Toon posts:

AMD 2100XP van 133 op 166FSB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers...Ik had een vraagje. Ik wil graag mijn 2100xp op 166FSB laten lopen. Nou moet je daar de proc voor unlocken. Nou heb ik eigenlijk geen zin om die hele procedure door te lopen om alle bruggen te gaan aanpassen. Nou las ik dit op een site:

The first thing we "modified" were the L10 bridges - we had to make them the same as on the reference XP1600+ processor since this was the switch which allowed multipliers lower then 12.5x. What we need to do to the L10 bridges on the AthlonXP 2100+ processor was switch them around, changing [open : closed] to [closed : open].

To do this we first cut the closed bridge with the Dremel 290, and then filled the open bridge (left one) with some Poly Instafil. After it had dried we spread some of the conductive material over the joint on the left bridge to close the two gold dots and complete the circuit.

Volledige artikel:
http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1009&page=2

Als je dus de L10 brug aanpast kan je dus de multiplier lager zetten dan 12.5x. In het artikel zelf worden alle bruggen aangepast. Nou is mijn vraag is het ook alleen mogelijk om alleen de L10 brug aan te passen en dat tie dan nog wel werkt verder maar dat ik dus de multiplier wel lager kan zetten. Hoger gaat natuurlijk niet omdat daar meer nodig voor is. Maar hoger zetten vind ik ook niet zo belangrijk.
Iemand misschien al ervaring mee?

Bedankt alvast

Verwijderd

Voor zover ik me kan herinneren zijn toch alle thouroughbreds standaard multiplier unlocked :?

En als je mobo het aan kan dan is het geen probleem om je op een FSB van 166 MHz te lopen.

Dus gewoon proberen, Dude ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 14:01:
Voor zover ik me kan herinneren zijn toch alle thouroughbreds standaard multiplier unlocked :?
Nope t/m xp1900 d8 ik ;)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 14:03:
[...]

Nope t/m xp1900 d8 ik ;)
Hoezo? M'n XP 2400+ is op mijn Epox 8RDA+ gewoon unlocked hoor :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Hangt er vanaf welk mobo je hebt geloof ik, ik kan mn 2200+ gewoon op 166 fsb laten draaien, ik heb een a7v8x (KT400), ook de nforce 2 mobo's hebben de multiplier unlocked bij de t-bred-b's geloof ik

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 22:42

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Euhm, je begrijpt dat als je alleen de fsb wilt opvoeren je de proc niet hoeft te unlocken :? ... :)

Bovendien heb je erg veel kans dattie al gewoon unlockt is...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Scatman_II schreef op 09 maart 2003 @ 14:08:
Euhm, je begrijpt dat als je alleen de fsb wilt opvoeren je de proc niet hoeft te unlocken :? ... :)

Bovendien heb je erg veel kans dattie al gewoon unlockt is...
ik denk niet dat ie met dezelfde multiplier wil blijven als ie de fsb op 166 zet, dan draait ie ineens op 2.1 ghz >:)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 22:42

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 14:10:
[...]

ik denk niet dat ie met dezelfde multiplier wil blijven als ie de fsb op 166 zet, dan draait ie ineens op 2.1 ghz >:)
Dus?

Zitten we hier nou in DOC ofnie? :+

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een Asus a7v8x die kan dus een bus aan van 166. Mijn 2100+ is multiplier locked dus zal 166FSB niet gaan werken omdat dat gewoon teveel is. 13 x 166= 2158 is teveel voor mijn 2100XP. Ik wil dus gewoon graag weten of ik er alleen ben met de L10 bruggen aan te passen zodat ik de 2100 op 10.5 x 166 kan laten lopen.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-02 13:55
Ligt aan je mobo of je CPU wel of niet een lagere multiplier aan kan...

Ik heb gewoon een klein koperdraadje in mijn socket gedaan door 2 bridges te connecten

Alleen als ik 166 FSB draai dan word de hele boel instabiel.. ff sparen voor een nforce 2 :D

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo kan dat gewoon aan ja..Maar de proc moet dan wel multiplier unlocked zijn. En omdat ik geen hogere multiplier wil hebben dan 13x dacht ik door alleen de L10 bruggen aan te passen dat ik dan de lagere multipliers kan selecteren. Daarom wil ik graag weten of iemand daar ervaring mee heeft.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Aangezien ik zelf een 2100+ heb zal ik even licht in de duisternis scheppen omtrend het unlocken van dit ding:

Elke CPU die een multiplier van 13 of hoger heeft maakt gebruik van een "translation table" (zie ook deze tabel http://www6.tomshardware.com/cpu/20020313/athlonxp-02.html) Je ziet dat vanaf de 2100+ de L10 bruggen zijn omgedraaid.

Voordat je de multiplier kan veranderen moet je dit weer ongedaan maken. 1 verbinding moet je dus "doorsnijden" en de ander moet je weer verbinden. Vervolgens heb je 2 keuzes betreft de multiplier:

-1- Je verbindt alle L1 bruggen voor een vrije multiplier
of
-2- Je maakt een bepaalde combinatie van L3 en L4 bruggen zodat je een vaste multiplier krijgt (bij voorkeur 11 wanneer je 166 mhz bus wil draaien)

Bij mij ging helaas het unlocken (dmv de L1 bruggen) mis waardoor het unlocken uiteindelijk niet meer wilde lukken. Vervolgens wilde ik de multiplier vast op 11 zetten... helaas... ook dit wilde niet meer lukken.

Gelukkig kwam ik er achter dat de multiplier automatisch op 11 komt wanneer je flinke kortsluiting maakt. (een soort van default waarde) Hiervoor moet je (waarschijnlijk minimaal 1) brug met een andere verbinden en een brug met de "ground" (= koperen laagje onder het bruine oppervlak van de cpu) verbinden.

