[tabel] + tekst ernaast

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:02
ik ben een php scriptje aan het schrijven om wiskunde formules makkelijk inte kunnen voeren

een stukje van de output is

code:
1
2
3
4
(blaat... inc begin tabel)
</td></tr><tr><td><b>3.8</b></td><td>
Y = (<table algin=left><tr height=4><td align=center><small>1</small></td></tr><tr height=1><td><hr></td></tr><tr height=4><td align=center><small>1-c<sub>1</sub></small></td></tr></table><p>)[c<sub>0</sub> + I(bar) + G - c<sub>1</sub>T]
(blaat ... incl einde tabel)

en zie vooral het stuk
code:
1
</table><p>)

mijn probleem is dat de ) op de volgende regel komt
dit is zowel het geval als ik het met als wanneer ik het zonder de <p> doe
weet iemand hoe ik kan zorgen dat de tekst wel gewoon naast de tabel verder gaat?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
misschien de haakjes in je tabel in een <td> inbouwen? :)

• pietje63
HunterPro schreef op 09 maart 2003 @ 14:41:
misschien de haakjes in je tabel in een <td> inbouwen? :)
eehm, dat is moeilijker.. het gaat btw om http://www.t-h-o-m-a-s.nl/temp/formule/macro.php zie 3.8 daar heb ik het gewijzigd tot nu toe.

de haakjes in de <td> inbouwen is niet echt mogelijk want dan komt het of onder of boven de breuk te staan en zoals op http://www.t-h-o-m-a-s.nl/temp/formule/macro.php te zien is komt er nog meer achter

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
• een table er omheen zetten
• met div's prutsen
• nog veel meer :)

kom op, je kan toch heus wel wat zelf verzinnen? :)

Verwijderd

Hier is HTML natuurlijk ook niet echt het meest geschikt voor. Ik zou het eerder met plaatjes doen, een gif bestandje met wit, zwart en een paar grijswaarden ziet er al gauw goed uit, en is redelijk klein.

(Dé taal hiervoor is MathML lijkt me, maar goed, dat wordt nog maar amper ondersteund. Daarom zou ik het op afbeeldingen houden.)

• pietje63
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 15:23:
Hier is HTML natuurlijk ook niet echt het meest geschikt voor. Ik zou het eerder met plaatjes doen, een gif bestandje met wit, zwart en een paar grijswaarden ziet er al gauw goed uit, en is redelijk klein.

(Dé taal hiervoor is MathML lijkt me, maar goed, dat wordt nog maar amper ondersteund. Daarom zou ik het op afbeeldingen houden.)
ik zal dat MathML eens bekijken

verder gaat het mij erom dat ik snel wat vergelijkingen uit kan typen, omdat ik ms Word voor sub sup script teveel werk vond

nu heb ik wat functies gemaakt in een soort ubb zodat ik dat snel en kan bijv met [alfa] het alfa teken (dat idd wel d.m.v. een plaatje) in kan voegen

maar voor breuken zit ik nu dus nog met dit probleem

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Ok, ik vind het niet echt netjes zo, maar dit was alles wat ik ff in elkaar kon knutselen zo snel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<html>
<head>
<style>
div.standaard
{   float: left;
    line-height: 24pt;
}

div.breuk
{   float: left;
    margin-left: 5px;
    margin-right: 5px;
    height: 24pt;
}

div.breuknoemer
{   position: relative;
    top -11pt;
    left: 0px;
    border-bottom: 1px solid black;
}

div.breukdeler
{   position: relative;
    top 11pt;
    left: 0px;
    border-top: 1px solid black;
}
</style>
</head>
<body style="font-familiy: Arial; size: 11pt; color: black;">
<div class="standaard">Bla die bla</div>
<div class="breuk">
<div class="breuknoemer">Noemer</div>
<div class="breukdeler">Deler</div>
</div>
<div class="standaard">Bla die bla</div>
</body>
</html>

Grootste probleem hier is dat het nogal afhankelijk is van tekstgrootte allemaal....
Hoop dat je er wat mee kan.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
pietje63 schreef op 09 March 2003 @ 14:39:
ik ben een php scriptje aan het schrijven om wiskunde formules makkelijk inte kunnen voeren
Dit wil je niet zelf gaan implementeren, hier zijn verschrikkelijk veel mensen lange tijd full-time mee bezig geweest.

Ik weet niet of het ook echt de bedoeling is dat het resultaat op een webpagina komt? In ieder geval zou ik eens kijken naar (idd) MathML. Als je een mooi document wilt krijgen met prachtige en uitgebreide opmaak van wiskundige formules zou ik ook eens naar LaTeX kijken, werkelijk subliem op dit gebied.

En eventueel kun je ook een heel eind komen met pakketten als Mathematica en Maple.

Verwijderd

pietje63 schreef op 09 March 2003 @ 15:47:
[...]
verder gaat het mij erom dat ik snel wat vergelijkingen uit kan typen, omdat ik ms Word voor sub sup script teveel werk vond
Ik gebruik hiervoor zelf MathType, dat integreert prefect in Word, je kunt dan eenvoudig al dan niet complexe vergelijkingen uitschrijven, geweldig tooltje _/-\o_

Een 3-day trial kun je downen vanaf www.mathtype.com :)

edit:

ik zie dat ze nu ook een browserplugin hebben om MathML mee weer te geven! klik :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 18:19 ]

Pagina: 1