World of Outlaws: Sprint Cars is uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01 09:24
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Sprint.JPG

Ik las net op Gamespot.com dat 'World of Outlaws: Sprint Cars' uit is. Er is zelfs al een kant -en klare review van op die gamesite aanwezig. Het is uiteraard geen simulator, maar het ziet er wel kool en funny uit. Het doet me eerlijk gezegd denken aan 'Beetle Crazy Cup'. Ook niet de allerbeste beste qua autoraces wat er toen beschikbaar was, maar de graphics waren zeer goed en het concept stond garant voor veel speelplezier. :) Ik hoop dat dit ook zoiets is. Heeft iemand misschien al ervaringen ermee? Er is jammer genoeg geen demo van beschikbaar, anders had ik ff een kijkje genomen. Nog even wat additional info erover:

"On the track, World of Outlaws offers several new graphical perks. Veterans will notice right away that Ratbag has eliminated the DOS-like overlay typefaces of prior games in favor of a showy new HUD. It has refined virtually everything you can see, undoubtedly to take advantage of today's vastly improved computing horsepower. The skies are more dramatic and full, the airborne dust is more prevalent, and the shadowing and lighting are more believable. The track surface textures are particularly impressive--they're finely detailed and add a great deal to the game's sense of speed. "

Minimum System Requirements
• RAM: 128 MB
• Video Mode: 3D Accelerator
• Hard Drive Space (MB): 1500 :?
• Sound Board: Yes

Recommended System Requirements
• System: PIII 800 or equivalent
• RAM: 128 MB
• CD-ROM Speed: 8X
• Video Mode: 3D Accelerator

Multiplayer Support
• Multiplayer supported on: LAN, Internet :D
• Number of players: 1-10

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/004111.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/008111.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/009111.JPG

Voor meer screens:
*Click*

*Click*

*Click*

*Click*

*Click*

*Click*

"World of Outlaws continues to deliver the superb handling and very realistic track dynamics for which Ratbag has become known. Try driving off the groove in the mud or approaching a high-banked turn the same way as you would a low-banked turn and you'll soon see just how many physics variables Ratbag has utilized. Even longtime oval haters may find enough diversity in the game's 15 circuits (three of which are locked at the outset) that they'll at least temporarily set aside their prejudices. In fact, the three locked tracks are of the fantasy variety, combining an assortment of well-placed jumps and hazards and several opportunities to turn right."

Publisher: Infogrames
Developer: Ratbag
Release Date: 02/03/2003

Verwijderd

[pm]

[ Voor 96% gewijzigd door IceStorm op 09-03-2003 21:34 ]

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01 09:24
[pm]

[ Voor 99% gewijzigd door IceStorm op 09-03-2003 21:34 ]

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
lijkt mij ook niet echt super eerlijk gezegd

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 14:18
reply dan gewoon niet ... :r

spel ziet er wel lache uit , vooral over lan lijkt et me wel een lache game :)

Verwijderd

Unknown schreef op 09 March 2003 @ 15:40:
lijkt mij ook niet echt super eerlijk gezegd
Hoe weet je dat nu al na 10min. Heb je het dan persoonlijk gespeeld? Nou jah... eerste indruk; maar dat vind ik in ieder geval niet zo onderbouwend en inhoudelijk zoals jij het dan brengt.

Anywayz, zoals Shockers het al zegt, lijkt me het voor over Internet of LAN echt wel kewl. Het is tenminste weer een 'Up-to-date' spel van NU. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 16:00 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Fuelke

Forza Ferrari

Het spel heeft een verslavende gameplay, althans voor mij. Ik heb het spel nu al een weekje en heb de careermode al zowat kapot gespeeld :D

Er zijn in het spel dus twee modes de arcade mode en de careermode. In arcade race neem je gewoon een sprint car waarna je de raceopties kiest. In career mode krijg je een startbudget waarmee je een sprintcar naar keuze kan kopen. In het begin van je carrière kan je enkel meedoen aan Local & Regional series. Je duidt gewoon de races aan in een dagboek die je wil rijden en klaar is kees. Je kan voor dat je naar het circuit vertrekt de auto upgraden en/of herstellen. Herstellen kan ook tussen de verschillende delen van een race in, maar de auto kan ook in die mate schade oplopen dat ze enkel in je garage te herstellen is. Naarmate je beter presteert komen er sponsors naar je toe die je geld aanbieden per gereden race.

