Geforce256: Strepen door beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Weer een nieuw probleem met een videokaart in mijn bezit.

Heb onlangs voor het bedrag van €5,- een AMD Thunderbird 900 en een Asus V6600 Geforce256 gekocht.

De CPU doet het goed alleen bij de videokaart heb ik strepen door het scherm lopen en tevens is het beeld erg donker. Dit is al vanaf het begin als je hem aan zet dus ook in de bios, tijdens de Post en londer Windows.

Software is het dus niet.

Nu denk ik dat ofwel de chip of het geheugen gaar is of bijna gaar is. De core is best heet en de actieve koeler die erop zit zou ook wel eens gaar kunnen zijn (hij draait wel maar is binnenin een beetje aangebrand.
Toch zou ik graag willen weten of er iets van programma's zijn net als voor de Radeon om de kern en het geheugen trager te clocken zodat ik de kaart verder zou kunnen testen en hem in een mini systeem te kunnen zetten.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Powerstrip :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Er zijn genoeg programma's om je videokaart over/under te clocken. Eén daarvan is bijvoorbeeld Powerstrip.
Als ie te heet wordt zou je er ook meer koeling op kunnen doen. Maar aangezien de videokaart zelf 2,50 euro kostte (5 gedeeld door 2 :P) zou ik er maar niet al te veel van verwachten. Wees maar blij dat de processor werkt :)

The devil is in the details.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dit kan je als het goed is gewoon doen met detonator drivers > moet je even iets in de registry veranderen, maar je kan ook direct het stukje in je registry gooien (valt wel te vinden :) )> even downen, toevoegen aan registry > en dan kan je bij de properties van je videokaart de clockfrequencies wijzigen :)

Maar dat heb je niet slecht gedaan voor 5 eypo! :)

Maar het klinkt alsof het geheugen op de kaart echt gaar is, hoor > want als de pc net opstart is je kaart nog niet echt warm en als je dan ook al problemen hebt > is t prob niet op te lossen door een lagere temp :/

[ Voor 6% gewijzigd door Okyah op 09-03-2003 14:24 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MaRc0 schreef op 09 March 2003 @ 14:22:
Er zijn genoeg programma's om je videokaart over/under te clocken. Eén daarvan is bijvoorbeeld Powerstrip.
Als ie te heet wordt zou je er ook meer koeling op kunnen doen. Maar aangezien de videokaart zelf 2,50 euro kostte (5 gedeeld door 2 :P) zou ik er maar niet al te veel van verwachten. Wees maar blij dat de processor werkt :)
Als die vid. kaart nog gewoon goed werkt met normale koeling dan kun je er best wel paar euro aan uitgeven. Als je kaart dan goed werkt heb je nog altijd goedkoper een goeie kaart dan wanneer je dat via V&A doet.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit staat dus in de VB-Faq, met overclocktooltjes kan je ook underclocken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.