• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 20:58
Ik heb dus een Fuji S602 zoom
Toen ik mijn camera net had (¾ jaar terug) heb ik der wat mee zitten experimenteren, en kon me nog herinneren dat ik vanuit een rijdende auto een foto van een muur nam, en dat op deze foto eigenlijk toch alles helder te zien was
terwijl de muur ten opzichte van de auto bewoog.

Nou ben ik net terug van een weekendje ardennen met de familie, en het valt mij steeds meer en meer op dat foto's echt HEEL snel bewogen zijn.
Ik heb verschillende modus geprobeerd de "sport" modus leek mij toch wel een van de beste om bewegende dingen te fotograferen, maar zelfs in die mode zijn gewone foto's bewogen, een voorbeeld. We zaten te gourmetten ( jaja leuk he?) en ik maakte een foto van de tafel met de familie eraan, iemand hief op het moment van de foto zijn glas wijn net zo van proost mensen. en dit is dus zelfs bewogen...

Nu vraag ik mij af, wat doe ik fout of wat is er aan de hand. In het begin kon ik een muur fotografferen in normale mode, en nu zelfs een persoon wat langzaam zijn arm heft ( want glas met drank doe je niet in 1 keer omhoog lijkt mij?) staat er al bewogen op...

ik heb wat gezocht op engelse forums van de S602 maar als het op techinische termen aankomt ligt mij nederlands toch net even iets lekkerder...

misschien dat iemand mij kan helpen?

ps ik heb de camera ook al ettelijke malen gereset...
dus aan de instellingen ligt het denk ik niet?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kun je even een orginele foto online plaatsen? Aan de exif info kunnen we dan zien welke instellingen de camera heeft gebruikt.

Beweging is altijd de oorzaak van een te lange sluitertijd, als het in de Ardennen bewolkt was, moet de sluiter langer open om genoeg licht op te vangen, bij zonnig weer is de sluitertijd bijvoorbeeld 1/1000, dta betekent dat de camera 0.001 seconden nodig heeft om genoeg licht te verzamelen.

Als het bewolkt is heb je vaak een sluitertijd van rond de 1/250, dan heeft de camera 0.004 seconde nodig om genoeg licht te verzamelen.

Wanneer het echt donker is heb je al snel sluitertijden van 1/15, 0.067 seconde dus.

Als er in de tijd van 0.000 tot 0.067 seconde iets beweegt zul je dit dus op de foto zien als bewegingsonscherpte.

Hoe kun je dit dan oplossen?
- De ISO van de camera hoger zetten, ISO is de lichtgevoeligheid, als je de ISO verdubbeld zal je camera minder licht nodig hebben om een foto goed te belichten, wel neemt de ruis in de foto toe naarmate je de ISO hoger zet.
- Zorgen voor meer licht, een lamp aanzetten of de flitser gebruiken.

Lees voor meer uitleg deze pagina's eens door: http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Johnny schreef op 09 maart 2003 @ 14:59:
Kun je even een orginele foto online plaatsen? Aan de exif info kunnen we dan zien welke instellingen de camera heeft gebruikt.

Beweging is altijd de oorzaak van een te lange sluitertijd, als het in de Ardennen bewolkt was, moet de sluiter langer open om genoeg licht op te vangen, bij zonnig weer is de sluitertijd bijvoorbeeld 1/1000, dta betekent dat de camera 0.001 seconden nodig heeft om genoeg licht te verzamelen.

Als het bewolkt is heb je vaak een sluitertijd van rond de 1/250, dan heeft de camera 0.004 seconde nodig om genoeg licht te verzamelen.

Wanneer het echt donker is heb je al snel sluitertijden van 1/15, 0.067 seconde dus.

Als er in de tijd van 0.000 tot 0.067 seconde iets beweegt zul je dit dus op de foto zien als bewegingsonscherpte.

Hoe kun je dit dan oplossen?
- De ISO van de camera hoger zetten, ISO is de lichtgevoeligheid, als je de ISO verdubbeld zal je camera minder licht nodig hebben om een foto goed te belichten, wel neemt de ruis in de foto toe naarmate je de ISO hoger zet.
- Zorgen voor meer licht, een lamp aanzetten of de flitser gebruiken.