Ik weet het, dit laatste is onduidelijk, maar het werkt hier en ik ga d'r niet meer aanzitten :P

Nu draai ik 11 x 166 en dus op 1830 mhz

[edit]
Nee, je moet dus ook alle L1 bruggen verbinden....

[ Voor 4% gewijzigd door Undertaker2 op 09-03-2003 15:01 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

het is allemaal heel erg leuk en aardig maar ik heb geprobeerd mijn CPU te unlocken door een potloodstreep te trekken maar dat heeft niet echt zin

iemand een ander idee?

Verwijderd

Luitjes..hij heeft een Palomino als het goed is.. Die is dus gewoon gelocked op ELK mobo. Een tbred heeft geen L10 bruggen voor zover ik weet dus moet het wel een palomino zijn.

Je zullt gewoon moeten unlocken. Alle L1's verbinden. Je proc is dan unlocked alleen kun je geen MP's lager dan 13 kiezen omdat de proc 4bits MP's heeft. En dus moet je ook de L10 doen om ervoor te zorgen dat hij in de lage range van MP's zit.

Tbreds hebben hier dus weinig mee te maken ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Inderdaad, wat is het nu, een tbred of palomino? De mensen hier hebben teveel in het tbred-overclock-topic rondgehangen :P
Sowieso is dat unlocken een erg precies werkje, en ik weet niet of je palomino wel zo lekker op 166Mhz fsb werkt, ookal verlaag je de mp.

🖥️ | 🚗

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:43
als het een tbred is: gewoon NIET unlocken :P met palomino heb ik geen ervaring maar ik weet wel dat ik me 2100xp op me 8rda+ op 2450mhz kan draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een palomino..Zal morgen zilverlijm halen. Is er trouwens ook spul wat geleid dat ook weer weg te halen is?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
savale schreef op 09 maart 2003 @ 22:52:
als het een tbred is: gewoon NIET unlocken :P met palomino heb ik geen ervaring maar ik weet wel dat ik me 2100xp op me 8rda+ op 2450mhz kan draaien :)
Hoe koel je in godsnaam dan wel niet? snelheidswinst van 750 MHz

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Unlocken van de L10 brug unlockt highbit 8x. Daarna moet je de multipliers nog unlocken zodat je alle multipliers onder de 11.5 kan selecteren.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
De L1 brug + de L10 bruggen moet ik veranderen om alle multipiers onder de 11.5 kan selecteren. Zal straks gaan proberen. Ben net wakker :-)

Verwijderd

MadMarky schreef op 09 maart 2003 @ 19:44:
Inderdaad, wat is het nu, een tbred of palomino? De mensen hier hebben teveel in het tbred-overclock-topic rondgehangen :P
Sowieso is dat unlocken een erg precies werkje, en ik weet niet of je palomino wel zo lekker op 166Mhz fsb werkt, ookal verlaag je de mp.

Ik zie geen reden waarom dat niet zou werken. Sommigen halen dik over de 200MHz fsb, dus hoe je aan die informatie komt :?

HitmanWVU schreef op 09 maart 2003 @ 23:41:
[...]

Hoe koel je in godsnaam dan wel niet? snelheidswinst van 750 MHz

Tbreds worden niet warm en klokken stukken beter ;) Mijn 2100+ doet 2540MHz 3DMark met gewoon waterkoeling. Iedereen gaat eigenlijk hard ermee.. zie ook het Tbred topic daarover.
[rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)[/rml]

Verwijderd

He nu ik nog een vraagje....

Ik heb een Xp2100+. Die is dus standaard unlocked. :? Ik ga binnen kort de Asus A7N8X Deluxe kopen. _/-\o_ Dus als alles goed is kan ik zo mijnmultiplier veranderen?

Kan ik dan wel ver oc-en met mijn Heatpipe Cooler? En Lian Li kastje?

Thnx in advance :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope helaas de 2100 is gelocked. Hoever je kunt overklokken ligt er gewoon aan. Gewoon testen

Verwijderd

Ow, das weer jammer. Maar zoiets had ik wel verwacht.
Wie weet een goede maneir om een unlocken? Oke, je moet een paar bruggetjes connecten. Maar heeft er iemand ervaring mee.
Ikheb de snelstoomcurus van Tomshardware al gezien. Iemand nog iets toe toe voegen.

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 09 maart 2003 @ 14:04:
[...]

Hoezo? M'n XP 2400+ is op mijn Epox 8RDA+ gewoon unlocked hoor :)
Mijn XP2100+ Tbred ook!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb geprobeerd te unlocken. L1 bruggen verbonden en l10 omgewisselt..Resultaat=DOOD Nu heb ik een nieuwe(garantie werk :-)) Had een Palamino gelocked. Nu heb ik dus weer een XP2100+ en de L1 bruggen zijn al ge-unlocked. En de voltage loopt op 1.6V. Echt een super proc. Loopt nu op 13x175=2275 GEWOON super..Heb hem al op 13x190 maar mijn mem trekt het niet. Dus even nieuw geheugen halen en gaaaaannnn... Gewoon ook standaard koeling dat is helemaal super.

Verwijderd

ik heb een athlon XP 1600.. en die draait imo nog aardig hoor, als ik een nieuwe proc koop, dan ga ik daar niet aan oc'en.. zoveel geld heb ik nou ook weer niet.. mn nieuwe mobo+proc wordt echter wel een dual xp3000+ of een dual p4 3ghz:P

Verwijderd

Mijn XP2100T + A7N8X zijn gewoon unlocked..
Pagina: 1