[XP] Hoe 2de partitie formateren?

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Het zit zo:

Ik heb 1 harde schijf, een IBM 40 gig disk.. die schijf heb ik opgedeeld in 3 partities:

C: 10 gig (Windows XP)
D: 15 gig (Games)
E: 15 gig (Overige)

Nu heb ik net C: Geformateerd en Windows XP er op nieuw op gezet, maar nu zou ik graag partitie D: willen formateren en misschien later nog partitie E:, maar hoe moet ik dat doen? Simpelweg vanuit windows zelf gaat niet.. Dan geeft windows een foutmelding dat er nog programma's actief zijn van partitie D:, wat me trouwens vrij sterk lijkt..

Ik heb al gezocht op GoT.. daar stonden wel vele topics over formateren etc, maar niet specifiek over mijn probleem.. Via Google kwam ik trouwens ook niet ver.. Hopelijk hebben jullie een oplossing.. :?

modjes, wacht aub even met dit topic te sluiten tot er hier een oplossing staat voor mijn probleem en daarna mag het topic van mij dicht.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door blakez op 09-03-2003 15:40 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Met welk programma heb je de partities aangemaakt? Partition Magic kan namelijk ook formatteren.
Verder zou je kunnen proberen te booten in Veilige Modus, dan worden er minder programmaatjes opgestart met je computer, en kun je het nog eens proberen.
Laatste mogelijkheid die ik even snel kan verzinnen is booten vanaf de XP-CD, volgens mij kun je daar ook formatteren, of in ieder geval partities verwijderen :).

[Edit]
Als je FAT32 hebt kun je met behulp van een Bootdisk in DOS booten en vervolgens met "Format D:" je partitie formatteren. Met NTFS zal dit echter niet gaan, NTFS-partities zijn namelijk niet zichtbaar onder DOS ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Compubiter op 09-03-2003 16:20 ]

Verwijderd

gewoon opstarten met partition magic flop of 98 bootflop en dan de 2e en 3e partitie formatteren?

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Het is me gelukt met partition magic, dus wat mij betrefd mag het topic dicht..

Verwijderd

blakez schreef op 09 March 2003 @ 18:16:
Het is me gelukt met partition magic, dus wat mij betrefd mag het topic dicht..
Nee, dat doen we niet, omdat we dan half GoT wel kunnen sluiten, omdat het "opgelost" is :P

En dan nog, je ontneemt een ander de mogelijkheid jouw topic omhoog te kicken als hij hetzelfde probleem heeft, maar er met de genoemde oplossingen niet uitkomt. Dus vandaar, topics die opgelost zijn gaan niet op slot :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 18:20 ]