Lees voor meer uitleg deze pagina's eens door: http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm
Dat zijn wel een aantal punten maar hij geeft aan dat het in tussentijd erger is geworden. Dan lijkt het mij dat er iets met de sluiter aan de hand is ipv verkeerde bediening.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Fairy schreef op 09 March 2003 @ 15:03:
[...]

Dat zijn wel een aantal punten maar hij geeft aan dat het in tussentijd erger is geworden. Dan lijkt het mij dat er iets met de sluiter aan de hand is ipv verkeerde bediening.
Maar 9 maanden geleden was het lente/zomer... dan is er over het algemeen meer licht aanwezig. Ik wil niet uitslauiten dat het aan de camera ligt, maar jackel7007 geeft zelf al aan niet zo'n expert te zijn op dit gebied.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Jackbq
ik ga even een foto opzoeken waarop het te zien is en deze op een webserver plaatsen en ik zal hem dan hieronder linken.

Oke hier dan de link naar de foto (let op halve mb)
en kan iemand me uitleggen hoe je kan zien met wat voor instellingen enzo deze foto is gemaakt?

kan ik eens kijken met wat ik mijn goede foto's maak en de slechte..

hier staat de foto

Hier waren wat familie leden bezig met het klaarzetten van de gourmet :)
je ziet het resultaat alles wat stil is is scherp alles wat bewogen is is ehr..
waardeloos?

[ Voor 67% gewijzigd door Jackbq op 09-03-2003 17:00 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb het met een vrij goedkope camera (kodak dc3200) ook, daar kan ik jammergenoeg nix aan instellen, en is het gelukkig wel wat minder, het is zeg maar zo dat als ik hem niet stabiel vast hou de foto onscherp word, en het dus het beste is om ergens tegenaan te leunen, maar dat zal hierbij denk niet helpen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.kingofdos.com/resettim/got/skivakantie2003_auto_0006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kingofdos.com/resettim/got/skivakantie2003_auto_0013.jpg

beide fotoz zijn genomen uit de auto. deze zijn toevallig genomen met de auto optie. anders moet je maar is spelen met de S van sluitertijd optie daar werk ik nu veel mee en hierdoor maak ik fotoz binnen zonder te flitsen. hierdoor krijg je mooiere sfeer foto's en onbewogen.. beetje oefenen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Jackbq
de auto optie..
en waar zit die? is dat het rennende mannetje in de SP mode?

en wat betreft het vasthouden, ik houd de camera wel stabiel vast anders zou bv de stoelzitting met witte stipjes ook vervaagd zijn en dat is hij niet...

maar hoe kunnen jullie nou mijn camera instellingen zien zoals johny iets over de exif mode zei...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

jackel7007 schreef op 09 March 2003 @ 17:28:
de auto optie..
en waar zit die? is dat het rennende mannetje in de SP mode?

en wat betreft het vasthouden, ik houd de camera wel stabiel vast anders zou bv de stoelzitting met witte stipjes ook vervaagd zijn en dat is hij niet...

maar hoe kunnen jullie nou mijn camera instellingen zien zoals johny iets over de exif mode zei...
Afbeeldingslocatie: http://www.kingofdos.com/resettim/got/prop0013.jpg

met acdsee kan je o.a. dit soort gegevens uitlezen..

[edit]
met auto optie bedoel ik automatic dus dat wat in het rood op auto staat aan de bovenkant :D

[ Voor 9% gewijzigd door ReseTTim op 09-03-2003 18:20 ]

• Jackbq
hmm best raar dat hij bij jou met de auto optie wel goed gaat en bij mij gewoon niet..
ik heb gevonden dat ik die info ook in xp eigenschappen van de jpg kan uitlezen en ik heb wat verschillen gevonden, allereerst de resolutie scheelt heel veel (mij lijkt dat als je een kleine foto maakt hij een snellere sluitertijd kan gebruiken? verder schelen de volgende onderdelen:

* Sluitertijd
* Lensopening
* focuslengte
* belichtingstijd

welk van deze dingen kan ik nou anders instellen?
en hoe kan ik er nou voor zorgen dat mijn foto's scherp worden..
ookal maak ik bv een foto van een voorbijrijdende auto..

en stel dat ik een foto zou willen maken van een helicopter met draaiende wieken, waarvan op de foto een heli te zien is waar de wieken stil staan, is dat technische mogelijk met de S602 zoom?

