Toon posts:

[Freesco]Traag surfen, maar snel online-gaming?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Freesco 0.3.0 geïnstalleerd op een Pentium 166MMX, SDRAM 32MB, 250MB harde schijf... Deze router moet de Belgacom/Skynet ADSL-verbinding met PPPoE verdelen over het netwerk.

Mijn probleem is dat websites zeer traag laden, MSN werkt bijna niet meer, 5 minuten lang moet ik wachten op tweakers.net .

Maar ik kan wel CS spelen met ping=30ms, battle.net-diablo2, mIRC-chatten...

Freesco router heeft de volgende instellingen:
routertype: e (ethernet)
711 Hostname of this computer [router]? router
712 Domain name [inet]? inet
... Autodetect modems now ? y/n? n
722 Enable DHCP client message logging y/n [y] ? n
723 Update DNS server settings by DHCP y/n [y]? n
411 Enable caching DNS server y/s/n [s]? s
412 Enable DNS requests logging for debug purpose y/n [y]? n
431 Enable public HTTP server y/s/n [n]? n
441 Enable time server and router control via HTTP y/s/n [n]? n
451 Enable print server(s) y/s/n [n]? n
46 Enable telnet server y/s/n [n]? n
14 Savers - Screen(min),hdd(x5 sec) 0 -off [0]? 0
15 Swap file size in Megabytes (on boot device). 0 - disable [0]? 0
13 Do you want to enable extra modules/programs y/n [n]? y
16 Log sizes in bytes. Syslog, logins_log [50000,5000]? 50000,5000
911 Host gateway (if exists, otherwise - '-') [] ? -
912 Primary DNS address (usually your provider's DNS) [123.123.123.123]? 195.238.2.21
912 Secondary DNS address (otherwise - '-') [233.233.233.233]? 195.238.2.22
914 ISP http proxy address, (otherwise '-') []? proxy.skynet.be:8080

Dit geeft een idee van de instellingen...

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Als je jouw eigen pc rechtstreeks aan het inet hangt... issie dan ook zo traag op poort 80?
Ik vraag mij namelijk af of dit wel van/door FreeSCO komt...
Heb zelf ook FreeSCO gebruikt (de 0.2.7 versie dan welliswaar) maar nooit dit soort probs gekent... (ik gebruik nu trouwens IpCop 1.2.0 ;))
Als je verder niets in de rules hebt lopen veranderen, lijkt mij dat ie ALLE data transparant doorgeeft (moet geven).
Jouw instellingen zien er verder wel goed uit... hoewel (indien je een hdd install hebt) ik wel een swap zou instellen (50Mb zou voldoende moeten zijn... )
Probeer anders eens die proxy van Skynet eruit te halen... en dan weer te testen.

Suc6 :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens IpCop testen.

Het downloaden van IpCop gaat tegen 328KByte/s (meer dan snel genoeg), maar ik moet wel 3 minuten wachten op het downloadschermpje nadat ik op de download-link heb geklikt. http://belnet.dl.sourcefo...rge/ipcop/ipcop-1.2.0.iso

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 14:24 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 14:13:
Ik ga eens IpCop testen.

Het downloaden van IpCop gaat tegen 328KByte/s (meer dan snel genoeg), maar ik moet wel 3 minuten wachten op het downloadschermpje nadat ik op de download-link heb geklikt. http://belnet.dl.sourcefo...rge/ipcop/ipcop-1.2.0.iso
En dat gebeurt nu via ja Freesco router? Lijkt me dat de download-snelheid van websites genoeg is toch? Denk dat het ergens bij je cache ligt dan.

Verwijderd

Topicstarter
ShadowrunR schreef op 09 March 2003 @ 15:37:
[...]

En dat gebeurt nu via ja Freesco router? Lijkt me dat de download-snelheid van websites genoeg is toch? Denk dat het ergens bij je cache ligt dan.
idd het gebeurt via de Freesco router, maar IPCop rulez !!! lekker gemakkelijk en snel... Vooral geen gekloot met kapotte floppies en bad sectors... Proxy-service is interessant voor zware websites te bezoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 21:37 ]

• Imre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:48
Ik denk dat het aan je MTU (Maximum Transfer Unit) settings ligt , ben er dit weekend na lang zoeken achtergekomen dat dat bij mij het probleem was. Bij mij werkte het weer nadat ik die op 1472 had gezet.
Denk dat belgacom die recentelijk verlaagd heeft , om het delen van internetverbinding in te dijken ofzo. Ik kan je echter niet verder helpen met het instellen want bij mij ging het om een windows 2000 router. Maar ik zou zeggen , zoek wat verder op Mtu , dan gaat het volgens mij wel lukken.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb ernstig m'n twijfels of dat wel aan freesco ligt..

probeer eens gewoon handmatig een dns server in te stellen op je clients (dus niet die van freesco maar gewoon die van je eigen provider)

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

My Thought exactly..

Lijkt me eerder een DNS probleem..

IP Rocks

Pagina: 1