Toon posts:

divx probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik wil een divx afspelen maar geen van mijn players werken. Bij realplayer zijn audio en video niet synchroon, bij windows media player loopt de boel in slowmotion omdat het programma om de een of andere reden 100% processortijd vraagt, en divx player 2.0 alpha kan de file uberhaupt niet openen. Wat is hier aan te doen?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:10
Lees de FAQ eens... Heb je alle codecs geinstalleerd?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:56
Juiste codecs downloaden.

Divxdigest
dvd.box.sk

Btw ben je niet de eerste die dit vraagt dus je zou ook even kunnen speuren op het forum :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:10
Help! Mijn avi's spelen niet af!
Als je een .avi bestand hebt, je opent deze in je Windows mediaplayer en deze zegt dat ie de goede codec niet kan vinden, dan is de kans groot dat het een DivX is. Een DivX is een soort van compressie die niet officieel ondersteunt wordt, maar goed comprimeert. Deze compressie wordt tegenwoordig altijd toegepast op (vaak illegale) films die je op internet kan downloaden.

Om deze films af te kunnen spelen heb je dus een aparte codec nodig. Hieronder staan wat links naar de meest gebruikte. Voor meer info over DivX en meer software ervoor, kan je eens kijken op divx-digest of doom9.org
DivX 3.11 Alpha

DivX 4.12

DivX 5.02 Basic

ffdshow, een filter om alle DivX en XviD af te spelen.

Nimo Codec pack niet 1 codec, maar een collectie van veelgebruikte. Installeer ze niet allemaal tegelijk, diverse mensen hebben hier problemen mee gehad, zoals geen of groen beeld. Probeer eerst ffdshow plus het juiste audio codec als je op veilig wilt spelen.
Als deze codecs niet helpen, kan je gspot gebruiken om te zien welke codecs gebruikt worden. Gebruik vervolgens eventueel een zoekmachine om het codec te vinden.
Zo uit de faq gehaald

[ Voor 3% gewijzigd door danslo op 09-03-2003 15:34 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RealPlayer loopt nooit goed met DivX, die is daar namelijk niet eens voor gemaakt.

Om te beginnen zou ik BSPlayer eens installeren. Dat is al een stuk beter dan Media Player en DivX Player 2.0.

Verwijderd

Sorry posting is al overbodig...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 15:36 ]

Pagina: 1