En wat moet ik nou instellen en hoe om scherpe foto's te krijgen en niet zoals de foto's uit mijn voorbeeld hierboven:
foto

• Jackbq
reseTTim kan jij me ook even de betekenis geven van de 4 verschillende modes die er zijn naast auto..

ik heb het dan over de
P
S
A
en M mode

misschien kan je me even een kleine zeer korte uitleg geven wat wat doet...
zodat ik beetje aan de slag kan, ik heb nl dus geen nederlandse handleiding..

• Fudge
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Heb je wel eens een foto gemaakt terwijl je camera gefixeerd was ?
Dus op een statief of een muurtje gezet.
En dan met de tijdsontspanner een foto maken.

Op die manier weet je zeker dat er niks aan de camera bewogen wordt en moet ie dus scherp gaan.

Er zit een delay tussen indrukken van je knop en het nemen van de foto.
In die tussentijd kun je net even hebben bewogen.

• Jackbq
en als ik dan een gefixeerde foto maak moet ik die dan maken van een bewegend opbject of niet? want als ik een foto maak van iets wat stil is, is de foto niet bewogen

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

jackel7007 schreef op 09 March 2003 @ 19:04:
reseTTim kan jij me ook even de betekenis geven van de 4 verschillende modes die er zijn naast auto..

ik heb het dan over de
P
S
A
en M mode

ik zou zeggen Read the %$#%$# manuel ? :/

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Jackbq
Firecow schreef op 09 March 2003 @ 19:46:
[...]

ik zou zeggen Read the %$#%$# manuel ? :/
Ik zou zeggen read the %$#%$# reply en zie dan de volgende regel

"ik heb nl dus geen nederlandse handleiding.."

En misschien kunnen we ruilen kan jij engels leren?
want tis manual en niet manuel... :)

• Fudge
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb niet zo een trek je hier de meest basale dingen uit te leggen.

Als je camera van een stilstaand iets een scherpe foto maakt is ie dus in orde.

Veel sterkte verder.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
als je je foto opslaat op de harde schijf en dan in windows XP de eigenschappen opvraagt, zie je de EXIF-data (onder kopje samenvatting)
Dan zie je dat de "exposure time" 1/4 sec is en de "Shutter Speed" is 1/5 sec.
oftewel resp. 250 en 200 msec.
en de foto is op 4/3/02 om 18:11 uur genomen ;)

Maar goed, de sluitertijd is dus gewoon te lang en dus moet je die zien terug te brengen.
Dit kan door meer lichten aan te zetten of de ISO-waarde te verhogen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Jackbq
hoe verhoog ik de iso waarde?
en wat doet het verhogen (ik d8 dat ik tot 800 kon op de S602) van de iso waarde met de kwaliteit van je foto?

waarom is deze iso waarde niet standaard hoger in gesteld..
of word hij automatisch aangepast om een hoge sluitertijd te voorkomen?

[ Voor 82% gewijzigd door Jackbq op 09-03-2003 20:34 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

geen nederlandse handleiding? mail is naar Fuji en zeg dat je tevree bent over de digicam maar je hebt nog wat probs met focussen enzow en dat je geen nederlandse handleiding erbij hebt en dat je er graag 1 zou willen hebben. want dit staat allemaal in de handleiding..

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09

MaDLiVe

.-Observer-.

ReseTTim schreef op 09 maart 2003 @ 20:48:
geen nederlandse handleiding? mail is naar Fuji en zeg dat je tevree bent over de digicam maar je hebt nog wat probs met focussen enzow en dat je geen nederlandse handleiding erbij hebt en dat je er graag 1 zou willen hebben. want dit staat allemaal in de handleiding..
Die willen ze je dan best geven voor een klein bedrag.

Heb mijne daarom linea recht terug gebracht toendertijd en gevraagt om een nederlande versie van de s602 of iig engels. (nederlandse zaak maar had em uit duitsland gehaald).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
MaDLiVe schreef op 10 March 2003 @ 00:36:
[...]

Die willen ze je dan best geven voor een klein bedrag.

