[MS Access] database op netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Het lukt me niet een database door meerdere gebruikers te laten openen op een netwerk. (Access 2000)

Ik heb een front-end )de user-interface) en een back-end (tabellen) database gemaakt. Bij de geavanceerde opties heb ik gekozen voor gedeelde modus en geen vergendelingen.

Ik krijg steeds een vreemde foutmelding: "Kan de tabel momenteel niet vergrendelen. De tabel wordt gebruikt door ....". Maar ik wil de tabel dus niet eens vergrendelen...

Verwijderd

Zo even uit mijn hoofd moet je bij 'koppelingbeheer' opgeven waar de tabellen staan, beste gaat dit als je de map waar die staat een netwerk drive naampje geeft.

Verwijderd

real_jd schreef op 09 March 2003 @ 13:49:

Ik krijg steeds een vreemde foutmelding: "Kan de tabel momenteel niet vergrendelen. De tabel wordt gebruikt door ....". Maar ik wil de tabel dus niet eens vergrendelen...
Even uit me hoofd:
Access zet toch automatisch een lock op de tabel alsie door iemand anders geopend is ivm redundantie ed?

Ik zou eerst dus ff zorgen dat niemand hem open heeft staan (dus zet hem ff op je eigen directory ofzow). Alsjem daarna voor iedereen beschikbaar stelt zou het goed moeten werken met de standaard instellingen...

Verwijderd

staat ie niet "exclusief" ???

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Heb het inmiddels gevonden. Had op één van de 20 formulieren per toe toeval de recordvergrendeling op alle records aanstaan. Toch bedankt voor de reacties!