Hoe verlopen de races nu zelf zal je je misschien afvragen. Een raceweekend bestaat uit een Practice, Qualify, Heat 1 of Heat 2, Dash, B Main race en A main race. In de practice sessie bevind je je alleen op de baan voor 5 rondjes geschikt om de oval te leren kennen. In Qualify krijg je drie rondjes op de baan en de laatste twee bepalen je plaats. Rijd je een oneven tijd (plaats 1,3,5,7,9,11,13,15,17,19,21 of 23) dan kom je in Heat 1 terecht, bij een oneven tijd wordt dat Heat 2. Indien je de top 6 haalt in je Heat (beide heats gaan over 5 rondjes) ga je door naar de Dash race die ook vijf ronden telt, eens daarin ben je ook al zeker van de A Main race en daar is het meeste geld en de meeste punten te verdienen in de 15 tot 20 rondjes. Wie goed opgelet zal merken dat ik de B Main race even overgeslagen heb. Wel als je er niet in slaagt om in de eerste zes te finishen in de heats dan kom je hierin terecht. Door een top4 plaats te rijden in deze B Main race kan je dan alsnog naar de A Main Race.

Je begint in de careermode met weinig geld, je hebt amper genoeg geld om de auto aan te schaffen en in het begin lig je meer achterin te sukkelen en heb je zelfs moeite om de B race te winnen. Eens je wat geld bij elkaar geraapt hebt kan je de sprint car voldoende upgrade kan je races winnen. Hou je in het begin maar bij Local series daar zal je het al moeilijk genoeg hebben. Na verloop van tijd krijg je het powersliden door de bochten wel genoeg onder de knie om races te winnen. Gisteren zeer geconcentreerd moeten strijden om de A main race te winnen in de Regionals Series, m'n voorsprong is nooit onder de 30 hondersten geweest. Nog een leuk puntje is dat je scherm ook vuil wordt door opgeworpen modder van je tegenstanders, gelukkig heb hiervoor per sessie een aantal tearoffs om te gebruiken.

Dat was het wel denk ik :P Wie nog vragen heeft moet ze maar stellen. Enkel nog zeggen dat dit een afgeleide is van de PS2 versie wat het grote lettertype van de HUD verklaart. Er is trouwens wel een demo van WoO SC > http://www.bhmotorsports.com/download/2148 (46MB)

[ Voor 26% gewijzigd door Fuelke op 09-03-2003 16:18 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Downloading demo @ 1,51 Kbyte/sec and going down.... :X

M@NIC: Ga de FAQ nog eens lezen ofzo :?

Gaat overigs uber-schnell met 115Kbit kabel, maar hij zal ooit wel finishen I guess. Ben in ieder geval benieuwd erna; zocht namelijk wel weer een leuk racespel @ the moment. Als dit me bevalt, probeer ik ergens de full vandaan te toveren. :)

Zal straks, by the way, wel ff wat screens posten @ de kracht van een Ti4200. :P

[ Voor 10% gewijzigd door M@NIC op 10-03-2003 00:32 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lijkt me vet spel :D Alleen graphics lijken me wat minder. Op de screenshots ziet het er iig best wel 'buggy' uit moet ik zeggen :+

Wel raar dat ik hier nog nooit eerder van heb gehoord :? In het warez circuit is het niet echt een populaire game :(

/edit: Ow ik snap het al, de game is bekender onder de naam World of Outlaws 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door Sport_Life op 10-03-2003 01:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 12:16

PoweRoy

funky!

ik denk dat ik het alleen via lan leuk zal gaan vinden :/ absurde races <--> LAN = :+

[This space is for rent]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:34
hmm ratbag poept elk jaar weer een dirtracer uit.
begon met powerslide

volgens mij gebruikt dit spel nog steeds dezelfde graphic engine.

Verwijderd

Nouja, bij dit soort spellen tellen de graphics niet zo superveel mee.
Je kan nog steeds verslaafd zijn aan Die mario-race games voor op de nintendo enzo, die zien er ook niet bepaald mooi uit, maar zijn wel verdacht leuk om te spelen (vooral met meerdere spelers dus PoweRoy kan wel gelijk hebben dat dit vooral leuk is voor LAN)

Sowieso vind ik de fixatie op graphics bij games uit de hand gelopen. Het komt nu op het punt aan dat mensen spellen alleen nog maar kopen omdat de graphics van het spel zo uitzonderlijk mooi zijn.

