Toon posts:

[ghost 7] image maken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een half jaar gelede een image gemaakt van m'n C-schijf.
in de tussentijd is (met partition magic) de C(NTFS)-schijf van 2,5Gig naar 5 Gig gezet...

nou was m'n pc paar dagen gelede toe aan een reinstall van m'n windows, dus ik gooi die image d'r overheen, ik update de programma's en wou een nieuwe (geupdate) image maken voor de volgende keer, maar dat lukt niet.
ik krijg in Ghost de melding :

"NTFS Logfile has not been flushed
Restart NT then Try again"

Schijfcontrole van windows en opnieuw opstarten werkt niet

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan proberen op ghost op te starten met de -ntil switch, dan negeert ghost je logfiles.

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
vreemd geval, misschien dat je een keer een nieuwe geupdated Ghost diskette kan maken, kan helpen

https://www.enwatbenjedan.nl/

Verwijderd

Topicstarter
om ghost te starten gebruik ik een bootable cd (bootable gemaakt met behulp van Win98SE opstart diskette), op die CD staat Ghost 7 gewoon.

en dit heeft tot nu toe nog altijd gewerkt...

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
je kan het keer proberen met een diskette, maar anders weet ik het ook niet. Heb je de tip van de "Krattenkoning" al geprobeerd?

En heb je al een keer op de symantec ghost site gekeken of daar heb probleem & oplossing vermeld staan?

[ Voor 33% gewijzigd door Rekenmachine op 09-03-2003 15:32 ]

https://www.enwatbenjedan.nl/

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:08

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Krattenkoning heeft gelijk. De melding slaat op het feit dat je NTFS transactielogs niet geleegd zijn. Met die switch negeer je deze...

Verwijderd

Topicstarter
maar geeft dat dan geen problemen??
zoals een image die maar half werkt oid?

Verwijderd

Topicstarter
is d'r een mogenlijkheid om die log files te legen??
zodat ik de melding niet krijg en um ook nie hoev te omzeilen...
ofwel, het probleem anpakken ipv er omheen werken

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand hoe de log files kunnen worden geleegd / inorde worden gemaakt zodat de image gewoon kan worden gemaakt.

en hoe kan het komen dat die files niet geleegd zijn??
is dat een virus?

ik zit namenlijk ook met het probleem dat als in Norton Anti virus installeer ik um niet gestart krijg wegens een interne programma fout
en als ik Norton Internet security installeer hij na de reboot blijft rebooten zonder op te starten

en volgens zonealarm heeft "Services en controllertoepassingen" bijna antijd internet toeggang en wil dit programma deze toeggang ook...
het bestand van dit programma is volgens zonealarm "C:\winnt\system32\services.exe"

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:25 ]

Pagina: 1