[3d] oplossing voor Vue d'Esprit rendering

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hallo hallo,
ik weet dat ik op Max moet overstappen, maar ik werk zo graag met Vue d'Esprit om 3d dingen te bouwen. Nu wil ik gewoon weer eens iets renderen... maar mn belichting is te fel en de renders worden niet meer denderend mooi.
Terwijl, degenen die mijn 'Fantasy' final plaat nog kennen, weten dat die er zelfs op 1024x768 een versie was op hoge kwaliteit. Dat lukt nu niet meer.

1) die belichting, daar ga ik zo even met pringelen, Vue zet standaard een zon neer, en die heeft een keiharde schaduw. of ik in Vue een dome of light kan maken weet ik niet, maar daarvan wordt de scene alleen nog maar zwaarder en moeilijker te renderen.

2) ik heb vannacht een render aangezet om dus een plaat van 800x600 te renderen met 'superior' antialias. Normaal render ik (test) zonder aa, en als het voor een WIP is, met 'standard' aa. Helaas wil 'superior' nu niet meer, want toen ik vanochtend mijn pc aanzette ( 320mb ram/ 1200mhz) was Vue 'no more' ... hij was gewoon in een render gestorven. Dus, opnieuw aangezet, nu niet render to screen maar render to disk (scheelt geheugen denk ik?) en weer verder gaan pitten. 3 uur later wakker geworden, denk dat mn render wel klaar is: neehoor. Vue gecrasht omdat er niet genoeg geheugen was.

Nu wil iemand anders met een snellere bak mn render al doen, maar dat kan natuurlijk niet telkens. Ik heb gekeken naar andere programma's, maar bijv. Brazil ondersteunt geen vue formaat. Vue kan ook niet exporteren naar bijv. 3ds.
Ik kan wel via het clipboard alles naar een programma als Blender omzetten, maar dan ben ik mn textures en belichting kwijt. Ik weet het niet meer... :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Gewoon beginnen met 3dmax denk ik. Vue is idd zeer beperkt in samenwerkingen met andere progsels.
3dMax is niet zo moeilijk als het lijkt zeker niet als je de basisbeginselen van 3D via Vue al kent.

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

googlen naar een exporter en anders starten met 3dmax of een ander pakket als lightwave of maya.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Kan Lightwave wel als .3ds of .max opslaan?
Ik heb het wel, ik vind het alleen zo moeilijk om mee te beginnen snap je. Maya begin ik al helemaal niet aan :P

En jullie snappen dat de vraag 'als je het gekocht hebt, waarom gebruik je het dan niet' wel overbodig is... ;)

Ik heb al gezocht naar een exporter, maar er schijnt gewoon nul komma niks te zijn. JesterRace heeft dus idd gelijk... Vue werkt met weinig samen... ja, het kan wel 3ds importeren...maar niet exporteren :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Het is een kwestie van op de tandjes bijten en goed oefenen. :) (weet niet of lightwave naar 3ds of max kan exporten)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
http://groups.yahoo.com/group/vuedesprit/message/9145

Ook hier hebben ze geen antwoord... alleen de makers van 3d explorer schrijven zou nog kunnen... :{

Verwijderd

tec schreef op 09 maart 2003 @ 18:41:
Het is een kwestie van op de tandjes bijten en goed oefenen. :) (weet niet of lightwave naar 3ds of max kan exporten)
Kan wel naar 3ds exporten maar dan gaan je surfaces en dergelijke niet mee, dus dan heb je er ook niet veel aan.

Waarom zou je trouwens in lightwave naar 3ds willen exporten? Je kan met lightwave ook mooie renders maken hoor :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 21:57 ]

Verwijderd

Lightwave kan naar 3ds exporteren en nog wat formaten Maya, Lightwave, XSI, 3dmax kunnen allemaal wel met elkaar overweg via een of ander bestandsformaat.
Pik er gewoon een uit die voor jou het makkelijkst werkt, lightwave wijkt qua besturing wat af van de anderen maar is goed te doen. Pak een stapel tutorials van het net en ga aan de slag.
Pagina: 1