Wat is beter? Zipdisk of handydrive (of iets dergelijks)

Pagina: 1
Acties:

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 16:52

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Ik wil een, bij elke keer dat de computer opstart, een copy maken van een bestand op een extern medium (een back-up dus ja ;) ). Het bestand is 9 Mb groot. Nu twijfel ik wat ik het best kan nemen. Een Zipdrive of een handy drive. Maar nu vraag ik me eigenlijk af, op welke medium de data veiliger is. Op de chip van een handy drive of op een zipdisk.

Iemand ervaring hiermee?

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

9MB? Dan kun je denk ik beter zo'n 16 MB USB memkaartje kopen denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 09-03-2003 14:30 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik zou iets van een flash-geheugen achtig iets nemen. Zitten geen mechanische componenten in en kan (in mijn ogen) minder snel kapot gaan.

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 16:52

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
tja, maar ik schrijf zelf ff in C een programma'tje waarmee ik meerdere back-ups laat staan op het externe medium, zodat mocht er tussentijds iets mis zijn gegaan, je altijd nog iets hebt om op terug te vallen. Dus ik wil sowieso 3 back-ups erop zetten. dus 3*10 Mb is minimum. ik ga dus waarschijnlijk voor een minimale grootte van 64 Mb.

Tot nu toe dus het idee om voor de memory te gaan en niet voor zipdisk.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Betrouwbaarheid en zip-disk in een zin is zeldzaam (dus kijk maar even goed ;) ). Alleen met mijn OnStream-drive heb ik meer problemen gehad (OK, ik tel een gewone floppendrive even niet mee).

De USB-key (want daar heb je het toch over?) lijkt me veel veiliger en handiger.

[ Voor 19% gewijzigd door Zpottr op 09-03-2003 15:21 ]

Zoef

Verwijderd

die USB pennetjes zijn echt ideaal!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

kun je daarvoor niet gewoon een oude harddisk gebruiken of zitten je IDE kanalen/kast al vol

weet iemand nog een leuke signature?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:30
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 15:21:
die USB pennetjes zijn echt ideaal!
Idd! Beste uitvinding ever! Zelfs op de Apple-computers op school, waar we niet eens toegangsrechten hebben om onze desktopachtergrond te wijzigen, werkt dit supersnel en zonder problemen!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 10:23
usb pennen werken idd wel goed, maar een zipdrive is even zo betrouwbaar. zijn vroeger wat problemen geweest met klikkende drives, maar daar is allang geen sprake meer van. al mijn zipdrives, zelfs die ouwe paralelle werken nog perfect

[ Voor 16% gewijzigd door sharkzor op 09-03-2003 15:34 ]

Pagina: 1