belazerd - webdesign papier - vraag en aanbod

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Allereerst excuses dat ik dit bericht hier in webdesign & graphics post. Kopen is op eigen risico, maar heb het vermoeden dat er meer mensen gedupeerd zijn.
Via vraag & aanbod heeft een ene MistyMinoes overtollig speciaal papier van een webdesign bedrijfje aangeboden. Ik heb geld overgemaakt, maar na 3 weken niets ontvangen en krijg geen reakties meer via e-mail. Het gaat om 500 vel gesatineerd dubbel gecoat wit papier. De aanbieder had meerdere pakketten, waarvan ik er 1 heb gekocht. Zijn er hier meer mensen door gedupeerd?
Het aanbod bericht is geplaatst eind januari 2003 op tweakers.net.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Als je het geld via de bank hebt overgemaakt kun je het binnen een bepaalde tijd nog altijd terugvorderen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik denk dat je dit beter in Tweakers.net Frontpage Feedback kunt posten.
Om hoeveel geld gaat het eigenlijk?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Ten eerste: zoiets moet in TFF of LA....

Ten 2e: t.net kan/zal niets doen: v&a is gewoon een extra iets, wat gewoon een service is, geen dienst. tnet is hier niet verantwoordelijk voor, en zal denk ik niets kunnen vertellen. IP's vrijgeven enz al helemaal niet, ivm privacy

't enige wat ze kunnen doen is kijken of de persoon een vast IP heeft en ook op GoT zit ofzo, of 'm een mailtje sturen met dit topic... Maar da's meer coulance dan een verplichting.

In principe ben je waarschijnlijk, hoe lullig t ook is, gewoon genaaid... punt.

• MindfluX
Klopt inderdaad, helaas was ik te naief hierin en is de termijn verstreken. De enige gegevens die ik heb zijn banknummer, rekeningnummer en plaats. Uit principe, en het gevoel dat ik belazerd ben, ben ik aan het uitzoeken waar deze persoon woont.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 16:44

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat hoort duidelijk niet hier... misschien Frontpage Feedback...

maar ik denk dat je aan Tweakers op dit punt weinig hebt. Niet om lullig te doen, maar aan- en verkopen, daar is Tweakers.net denk ik niet verantwoordelijk voor. Je bepaalt zelf nog altijd wie je vertrouwt etc.
Je kunt van die MistyMinoes de gegevens laten natrekken, though...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• MindfluX
t.net kan inderdaad niets doen, dat begrijp. ik ben ook gewoon belazerd en ben zelf te goed gelovig geweest dat het pakket verzonden werd. aangezien dit waarschijnlijk een leuke methode is geweest voor diegene om geld binnen te halen acht ik de kans zeer groot dat er meer gedupeerde zijn. het gaat maar om een bedrag van 35 euro.

edit:

ok, dan bij deze nogmaals mijn excuses voor het posten van mijn bericht in GOT, ik zal naar Tweakers Frontpage Feedback gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door MindfluX op 09-03-2003 14:43 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MindfluX schreef op 09 March 2003 @ 14:39:
Klopt inderdaad, helaas was ik te naief hierin en is de termijn verstreken. De enige gegevens die ik heb zijn banknummer, rekeningnummer en plaats. Uit principe, en het gevoel dat ik belazerd ben, ben ik aan het uitzoeken waar deze persoon woont.
een mail sturen dat je per omgaande reactie wilt en anders naar de politie stapt. En dat dan ook doen uiteraard.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MindfluX schreef op 09 maart 2003 @ 14:39:
Voor hoeveel ben je genaaid :?.

Tweakers.net kan wel z'n IP bannen, dat hebben ze in het verleden toch ook weleens gedaan bij oplichters?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42
[Verwijderde gebruiker]

Hij heeft ooit @ got gezeten (1 post ;)).

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42
KaAzKoP schreef op 09 March 2003 @ 14:44:
[...]

Voor hoeveel ben je genaaid :?.

Tweakers.net kan wel z'n IP bannen, dat hebben ze in het verleden toch ook weleens gedaan bij oplichters?
Ip ban is niet echt efficient, andere provider, of je provider opbellen en zeggen dat je vak word lastiggevallen zou genoeg moeten zijn..

• MindfluX
het gaat om 35 euro. ik denk er nog even over om aangifte te doen, het is een kleine moeite en met de gedachte dat diegene met deze methode meer mensen dupeerd is het ook een morale plicht...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Icey schreef op 09 March 2003 @ 14:46:
[...]

Ip ban is niet echt efficient, andere provider, of je provider opbellen en zeggen dat je vak word lastiggevallen zou genoeg moeten zijn..
een provider wil bewijzen zien, en zal meestal geen actie ondernemen zonder een verzoek hiervoor van een gerechtelijke instantie (gek hè? ;))

• MindfluX
Icey schreef op 09 March 2003 @ 14:45:
[Verwijderde gebruiker]

Hij heeft ooit @ got gezeten (1 post ;)).
Ik las het ja, en het bericht ging ook nog eens over mallafide praktijken van diamandhandelaars.

EDIT:

Ik heb het bericht geplaatst op t.net feedback. In ieder geval bedankt voor alle reakties in korte tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door MindfluX op 09-03-2003 14:54 ]

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 19:33

stefklep

((Stefklepje))

koopen en handelen op het internet blijft toch een groot gevaar heb ooit zelf ook wel eens mee gemaakt maar je kan de rekening nummer toch even na kijken

• MindfluX
In Feedback, kwam iemand erachter dat hij op 18 februari opnieuw een aanbod bericht heeft gepost:

http://www.tweakers.net/aanbod/85392

• MindfluX
Aangezien dit nu een crossposting is geworden, mag deze wat mij betreft dicht. Voortaan zal ik deze berichten in feedback zetten.

Verwijderd

Gesloten en verplaatst van W&G naar TTF :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.