[winxp]tijdens opstarten os reboot computer iedere keer

Pagina: 1
Acties:

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:47
Ik heb het volgende probleem sinds kort, als ik mijn computer opstart dan reboot mijn computer tijdens het opstarten van windows xp. :(

herstellen van windows naar de meest recente configuratie werkt niet. Als ik windows in veilige modus op start het zelfde probleem

Ik heb momenteel thuis geen cdrom met besturings systeem liggen dus formateren zit er momenteel niet in.

Zie mijn sig voor specificaties
Dank bij voorbaat :)

edit: Het kan er toch niet aan liggen dat ik gister avond gewoon de stekker er uit trok :?

[ Voor 10% gewijzigd door Icingdeath op 09-03-2003 10:32 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
JelleStoel schreef op 09 March 2003 @ 10:28:
(...)
edit: Het kan er toch niet aan liggen dat ik gister avond gewoon de stekker er uit trok :?
Ehh ja, dat kan WEL.

Reparatie kan alleen als je OS nog op wil starten of met de OS-CD... lijkt me logisch. Wat voor suggesties verwacht je? Iets als een kaarsje aansteken en bidden??? :? :D

[ Voor 67% gewijzigd door pinockio op 09-03-2003 10:36 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Icingdeath
pinockio schreef op 09 maart 2003 @ 10:35:
[...]

Ehh ja, dat kan WEL.

Reparatie kan alleen als je OS nog op wil starten of met de OS-CD... lijkt me logisch. Wat voor suggesties verwacht je? Iets als een kaarsje aansteken en bidden??? :? :D
Ik heb hier nog een engelse versie liggen van het os maar de versie van windows xp is nederlands die ik draai.

• Icingdeath
Wat blijkt nou ik krijg niet eens de kans om te booten van de cdrom want als net het van booting from cdrom komt load het venster van wilt windows xp in veilige modus starten of herstel windows naar de meest recente configuratie, of veilige modus :(

Verwijderd

Hoi Jelle.

Dat antwoord van Pinokkio slaat de plank een beetje mis. Het hoeft namelijk niet te liggen aan het feit dat je je computer gisteren gewoon uitzette. Ik doe dat zovaak en heb er nog nooit last van gehad :)

Je kunt op 2 manieren je compu herstellen zonder CDtjes enzo.

1) herstel de registry naar de last known good config. Deze optie is het beste in jouw geval , want je hebt nog nooit kunnen inloggen ( inloggen overschrijft de LKG config ). Dus spatiebalk indrukken tijdens opstarten windows ( nog voor het grafische gedeelte )

2) pak een recovery disk van XP. Maar die heb je waarschijnlijk niet. ( wie wel :) )

die eerste optie werkt bij 99% van de gevallen.
Ik kan me slechts voorstellen dat er iets met een bepaalde driver gebeurd is , zodat op het moment van laden die bepaalde driver het systeem crasht.

Je kunt bepaalde services disablen door met de engelse CD op te starten en dan repare system te selecteren. Je komt dan in een soort DOS achtige omgeving waar je services 1 voor 1 uit kunt zetten.

Je kunt ook proberen er wat isa kaartjes / PCI kaartjes uit te halen , en wat je ook kunt doen is je BIOS op defaults resetten. Het kan allemaal en is heel veel guess-work :)

mvg,
Lex

Verwijderd

staat in je bios aan dat je eerst van CD boot ? ( je komt in bios door DEL in te drukken tijdens opstarten van je computer )

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 10:53:
staat in je bios aan dat je eerst van CD boot ? ( je komt in bios door DEL in te drukken tijdens opstarten van je computer )
Ja dat had ik al zo ingesteld (zo'n n00b ben ik weer niet) maar had klote is dat dat venster waar je de manier van opstarten kan kiezen net iets eerder laat dan het venster waar hij boot van de cdrom :(

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 10:47:
Hoi Jelle.

Dat antwoord van Pinokkio slaat de plank een beetje mis. Het hoeft namelijk niet te liggen aan het feit dat je je computer gisteren gewoon uitzette. Ik doe dat zovaak en heb er nog nooit last van gehad :)

Je kunt op 2 manieren je compu herstellen zonder CDtjes enzo.

1) herstel de registry naar de last known good config. Deze optie is het beste in jouw geval , want je hebt nog nooit kunnen inloggen ( inloggen overschrijft de LKG config ). Dus spatiebalk indrukken tijdens opstarten windows ( nog voor het grafische gedeelte )

2) pak een recovery disk van XP. Maar die heb je waarschijnlijk niet. ( wie wel :) )

die eerste optie werkt bij 99% van de gevallen.
Ik kan me slechts voorstellen dat er iets met een bepaalde driver gebeurd is , zodat op het moment van laden die bepaalde driver het systeem crasht.

Je kunt bepaalde services disablen door met de engelse CD op te starten en dan repare system te selecteren. Je komt dan in een soort DOS achtige omgeving waar je services 1 voor 1 uit kunt zetten.

Je kunt ook proberen er wat isa kaartjes / PCI kaartjes uit te halen , en wat je ook kunt doen is je BIOS op defaults resetten. Het kan allemaal en is heel veel guess-work :)

mvg,
Lex
Bedankt ik ga het meteen proberen :)

Verwijderd

How to Start Your Computer with the Last Known Good Configuration
To start your computer by using the last known good configuration:
Start your computer.
When you see the "Please select the operating system to start" message, press the F8 key.
When the Windows Advanced Options menu is displayed, use the arrow keys to select Last Known Good Configuration (your most recent settings that worked), and then press ENTER.
If you are running other operating systems on your computer, use the arrow keys to select Microsoft Windows XP, and then press ENTER.

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 10:56:
How to Start Your Computer with the Last Known Good Configuration
To start your computer by using the last known good configuration:
Start your computer.
When you see the "Please select the operating system to start" message, press the F8 key.
When the Windows Advanced Options menu is displayed, use the arrow keys to select Last Known Good Configuration (your most recent settings that worked), and then press ENTER.
If you are running other operating systems on your computer, use the arrow keys to select Microsoft Windows XP, and then press ENTER.
ik hebdat al geprobeert en dat werkt juist niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door Icingdeath op 09-03-2003 11:35 ]

• Icingdeath
dat booten ging mis omdat mijn winxp cdrom verkeerd is gebrand dus niet bootable is.

• Icingdeath
Grmbll uiteindelijk blijkt het dat mijn hdd disk is kapot gegaan , :( . partition magic magic gaf zoveel fouten aan dat hij ze niet meer kon repareren helaas.

Maar bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

voordat je je hd het raam uitgooid :) zou ik toch maar eens met het testprogramma van de fabrikant een low level format of iets dergelijks uitvoeren... misschien dat dat het weer tot leven kan wekken

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 20:23:
voordat je je hd het raam uitgooid :) zou ik toch maar eens met het testprogramma van de fabrikant een low level format of iets dergelijks uitvoeren... misschien dat dat het weer tot leven kan wekken
Maxtor in mijn geval maar is dat vanuit dos uit te voeren want met die harddisk er in kom ik windows niet in :?
Pagina: 1