[OC] GF2MX400 overclock

Pagina: 1
Acties:

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Meeste van u denke wel, wa doet die nog met een GF2MX 8)7
Sorry, maar de games werken nog goed met deze. En ik wil toch niet spele op 1600x1200. Splinter Cell werkt nog op 800x600 full detail, maar ik krijg soms stotteringen (bij veel lichteffecten en nightvision). Dus ik moest wel overclocken. Nu, het heeft een heatsink, en ik heb er een coolermaster fan erop gemonteerd. Ik krijg em op 250/180. Ik krijg binnenkort nog memory heatsinks binnen, waarmee ik hoop de memory nog hoger te krijgen.
Mijn vraag is hoe krijg ik de core hoger? De core is ver van heet, maar als ik het op 260 zet, werkt windows nog normaal, maar in Splinter Cell krijg ik artifacts en dergelijke, en blijft het systeem hangen.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Mijn Geforce 2 mx core gaat niet veel hoger dan 225 en die wordt niet zo heel heet, je kan gewoon niet veel verder :(
ram sinks gaan denk ik ook niet veel helpen als je sd-ram op je kaart heb zitten, dat zit snel aan zijn limiet :(

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41

sapphire

Die-hard pruts0r

YozY schreef op 09 maart 2003 @ 12:31:
Mijn vraag is hoe krijg ik de core hoger? De core is ver van heet, maar als ik het op 260 zet, werkt windows nog normaal, maar in Splinter Cell krijg ik artifacts en dergelijke, en blijft het systeem hangen.
niet ? :>

Gabriël AM5

Verwijderd

Misschien kun je gewoon niet verder, dan kan de core nog zo koud zijn, maar als de chip niet wil gaat het niet lukken. Verder helpen die ramsinks meestal nog wel wat mhz.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
volt-mod?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Het heeft geen zin om je core over te klokken, alleen van je mem zul je iets merken. Mijn 3d power geforce 2 mx kwam op core 220 en mem 222. Wel met een fannetje op de core.

Maarja jij hebt dan ook een mx400

Verwijderd

Idd, core maakt niet veel verschil.
Volt-mod lijkt me voor deze kaart (heb m zelf ook gehad) een beetje overkill. Gewoon met powerstrip kijken hoever je komt. Als je artifacts ziet ben je dus te hoog gegaan. Dat heeft niet altijd wat met de temperatuur te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 15:20 ]

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
YozY schreef op 09 March 2003 @ 12:31:
heu... artifacts liggen aan het te hoog geklokte geheugen. Alleen vastlopers (beeld bevriest een paar seconden) worden veroorzaakt door een te hoge core.

Verwijderd

hoe zit de heatsink vast?
Als je die eraf kunt krijgen & weer terug kunt zetten, misschien wat, hoe heet het, ArcIII ertussen, ipv de standaard cooling pasta. Of evt met de Adhesives van Zalman (glue).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 16:47 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Het lijkt me toch tijd om een nieuwe videokaart te kopen.. een GF2MX is echt te weinig voor Splinter Cell en andere nieuwe games die uit komen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Demoniac schreef op 09 March 2003 @ 16:50:
Het lijkt me toch tijd om een nieuwe videokaart te kopen.. een GF2MX is echt te weinig voor Splinter Cell en andere nieuwe games die uit komen.
met details instellingen op het laagste punt, zijn veel games nog wel te spelen op een gf2mx :P

• Tweeke
  • Niet online
Hij moet hoger kunnen hoor! Zonder enige extra koeling en met een mini-heatsinkje (zonder fan) op de core loopt mij XFX Geforce 2 MX400 al op 250 core en 195 geheugen. Casefans staan dan allemaal uit.....

Geheugen gaat tot 210 stabiel....maar ik heb liever een veiligheidsmarge..... :) Misschien dat ik nog eens ramsinkjes uit een heatsink zaag, maar 't is niet echt nodig. Voor mn 3dmark 2001 SE puntjes maakte het geen ruk uit of mijn core op 200 of 250 mhz loopt, only 'memory speed does matters'.

