen. Ik zal ook wel ff zoeken. Deze heb ik gevonden:
neuh, heb gewoon nieuwe onderdelen gekocht en onderdelen uit de compaq ook gebruikt.

muah kostte me wel veel geld, nieuwe geluidskaart, geheugen, moederbord, kast.

[ Voor 8% gewijzigd door Dextourius op 09-03-2003 16:42 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
aard schreef op 09 March 2003 @ 16:05:
[...]

beide topics had ik al gevonden maar die gaan beide over ATX deze van mij lijkt meer op AT. Heeft ook een AT aan/uit schakelaar en geen ATX drukknop.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik heb hier een compaq 486 staan met psu, ziet er uit alsof dat ding hetzelfde is.. Mail maar als je die PSU wilt, ding doet het gewoon, verzendkosten zijn voor jou :P

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

DeXtOuRiuS schreef op 09 March 2003 @ 16:41:
[...]

neuh, heb gewoon nieuwe onderdelen gekocht en onderdelen uit de compaq ook gebruikt.

muah kostte me wel veel geld, nieuwe geluidskaart, geheugen, moederbord, kast.
Had het anders gelezen, dat je het mobo hat aangepast.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
m-m schreef op 09 March 2003 @ 17:21:
ik heb hier een compaq 486 staan met psu, ziet er uit alsof dat ding hetzelfde is.. Mail maar als je die PSU wilt, ding doet het gewoon, verzendkosten zijn voor jou :P
Ja, heb zeker intresse, hoeveel weegt zo'n ding eigenlijk (ivm verzendkosten)? heb je een foto'tje om te kijken of die erop lijkt?
Pagina: 1