Toon posts:

"Unlock keyboard" bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en daarin kwam een overeenkomstig topic naar voren. Echter geeft deze topic geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Een google-search hielp ook niet.
Ik weet niet zeker of deze topic hier thuis hoort, anders moet ie maar verplaatst worden.
Zoals de topic-titel al zegt, krijg ik bij het booten van mijn zusjes pc de melding dat ik mijn toetsenbord moet unlocken. Dat gebeurde nadat ik de cd-rom speler en de floppydrive eruit gehaald had. Misschien heeft het hiermee te maken...
Ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen. Ik heb geboot zonder keyboard, maar dan krijg ik nog steeds dezelfde melding. Ook heb ik een ander toestenbord geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten. Het is trouwens een DIN-aansluiting.

Het systeem is een P2 533 mhz op een onbekend moederbord :? Dit geheel zit in een AT kast.

Alvast bedankt.

//Edit: daarbij zegt het dat ik f1 moet drukken, maar dat is normaal omdat het geen floppydrive en cd-rom speler meer heeft. :tidE\\

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 15:02 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je hebt het kabeltje van het keyboard-lock losgetrokken of fout zitten. Heb je een boekje van het moederbord? Of een exact typenummer?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op 09 March 2003 @ 15:06:
Je hebt het kabeltje van het keyboard-lock losgetrokken of fout zitten. Heb je een boekje van het moederbord? Of een exact typenummer?
nee, er is helemaal nix bij, dat is het probleem. Deze pc was gekocht in de tijd dat ik er nog nix van wist. Maar wat bedoel je precies met het losgetrokken kabeltje?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 15:08:
[...]

nee, er is helemaal nix bij, dat is het probleem. Deze pc was gekocht in de tijd dat ik er nog nix van wist. Maar wat bedoel je precies met het losgetrokken kabeltje?
zit er aan de voorkant een rond dingetje met daarin een rondje en een gleufje? Kan ff niks anders verzinnen om `m te beschijven. Heb die dingen ook thuis, zal wel straks ff picie maken als de batterijen zijn opgeladen. Er is daar een soort sleuteltje voor dat je om moet zetten, heb je `m per ongeluk op locked staan? Daardoor start ie misschien niet door. Dit zat vroeger bijna standaard op alle at kasten, Of probeer het kabeltje te vinden dat je misschien heb losgetrokken, maar dat kan haast niet.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Maar wat bedoel je precies met het losgetrokken kabeltje?
Je hebt dingen uit de kast gehaald. Soms trek je daarbij onbedoeld kabeltjes los. Als dit een kast en moederbord met een keyboard-lock is, kan dat het door jou beschreven effect hebben. Sleutelschakelaars vind je op oude kasten, en soms hebben ze gewone schakelaars (in de buurt van de lampjes en reset-knop) op de kast ingezet als keyboard-lock.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
aard schreef op 09 March 2003 @ 15:22:
[...]

zit er aan de voorkant een rond dingetje met daarin een rondje en een gleufje? Kan ff niks anders verzinnen om `m te beschijven. Heb die dingen ook thuis, zal wel straks ff picie maken als de batterijen zijn opgeladen. Er is daar een soort sleuteltje voor dat je om moet zetten, heb je `m per ongeluk op locked staan? Daardoor start ie misschien niet door. Dit zat vroeger bijna standaard op alle at kasten, Of probeer het kabeltje te vinden dat je misschien heb losgetrokken, maar dat kan haast niet.
Ik zal eens kijken, ik begrijp wel wat je bedoeld. Je bedoeld met die voorkant dus de voorkant van de case. Waar ook de turboknop, resetknop en powerknop aan zitten?\

//Edit: er zit inderdaad een soort slotje naast de turboknop met het woordje Lock erbij. Het pijltje staat naar links, moet die soms naar rechts staan? Lijkt me wel onwaarschijnlijk, want zo'n knopje zet je niet zomaar om. Maar goed, nix is uitgesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 18:13 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 18:11:
[...]

Ik zal eens kijken, ik begrijp wel wat je bedoeld. Je bedoeld met die voorkant dus de voorkant van de case. Waar ook de turboknop, resetknop en powerknop aan zitten?\

//Edit: er zit inderdaad een soort slotje naast de turboknop met het woordje Lock erbij. Het pijltje staat naar links, moet die soms naar rechts staan? Lijkt me wel onwaarschijnlijk, want zo'n knopje zet je niet zomaar om. Maar goed, nix is uitgesloten.
Dat is wat ik bedoel staat er geen symbooltjes bij? Met een dicht slotje (type hangslot meende ik) een een open. Als hij op de dichte staat moet je `m omzetten, als hij op het open slotje staat dan weet je dat dat niet het probleem is. Staat het er niet bij dan kun je het gewoon omzetten en te kijken wat er gebeurd.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1