BTW: van welk merk is jouw kaartje?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12
Herr Muller schreef op 09 March 2003 @ 16:40:
[...]

heu... artifacts liggen aan het te hoog geklokte geheugen. Alleen vastlopers (beeld bevriest een paar seconden) worden veroorzaakt door een te hoge core.
Als een te hoog geclockde core corrupte data naar het memory stuurt kan dat nog zo goed werken, maar kun je toch echt artifacts krijgen :)

Het komt alleen wel vaker voor dat een te hoog geclockte core ervoor zorgt dat windhoos ook nie meer snapt wat'ie moet doen, met een BSOD tot gevolg. Een paar seconden bevroren beeld is juist weer niet vaak voorkomend, als er eenmaal wat mis is blijft het ook wel mis ;)

En inderdaad: valt weinig eer meer aan te behalen. Misschien dat je je geheugen nog 20 - 30Mhz hoger krijgt met memsinks, maar stel je daar ook niet teveel bij voor: hooguit paar fps meer. Zou als ik jou was nu investeren in goede vidkaart, kun je die altijd weer gebruiken in een nieuw systeem :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• sapphire
  • Laatst online: 17:41

sapphire

Die-hard pruts0r

acht jah, die GF 2tjes zijn nu eenmaal "oud" , maar vaak werken ze nog perfect

Gabriël AM5

Verwijderd

ik heb ook een geforce 2 mx400 maar dan met ddr ram valt hier dan wel iets meer uit te persen? dan zal ik alleen wel aan een fan moeten want het koelblok is nu wel erg heet.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 17:36:
ik heb ook een geforce 2 mx400 maar dan met ddr ram valt hier dan wel iets meer uit te persen? dan zal ik alleen wel aan een fan moeten want het koelblok is nu wel erg heet.
zal dit wel niet slecht zijn voor de gpu? Dat die dingen standaard er mee worden geleverd zeg.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
FragFrog schreef op 09 maart 2003 @ 17:28:
[...]
Zou als ik jou was nu investeren in goede vidkaart, kun je die altijd weer gebruiken in een nieuw systeem :Y)
ik wacht nog tot de prijzen vallen, en de introductie van 9800 zal wel wat helpen. Ik plan een radeon 9700 non-pro te kope, maar voorlopig spele alle games nog vloeiend op 800x600 een paar uitzonderingen na (ehumm... Unreal 2).
Tweeke schreef op 09 maart 2003 @ 17:02:
BTW: van welk merk is jouw kaartje?
Het is een sparkle. Misschien kan een nieuwe bios of zo helpen?

[/EDIT]
btw, kan het ook van de programma afhangen? Ik gebruik RivaTuner, de laatste versie
[/EDIT]

[ Voor 9% gewijzigd door YozY op 09-03-2003 18:30 ]

• Tweeke
  • Niet online
YozY schreef op 09 March 2003 @ 18:24:

Het is een sparkle. Misschien kan een nieuwe bios of zo helpen?

[/EDIT]
btw, kan het ook van de programma afhangen? Ik gebruik RivaTuner, de laatste versie
[/EDIT]
Aha, een sparkle.
Hmm......lijkt me niet dat je met een ander progje een beter resultaat behaald. Als het goed is doet RivaTuner precies hetzelfde als NVmax (die gebruik ik), namelijk de core/memory Mhzjes opkrikken :D

Komt jou geheugen zonder ramsinkjes niet hoger dan 180 :? Lijkt me toch sterk...of is het een wat oudere revision van de MX400 :? Wanneer gekocht?

Dat XFX'je van mij (spotgoedkoop trouwens) stamt uit november 2002 ofzo.....

edit: nieuwe BIOS, dat zou nog wel eens effect kunnen hebben. ff zoeken hoe je die moet flashen....

[ Voor 8% gewijzigd door Tweeke op 09-03-2003 18:51 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Even patsen, that is all (sorry) ...

Ik had de beste uitvoering (PUUR toeval) van de Geforce2 MX (normaal) van Asus.

Liep standaard op 200 core en 200 mem ... --> ik kreeg hem STABIEL (grotere fan en mem sinks) op 240 core en 240 mem (jaja, synchroon, daarom blies ie ook echt hard :| !!! )

Ik scoorde toen in 3DMark2001 een score van 4011 (weet ik nog HEEL goed :P ) ... was ECHT hoog voor een MX, ik was echt blij :) !

Zat waarschijnlijk een makkelijke bios in en lucky me met memchips *D !

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1