Toon posts:

[outlook xp] mail op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een algemene(lees:centrale) mailbox voor alle gebruikers op de server (w2k adv) staan. Iedereen gebruikt dus dezelde mailbox met hetzelfde e-mailadres.

Het nadeel hiervan is echter, dat er maar één persoon tegelijk outlook xp kan gebruiken omdat de eerste persoon de mailbox dan al in gebruik heeft.

Ik ben nu opzoek naar naar een Exchange achtig programma, dat ervoor kan zorgen dat de mailbox wel tegelijk door verschillende gebruikers geopend kan worden.

Ik hoop dat iemand een tip heeft. Het liefst freeware want het is voor een MKB :9

Verwijderd

Topicstarter
*kick* Of mssn iets dat alleen mailbox sharing mogelijk maakt :?

Verwijderd

Topicstarter
*laatste poging*

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Je zit volgens mij toch echt vast aan Exchange server bij gedeelde mailboxen.

Battle.net tag

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Of een imap server (of kun je daar niet meerdere keren tegelijk naar inloggen?)... Moet je er alleen wel een uitkiezen waarmee Outlook XP het doen :( Met MDaemon heb ik namelijk veel problemen gehad, uiteindelijk is het wel gelukt maar hoe weet ik nog steeds niet...

Bij de W2k resource kit zit d8 ik ook een tooltje die een file-lock kan opheffen. Ik sta alleen niet in voor de gevolgen...

[ Voor 20% gewijzigd door Marten op 17-03-2003 15:18 . Reden: bedacht me iets ]

Verwijderd

Topicstarter
illuware schreef op 17 March 2003 @ 15:16:
Of een imap server (of kun je daar niet meerdere keren tegelijk naar inloggen?)... Moet je er alleen wel een uitkiezen waarmee Outlook XP het doen :( Met MDaemon heb ik namelijk veel problemen gehad, uiteindelijk is het wel gelukt maar hoe weet ik nog steeds niet...

Bij de W2k resource kit zit d8 ik ook een tooltje die een file-lock kan opheffen. Ik sta alleen niet in voor de gevolgen...
Bedoel je MDeamon van Alt-N Technologies of Zen :?

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:44
mercury/32 misschien iets voor je?

Verwijderd

Topicstarter
Wceend schreef op 17 March 2003 @ 16:46:
mercury/32 misschien iets voor je?
Heb je daar mssn ook een website van, anders krijg ik mssn dezelfde verwarring als met MDeamon ;)

Zou wellicht ook willen uitleggen hoe je dat pcies in gedachten had. Pegasus is toch alleen een mail-cliënt :? en ik gebruik Outlook Xp

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
dit kan toch gewoon met exchange, gewoon de mailbox aan meerdere gebruikers openstellen. Je moet dan volgens mij alsnog wel op een andere mailbox inloggen.

maar waarom wil je dit eigenlijk? dat is toch niet handig? stel er komt een vraag binnen, dan gaat iedereen antwoorden toch.

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
dit kan toch gewoon met exchange, gewoon de mailbox aan meerdere gebruikers openstellen. Je moet dan volgens mij alsnog wel op een andere mailbox inloggen.
Het is dus niet de bedoeling om een exchange server te draaien, vanuit kosten oogpunt. Had ik overigens al aangegeven in de topic start ;)
maar waarom wil je dit eigenlijk? dat is toch niet handig? stel er komt een vraag binnen, dan gaat iedereen antwoorden toch.
Nee, dat is allemaal wel intern geregeld. :9

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:15:
[...]

Heb je daar mssn ook een website van, anders krijg ik mssn dezelfde verwarring als met MDeamon ;)

Zou wellicht ook willen uitleggen hoe je dat pcies in gedachten had. Pegasus is toch alleen een mail-cliënt :? en ik gebruik Outlook Xp
http://www.pmail.com

Mercury is een gratis mailserver. Je zou het centrale account kunnen laten verzorgen door die imap server waar iedereen dan keurig weer op inlogt.

Sorry voor de late reactie was dit topic alweer vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
Wceend schreef op 18 March 2003 @ 14:34:
[...]

http://www.pmail.com

Mercury is een gratis mailserver. Je zou het centrale account kunnen laten verzorgen door die imap server waar iedereen dan keurig weer op inlogt.

Sorry voor de late reactie was dit topic alweer vergeten.
Als ik dus goed begrijp kan ik dus gewoon die mailserver draaien op mijn w2k adv server bak en vervolgens kunnen clients dmv Outlook Xp inloggen op die mailserver :? Ik zal het eens gaan uitvogelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 14:37:
[...]

Als ik dus goed begrijp kan ik dus gewoon die mailserver draaien op mijn w2k adv server bak en vervolgens kunnen clients dmv Outlook Xp inloggen op die mailserver :? Ik zal het eens gaan uitvogelen.
Mercury/32 werkt bij niet onder de Windows 2000 advanced server :( Hij vliegt direct weer weg (zonder melding of wat dan ook) Zijn er wellicht nog andere mogelijkheden :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mercury/32 draait geloof ik niet als een Service, maar alleen als een userApp.
Als je dan via TS werkt dan krijg je dat verschijnsel idd.

Misschien kun je met FireDaemon oid wel Mercury als Service laten lopen ?

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 19-03-2003 00:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 19 March 2003 @ 00:24:
Mercury/32 draait geloof ik niet als een Service, maar alleen als een userApp.
Als je dan via TS werkt dan krijg je dat verschijnsel idd.

Misschien kun je met FireDaemon oid wel Mercury als Service laten lopen ?
Dat is nu net het vage: ik draai m als userApp. :(
Pagina: 1