sommige pagina's komen niet binnen

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik weet niet echt hoe ik dit moet omschrijven maar ik kan verschillende websites niet bezoeken:
http://classic.winamp.com/
http://gamers.nl
en nog een paar (weet ze zo nie meer uit m'n hoofd)

heb probleem is dat vaak alleen de achtergrond wordt ingeladen de title van de pagina en verder niets.
In de status bar 'is ie bezig met 't openen van de pagina' maar er gebeurd niets.
Opera, mozilla en IE (windows EN linux) maakt bij mij geen verschil.
Ik heb m'n cash geleegd, gerefeshed zo vaak dat ik de tel kwijt ben.
Hier had ik geen last van toen ik nog met m'n 56kb/s dailup modempje verbonden was met 't internet. Maar sinds een week heb ik _/-\o_ _/-\o_ kabel :P @home breedband - alles lijkt goed te zijn. Behalve sommige pagina's komen niet (helemaal) binnen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heb je toevallig een popupblocker oid aanstaan? Die wilde bij mij ook nog wel eens zorgen voor van die half tot helemaal niet ladende pagina's, ook al zat er niet eens een popupscherm in.
Zal wel met de code van de site te maken hebben of zo.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Proxy ?
* Firewall ?
* Welke sites precies ?
* Wat voor modem ?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Wildfire

Joy to the world!

Hou er maar rekening mee dat het hoogstwaarschijnlijk DNS-problemen zijn. @Home zit daar nogal mee te kloten de laatste tijd en het verdient dus de voorkeur een alternatieve DNS-server in te stellen, in veel gevallen is dat een goede oplossing.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Dit lijkt op mijn probleem hetzij dat over een planet ASDL verbinding gaat.......... zie mijn thread op het forum

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
2Dutch schreef op 09 March 2003 @ 13:51:
Heb je toevallig een popupblocker oid aanstaan? Die wilde bij mij ook nog wel eens zorgen voor van die half tot helemaal niet ladende pagina's, ook al zat er niet eens een popupscherm in.
Zal wel met de code van de site te maken hebben of zo.
Ik maak geen gebruik van een popup blocker of een blocker of welk niveau dan ook (reclame, java, active-x etc.).
De code van de site kan 't niet aan liggen, want eerst werkte deze (in mijn modem tijd :D) wel goed, daarnaast is 't zo dat andere kabel-users hier in de omgeving deze sites wel goed kunnen bekijken.
PolarBear schreef op 09 March 2003 @ 14:07:
* Proxy ?
* Firewall ?
* Welke sites precies ?
* Wat voor modem ?
Proxy, doe ik niet aan
firewall, doe ik niet aan
welke sites? had ik volgens mij toch in de FP vermeld
modem, pff een motorola (heb eigenlijk nog niet gekeken welk type nummer)
Wildfire schreef op 09 March 2003 @ 14:34:
Hou er maar rekening mee dat het hoogstwaarschijnlijk DNS-problemen zijn. @Home zit daar nogal mee te kloten de laatste tijd en het verdient dus de voorkeur een alternatieve DNS-server in te stellen, in veel gevallen is dat een goede oplossing.
Een dns is toch (dynamic name server) zo'n ding dat 'weet' als ik www.tweakers.net typ in mijn adresbar dat ie naar bla.bla.bla.bla als ip moet gaan voor 't requesten van de site?
daar is niets mee aan 't handje, waarom niet? omdat ik anders ook geen background binnen zou krijgen, mijn browser krijgt netjes de title binnen van de pagina die dan ook in 't venster vermeld wordt, en bijv. bij winamp zijn er enkele afbeeldingen zichtbaar.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DNS = Domain Name System

Heeft waarschijnlijk niets met DNS te maken. Zelfs al zou een van de DNS servers van @Home het niet doen er staan er nog minstens 3 andere in je lease.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
offtopic:
[quote]Scarecrow schreef op 09 March 2003 @ 12:58:
Ik heb m'n cash geleegd, [/quote]
Wil je de volgende keer je cash bij mij legen? BVD :)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
PolarBear schreef op 09 maart 2003 @ 17:17:
DNS = Domain Name System

Heeft waarschijnlijk niets met DNS te maken. Zelfs al zou een van de DNS servers van @Home het niet doen er staan er nog minstens 3 andere in je lease.
Klopt ja Domain (waarvan is nou dat dynamic :?)
Maar 't ligt in iedergeval niet aan m'n DNS dat wist ik sowieso al
Sjeik schreef op 09 maart 2003 @ 17:22:
offtopic:
[quote]Scarecrow schreef op 09 March 2003 @ 12:58:
Ik heb m'n cash geleegd, [/quote]
Wil je de volgende keer je cash bij mij legen? BVD :)
goed de volgende keer krijg jij die paar 'pleuros' :D

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Wildfire

Joy to the world!

PolarBear schreef op 09 March 2003 @ 17:17:
DNS = Domain Name System

Het is anders toch heel goed mogelijk dat de DNS brak is (ja, bij @Home betekent dat meestal alle servers tegelijkertijd) waardoor sommige URL's niet te herleiden zijn naar IP's - of dat de DNS er lang over doet en voor een time-out zorgt.

Echt, site's die het bij mij eerst niet helemaal goed deden werkten weer goed toen ik een niet-@Home DNS instelde.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

de DNS-servers van @home zou ik sowieso niet gebruiken, als is het maar omdat die over het algemeen altijd traag zijn, als ze al werken. hier heb je een lijst met andere dns-servers, probeer het maar eens en merk het verschil :)
Pagina: 1