Waarom werkt de "Search" niet goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38
Waarom sorteert het systeem niet op datum :( , krijg ik irrelevante postings bij een specifieke search :( en krijg ik postings van drie jaar terug als ik expliciet aangeef alleen de postings van de afgelopen 120 dagen te willen :( ?

De Search manual is wat dat betreft ook een manual van niks. :'(

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

welke query heb je gebruikt?
geef eens een url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Tja de search heeft idd nog een paar bugs, en zoekt niet op datum maar op relevantie. Dus als je woorden er 100% in voor komen staat het boven een topic waarbij maar een keer een woord voorkomt (ervan uitgaande dat je op meerdere woorden zoekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Hierbij een link, netjes 120 geselecteerd en toch krijg ik postings uit 2000 en 2001:

http://search.gathering.t...D=7&data%5Bsearch%5D=Zoek

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Voor de volledigheid: ik was op zoek naar postings die relevant waren voor de vraag:

welk moederbord met Intel chipset moet ik kopen als ik zo lang mogelijk plezier wil hebben van het bord (qua upgraden met nieuwe processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
als je naar bepaalde postings zoekt kun je dan beter pentium 4 vermelden, dat sluit alle topics over de p3 alweer uit. En hij werkt idd nog niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog iets de laatste keer (vandeweek) dat ik de search gebruikte, kon ik met geen mogelijkheid op pagina twee van de resultaten komen. Ook al drukte ik er op dan werd ik naar pagina 1 van de resultaten gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Humm, volgens mij staan er twee velden verkeerdom :o
Als je in het eerste veld je 120 invult krijg je volgens mij topics van max 120 dagen oud.
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 13:07:
Dan nog iets de laatste keer (vandeweek) dat ik de search gebruikte, kon ik met geen mogelijkheid op pagina twee van de resultaten komen. Ook al drukte ik er op dan werd ik naar pagina 1 van de resultaten gebracht.
Dat was een username-only search zeker?

[ Voor 56% gewijzigd door ACM op 09-03-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Aziona schreef op 09 March 2003 @ 12:08:
De Search manual is wat dat betreft ook een manual van niks. :'(

Het is een gebruiksmanual, niet een bug/faq-manual ;)
Aziona schreef op 09 March 2003 @ 12:34:
welk moederbord met Intel chipset moet ik kopen als ik zo lang mogelijk plezier wil hebben van het bord (qua upgraden met nieuwe processor)
Dat soort searches zijn meer "knowledgebase" searches, een simpele textuele search zal je daar minder goed mee helpen ben ik bang. Tenzij iemand toevallig die vraag al eerder had gesteld.

[ Voor 48% gewijzigd door ACM op 09-03-2003 14:03 ]

Pagina: 1