• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Hoi, ik gister een Nokia 8850 gekocht (2e hands) en wil die graag via infrarood koppelen aan mijn laptop.

Het enige probleem is dat het maar niet wil lukken, alles staat op de laptop goed ingesteld, maar bij de setup van de Nokia data suite word geen telefoon gevonden en windows geeft ook geen communicatie aan in de taakbalk.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Ik heb hier een Trust infrarood muis liggen (cadeautje, waar ik niks mee doe) en wou graag weten of ik deze ook kan gebruiken als infraroodpoort, ik krijg hem echter niet als poort geinstalleerd, het is een PS/2 muis.

Zijn Ir poorten los te koop? of is het makkelijker om er zelf een te bouwen?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bij sommige pcs/laptops moet je altijd goed in het bios kijken. Die IR poort heeft dan een bepaalde compoort die vaak gedeeld is. Heb zelf ook zitten prutsen bij mijn vorige pc, die had dat nl ook.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

LiquidSmoke schreef op 09 March 2003 @ 13:15:
Hoi, ik gister een Nokia 8850 gekocht (2e hands) en wil die graag via infrarood koppelen aan mijn laptop.

Het enige probleem is dat het maar niet wil lukken, alles staat op de laptop goed ingesteld, maar bij de setup van de Nokia data suite word geen telefoon gevonden en windows geeft ook geen communicatie aan in de taakbalk.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Ik heb hier een Trust infrarood muis liggen (cadeautje, waar ik niks mee doe) en wou graag weten of ik deze ook kan gebruiken als infraroodpoort, ik krijg hem echter niet als poort geinstalleerd, het is een PS/2 muis.

Zijn Ir poorten los te koop? of is het makkelijker om er zelf een te bouwen?
Misschien overbodig maar je hebt wel in je menu van je 8850 infrarood aangezet? Heb zelf namelijk ook een 8850 en kan die zonder problemen op mijn notebook aansluiten via infrarood...

https://powershellisfun.com

• LiquidSmoke
ja ik heb infrarood aangezet in mijn tel, waaorm doet ie als je hem aanze tknipperen en als je hem dan nog een keer aanzet niet meer knipperen?

en hoezo poort gedeeld? mag dat niet dan?

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op 09 March 2003 @ 23:10:
en als je hem dan nog een keer aanzet niet meer knipperen?
Als hij niet knippert, staat hij niet aan. :) (in ieder geval op de 8210)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 11:57 ]

• LiquidSmoke
dan blijft ie gewoon branden bedoel ik ;)

maar probleem is inmiddels opgelost, ik hebde infrarood poort nu geinstalleerd op Com5 ipv Com4 en het werkt perfect :D
Pagina: 1