Heb mijne daarom linea recht terug gebracht toendertijd en gevraagt om een nederlande versie van de s602 of iig engels. (nederlandse zaak maar had em uit duitsland gehaald).
Mjah.. Ik zit aan een nieuwe cam te denken, Canon A70. Is in Duitsland eerder leverbaar dan NL. Handleiding... tja. Engels moet je toch wel kunnen als je een beetje serieus met computers bezig bent, en die engelse handleiding kun je meestal wel downen.

En ook al kun je geen engels, dan kun je altijd nog een paar dingen snappen, al-dan-niet plaatjes kijken.
Gezien je opleiding (Technische informatica) kan ik je wel zeggen: Als je zo'n handleiding niet kan volgen heb je later toch wel een probleem... NL handleiding krijg je LANG niet overal bij...

Topicstarter: Blader manual eens door, of mail met Fuji voor een NL handleiding.

Ik snap alleen even niet waarom je zo'n uitgebreide cam koopt als je er geen fuck van snapt, dan heb je meer aan een (goedkopere) klik&klaar cam. Minder mogelijkheden, maar voor n00b veel betere resultaten imho.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 10-03-2003 00:43 ]

• cue
  • Laatst online: 16:14

cue

Ik merk zelf vaak dat het met de lichtopbrengst te maken heeft. Als je 'm op auto mode hebt staan (ik hbe wel een andere camera) dan houdt hij de sluiter gewoon langer open om zo meer licht binnen te krijgen.

Ik kan me dus voorstellen als je gezellig aan tafel zit te eten en je wilt een foto maken, dat daar op dat moment minder licht is dan dat je een foto op klaarlichte dag maakt van een muur...op dat moment kan de shutter veel sneller weer dicht.

Ik denk dat hier het probleem mee te maken heeft.... Heb je bijvoorbeeld met sportfoto's waarin mensen snel bewegen op klaarlichtte dag ook last van bewegende foto's?

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Flitsertje erbij gebruiken helpt al een hoop. In het begin gebruikte ik ook nooit de flitser omdat ik dat irritant vond maarja dan komen er toch veel van die bewogen plaatjes uit als er niet genoeg licht is. Wil je echt geen flitser gebruiken dan kan je zoals al vaker gezegd de iso waarde omhoog schroeven en je sluitertijd wat lager zetten.

Ben ook een trotse bezitter van een S602.
ik zal eens kijken of ik wat paginatjes voor je kan scannen van de NL handleiding

Assume there are no rules and it's one big free for all

• aKra
  • Laatst online: 14:55

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb hier ook last van, maar dit is echt puur sluitertijd settings + digitale camera "standaard" eigenschappen!

Je kan bijvoorbeeld in de "M" de foto heel licht maken en dan toch nog 'n korte sluitertijd gebruiken, maar gewoon flitser gebruiken is het beste... Doe ik hier ook maar ;(

Intentionally left blank.

• Alpha-sphere
Hier zijn dan de pagina's die ik net even voor je heb ingescaned :*)

alle vier clickable
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lamfam/GoT%20pics/S602z/s602-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lamfam/GoT%20pics/S602z/s602-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lamfam/GoT%20pics/S602z/s602-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lamfam/GoT%20pics/S602z/s602-4.jpg

• The Dolf
  • Niet online
DJSmiley schreef op 10 March 2003 @ 00:41:
Engels moet je toch wel kunnen als je een beetje serieus met computers bezig bent, en die engelse handleiding kun je meestal wel downen.
Ook al kan je Engels, je ontsnapt nooit aan het jargon. Ik kan jou ook een Engelse tekst geven waar je weinig van zult begrijpen (of je moet kernfysica gestudeerd hebben)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-02 14:05
The Dolf schreef op 10 March 2003 @ 01:17:
[...]

Ook al kan je Engels, je ontsnapt nooit aan het jargon. Ik kan jou ook een Engelse tekst geven waar je weinig van zult begrijpen (of je moet kernfysica gestudeerd hebben)
Nee, zo bedoel ik het niet, technisch, vakgericht engels.. Da's wel handig... En ZO moeilijk is dat ook niet, basisdingen kun je er wel uithalen... In een NL handleiding staan ook lang niet zoveel moeilijke woorden als in een NL stuk over bv kernfysica....

