Ik heb een kabelmodem op mijn slaapkamer. De afstand van de modem tot het splitspunt is ongeveer 10 meter. Vanaf het splistpunt ligt er een coax kabel naar mijn modem. Dat vond ik handig, om de ledjes een beetje in de gaten te kunnen houden.
Maar nu hoorde ik gisteren van iemand, dat het beter is om UTP te gebruiken, en de modem naast het splistpunt te zetten. Nu is mij vraag, levert dat voor mij nog voordeel op nu??
mijn abbo: kabelfoon premium (99kb up) (16kb down)
Nu haal ik op speedsuite.net : 74kb up, 13 kb down.
Zal UTP voor mij nog snelheidswinst opleveren, of is het verspilde moeite (kabel trekken, utp knijpen)
Alvast bedankt.
Oh, en nog iets, bij mij in de wijk staan 2 radiozendmasten en de televisiemast van Lopik. Redelijk wat stoorzenders dus, en de modem werkt nu prima.
Maar nu hoorde ik gisteren van iemand, dat het beter is om UTP te gebruiken, en de modem naast het splistpunt te zetten. Nu is mij vraag, levert dat voor mij nog voordeel op nu??
mijn abbo: kabelfoon premium (99kb up) (16kb down)
Nu haal ik op speedsuite.net : 74kb up, 13 kb down.
Zal UTP voor mij nog snelheidswinst opleveren, of is het verspilde moeite (kabel trekken, utp knijpen)
Alvast bedankt.
Oh, en nog iets, bij mij in de wijk staan 2 radiozendmasten en de televisiemast van Lopik. Redelijk wat stoorzenders dus, en de modem werkt nu prima.