Unreal is wel een aardig voorbeeld. Qua gameplay is dit het minst vernieuwende spel van de eeuw (overdrijven is een vak :P). Dat hoeft niet uit te maken, als de gameplay echt leuk was en waar je niet zo snel op uit zou kunnen kijken (Pong en Tetris hoeven van mij nooit te veranderen :)) maar ik vind dit spel gewoon supersaai worden op den duur. Het enige wat het spel nog omhoog houdt zijn de graphics.
AvP vond ik niet echt supermooi voor die tijd (want ja, de tijd gaat hard) maar het bracht wel een ontzettend leuk gameplay - aspect met zich mee. Evenals die Star wars episode 1 game (Lightsabre owns!). Die zag er wel mooi uit, maar had ik ook heus wel gespeeld met mindere graphics (klote alleen dat ik het hele verhaal, en meer, al kende voordat ik de film ging zien).

Counter-strike ben ik nog helemaal aan verslaafd. Nu komt er binnekort weer een nieuw spel uit (ik moet nog opzoeken welke het is, ik zag hem op zo'n gameprogramma op yorin ofzo) met precies dezelfde wapens / gameplay als Counter-Strike (wel een singleplayer optie, maar dat was een tutorial voor de multiplayer, die zou plaatsvinden in servers van maximaaal 32 man :| en het leek verdacht veel op de Realpack voor CS). De commentator zei al dat de vergelijking met Cs getrokken werd, maar dat dit totaal onterecht was, omdat de graphics van dit spel veel beter waren, dat er speciaal een nieuwe engine was ontwikkeld voor het spel en dat dus de vergelijking met Counter-Strike niet op zou gaan.
Mjah, ipv dat ze een leuk concept voor een game verzinnen en die op de markt brengen.

Die fixatie op graphics vind ik zwaar overdreven, als het maar niet lelijk is, en het moet niet schokken, dan ben ik tevreden als de gameplay leuk / verslavend is.

En zoals al gezegd, deze game heeft een verslavend aspect, dus om nu te gaan zeiken over de achterhaalde graphics, is een beetje kortzichtig als je het mij vraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 02:25 ]

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
is echt een saai spel dit , had hem 2 weken geleden. Maar meteen weer verwijderd :r

Verwijderd

HEt ziet er wel mooi uit. MAar ook best chaotisch. Met al dat opspringende modder enzo. Maar ik denk dat het best wel een leuk spel is.

Verwijderd

Graphics zijn niet het belangrijkst nee ,want nog ff en een spel komt nooit meer uit ,omdat de ontwikkelaars het niet meer aankunnen.

Maar waarvoor ik reply is dit ;

Je bedoelt New World Order en geloof die gast op tv niet ,want anders was hij ook wel eerlijk geweest over hoe buggy dit spel was en nog steeds is .

Nog nooit heb ik een spel zo slecht op de markt zien komen en Gammo was dan ook duidelijk omgekocht .

Maybe na heel veel fixes kan het een cskiller worden maar nu nog zeker niet

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb het net ff gespeeld en mijn ervaringen zijn niet bepaald positief te noemen :)

Ik kan het spel wel gaan afkraken, maar dat doe ik niet, ik wil alleen zeggen dat als mensen hier 40 Euro of meer voor neer leggen ze flink genaaid worden :)

Ik kan begrijpen dat sommige mensen het een best aardig spel vinden, gameplay is wel goed, maar ik stoor me enorm aan die papieren ventjes die in het midden staan en die dan ook nog eens altijd met hun gezicht naar je toe staan te staren 8)7

Dit spel had gewoon 2 jaar geleden uit moeten komen. Voor die tijd was het een best aardig spel geweest...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2025
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 02:22:

Counter-strike ben ik nog helemaal aan verslaafd. Nu komt er binnekort weer een nieuw spel uit (ik moet nog opzoeken welke het is, ik zag hem op zo'n gameprogramma op yorin ofzo) met precies dezelfde wapens / gameplay als Counter-Strike (wel een singleplayer optie, maar dat was een tutorial voor de multiplayer, die zou plaatsvinden in servers van maximaaal 32 man :| en het leek verdacht veel op de Realpack voor CS). De commentator zei al dat de vergelijking met Cs getrokken werd, maar dat dit totaal onterecht was, omdat de graphics van dit spel veel beter waren, dat er speciaal een nieuwe engine was ontwikkeld voor het spel en dat dus de vergelijking met Counter-Strike niet op zou gaan.
Mjah, ipv dat ze een leuk concept voor een game verzinnen en die op de markt brengen.
zou het hier niet kunnen gaan om Counter strike:condition zero? is hetzelfde als CS maar dan met een singel player optie. dit spel gaat zwaar roelen :P

voor meer info zie: http://www.cs-conditionzero.com/

[ Voor 3% gewijzigd door mrboomblaster op 14-03-2003 01:11 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Pagina: 1