• Alpha-sphere
The Dolf schreef op 10 maart 2003 @ 01:17:
[...]

Voor sommige mensen is het inderdaad makkelijker als ze al die termen eerst weten in het nederlands. Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee. Ben ook wel een beetje engels ingesteld, zo wil ik altijd alleen maar engelse versies van windows en ik lees alleen de engelse handleidingen terwijl ik er ook NL bij krijg.

• The Dolf
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op 10 maart 2003 @ 01:22:
[...]

Voor sommige mensen is het inderdaad makkelijker als ze al die termen eerst weten in het nederlands. Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee. Ben ook wel een beetje engels ingesteld, zo wil ik altijd alleen maar engelse versies van windows en ik lees alleen de engelse handleidingen terwijl ik er ook NL bij krijg.
Op het gebied van IT snap ik zelfs de NL uitvoeringen minder dan de UK versies. En ook UK boeken lees ik makkelijker dan de NL versie.
Maar op een gebied waar ik absolute n00b in ben heb ik toch liever een NL versie.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Jackbq
Allereest Alpha-sphere bedankt!

maar ben er toch even achteraan gegaan,mijn camera komt van alternate...
ik heb net contact gehad met fuji Nederland, en ze zeggen niets te kunnen doen
omdat de camera uit duitsland komt, fuji heeft hierover correspondentie gehad met alternate
Dat ze het kenbaar moeten maken op de site dat het geen nederlandse camera's zijn.
Alternate heeft hier blijkbaar schijt aan, en vertikt dit. het werd mij niet zo verteld maar daar kwam het op neer, als ik nu garantie wil moet ik mijn camera opsturen naar duitsland.

Ik kon wel bij fuji NL een handleiding kopen voor 18€
maar ik vind dit gewoon principieel teveel geld.

Ik ga zo contact opnemen met alternate en vragen hoe ze dit denken op te lossen...

Ik bedoel als je in NL een product van meer dan 1000€ compleet koopt.
dan mag je toch wel een NL handleiding verwachten?
en niet stiekem gedoe dat het uit duitsland komt, omdat dat voor alternate goedkoper is... dan kunnen ze dat op zijn minst melden lijkt mij?
hoe denken jullie hierover?

[ Voor 17% gewijzigd door Jackbq op 10-03-2003 15:01 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik denk dat jij de recht heb op een nederlandse handleiding omdat er nix van op de site staat dat het uit duitsland komt. misschien anders een idee om te zeggen dat je hem dan terug komt brengen ivm onvoldoende informatie dat zij leveren.

• Jackbq
goed ik heb getracht contact met de helpdesk te krijgen, nou ik zeg je 1 ding... bel niet naar de alternate helpdesk als je maar een kwartiertje de tijd heb ofzo...
20 min in de w8rij en nog nix.

kan iemand mij met zekerheid zeggen of je inderdaad recht op een NL handleiding hebt als er niet vermeld staat dat het een duits produkt betreft?

* Update:
heb 1:20 geleden gemaild naar alternate, nog geen reactie tot dusver..

* Update:
het is nu bijna half 6 en nog geen reply dus da zal vandaag wel nie meer worden..

* Update:
Het is nu inmiddels zo'n 24 uur verder en nog geen reactie..dus of ze hebben het daar zoooo druk :? of ze willen mijn vraag niet beantwoorden omdat ze in hun ongelijk staan, en zijn bezig een oplossing te zoeken zonder eerst even iets te laten horen... ik weet het niet maar tis wel de 1e en de laatste keer dat ik iets bij alternate koop....

* nog een update..
donderavond 18:01 en nog geen mail/telefoon van alternate..
duurt wel lang daar zeg!

[ Voor 55% gewijzigd door Jackbq op 13-03-2003 18:01 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

jackel7007 schreef op 09 March 2003 @ 19:04:

ik heb het dan over de
P
S
A
en M mode

Letterlijk vertaald:

P: Program mode (instellingen voor een bepaalde gebeurtenis, bijvoorbeeld sport, of flits met lange sluitertijd voor sfeerkleur).
S: Shutter priority (Sluitertijd afstellen en de aperture (diafragma) stelt zich daar op bij).
A: Aperture priority (Aperture (diafragma) handmatig afstellen en de sluitertijd past zich daar op aan
M: Manual mode (Volledig handmatig de aperture en shuttertijd instellen. Dit is handig voor speciale foto's waar het automatische belichtingssysteem niet helemaal in de gaten heeft wat je precies wilt, bijvoorbeeld een donkere ruimte fotograferen waarbij er een klein raampje is in het midden van het beeld waar veel licht binnenkomt (automatische belichting gaat hier dus op reageren).

Ben zelf een Sony DSC-F707 gebruiker en die heeft dezelfde opties :)

EDIT: OMG niet echt op de datum gelet |:(

Whatever, iig kun je dit dan nog lezen, of handig voor in de search laten we maar zeggen :z

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 16-03-2003 18:02 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Alpha-sphere schreef op 10 March 2003 @ 01:22:
[...]

Dat heb ik dus ook ! Ik vind zelf de vertalingen zoals in windows zooooo irritant. Soms kom je woorden tegen die zijn vertaald waar je dan wel een uur over moet nadenken en je het engelse woord meteen snapt. Net als het woord RAID, vertaald dus Databeschermingstechnieken ! Leuk voor scrabble 8)7

Of Redundante Groep van Onafhankelijke Schijfstations kwam eens iemand mee aanzetten en die vond mij dom dat ik niet wist wat ie bedoelde :O :X B) 8)7 had ie uit de computeridee ofzo :P

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 16-03-2003 18:07 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
In hoeverre gebruik je de zoom bij die bewogen foto's.

Wanneer ik mijn met mijn (analoge) SLR en 28-300 objectief maximaal inzoom is het heel moeilijk om zonder statief een onbewogen foto te maken.

• Jackbq
vrijwel zonder zoom maar het gaat steeds beter ik ben met de verschillende modi aan de slag gegaan :) en warempel..

overigens alternate heeft gereageerd vandaag...
ze kunnen niets voor mij doen, halen die cam's uit duitsland want das goedkoper (vermelden het dus niet???) en kunnen geen kosten overboeken die ik nu heb voor een handleiding, ze verwijzen me naar www.tweakers.net voor de handleiding...

iemand enig idee waar op tweakers.net de nederlandse handleiding van de fuji S602 staat?

• TD-er
als ze je verwijzen naar tweakers.net, denk ik dat je maar eens een stukje moet schrijven op tweakers in de shopsurvey.
Tevens zou ik een met de belbus (www.kassa.nl) moet gaan bellen.
Als ze op hun site geen melding maken van het ontbreken van een NLse handleiding, dan mag je ervanuitgaan dat 'ie er ook bij zit en hebben zij een probleem, niet jij.

PS. ik zal een oud huisgenoot van me even vragen of 'ie zijn handleiding morgen even mee neemt, dan zal ik kijken of ik 'm kan inscannen voor je.

ik zie net dat iemand ook al de NLse handleiding heeft ingescanned..
[rml]Alpha-sphere in "[ s602] foto snel bewogen"[/rml]
Ik was namelijk ff het topic aan het terug lezen om te kijken welke taal handleiding je wel hebt.
Hier staat namelijk de engelse handleiding van de 602.

[ Voor 32% gewijzigd door TD-er op 18-03-2003 20:29 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Jackbq
ja engels heb ik en die 4 bladzijden zijn een gedeelte maar ik heb iets gekocht in NL en ik wil daar nu wat meer mee dan het gedeelte wat ik zonder handleiding kan...
en ik wil gewoon een normale nederlandse handleiding..

en wat is het idee achter een stukje op de shopsurvey schrijven?
geen idee wat het inhoud..

wat is de site van belbus btw? want die link werkt niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Jackbq op 18-03-2003 22:20 ]

• TD-er
in de shopsurvey (Shopsurvey van Alternate) van een bepaalde winkel kun je ervaringen met een bepaalde winkel posten en ook cijfers geven.
Het heeft geen enkele zin om zomaar een slecht cijfer neer te zetten zonder goede motivatie, dus denk even goed na over wat je voor ervaring hebt met alternate en plaats het dan daar. Als ze echt vaker op tweakers komen, dan kijken ze ook wel in de shopsurvey.

Verder vind ik het gewoon lame van ze dat ze je afschepen met "zoek het maar op www.tweakers.net op, want daar staat het" en dan niet even de moeite nemen om dat zelf voor je te downloaden en je toe te sturen. Verder had ik van Fuji ook meer verwacht.

Ik heb net even gevraagd hoe dik het NLse boekje is. Dat is 87 pagina's.
Dat vind ik persoonlijk een beetje veel om in te gaan scannen.

Kortom Alternate en Fuji Nederland zijn hierbij kandidaat voor de "koude douche" van Tros Radar.

• Jackbq
ik denk dat ik inderdaad hier mee verder ga ik vind het echt bespottlijk van alternate..
het is geen produkt van een paar tientjes.
het heeft meer dan 1000 euro gekost.

en dan een handleiding derbij in onze taal ...
ik bedoel

nederlandse winkel....
nederlandse klant......

dan mag je toch ook mits niet anders gemeld die nederlandse handleiding wel krijgen he?
en daar geen 18 € voor moet betalen?

wat denken jullie hiervan?

• TD-er
ik denk dat je ook ff een afdruk moet maken van de pagina waar de fuji aangeboden wordt, zodat ze je in de toekomst ook niet kunnen naaien.
En ik zou er dus wel werk van maken. Dit is een principe kwestie, lijkt me.

• Jackbq
het gaat mij uiteraard ook ECHT niet om die 18€ die dan nog eens bij dat bedrag komen,maar het idee dat ik als NL klant in een NL winkel gewoon bedonderd word? beetje vreemd naar mijn mening, en als je dan vraagt hoe het zo zit dan word je beetje naar een site van tweakers gestuurd die er niets mee te maken heeft. en dan komt daar nog bij dat als je naar fuji belt, fuji zegt dat ze hier meer klachten over krijgen, dat ze al gecorrespondeerd hebben met alternate. en dat alternate (dit zei hij niet letterlijk) het verdomd om op hun site te vermelden dat het om een duitse camera gaat.

als ik hulp wil van de helpdesk, moet ik wettelijk gezien naar duitsland bellen. en daar gaan uitleggen wat niet wil ofzo....

afdrukken van alle schermen zijn gemaakt

[ Voor 4% gewijzigd door Jackbq op 18-03-2003 22:47 ]

• Jackbq
vandaag op 1 april (lijkt wel een grapje) deze mail,

Geachte heer *******,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht kunnen wij u het volgende mededelen.

Volgens artikel 11.1 in onze verkoopvoorwaarden, welke u op de achterkant van uw factuur kunt lezen, dient de klant binnen 8 dagen na aankoop een eventueel gebrek te melden.

11.1. Reclames in het algemeen en klachten over facturen dienen binnen acht dagen na ontvangst van de zaken c.q. facturen, danwel binnen acht dagen nadat een eventueel gebrek aan de zaken ontdekt is c.q. ontdekt had moeten worden, schriftelijk en met een behoorlijke omschrijving van de klacht aan Alternate kenbaar gemaakt te worden. Na het verstrijken van deze termijn wordt Alternate geacht haar verplichtigingen correct te zijn nagekomen en wordt aangenomen dat de afnemer de zaken c.q. facturen als juist erkent.

Aangezien u dat toendertijd niet gedaan heeft, is Alternate er vanuit gegaan dat alles naar wens is verlopen.
Wij kunnen u nu niet meer van dienst zijn en hopen dat u zelf een passende oplossing zult vinden.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Alternate Computerversand
afd. Klantenservice

wat nu te doen is mijn vraag?
toch naar kassa e.d. gaan?

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, euhm, ze hebben toch in feite gelijk? Als jij iets mist bij aflevering moet je dat meteen melden. Ik kijk altijd direct of _alles_ erbij zit, mist er iets, ook al denk ik dat ik dat nooit ga gebruiken, dan nog meld ik dat en vraag of ze me dat na kunnen sturen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• TD-er
Alternate heeft wel gelijk, maar neemt niet weg dat je nu nog steeds niet gewezen wordt op het feit dat er geen NLse/Engelse handleiding bij zit op de site.
Ik denk niet dat Kassa/Radar er veel zin in heeft om er aandacht aan te besteden...
Je zou ze in elk geval kunnen mailen. Mischien dat ze voor toekomstige klanten nog wat kunnen betekenen.

Pagina: 1