Overclocken P75 > 100 > meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 22:42

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Topicstarter
Ok, het is me gelukt, maar nou heb ik wat vragen, die ik zelf niet zo 1,2,3 kon vinden...

Die P75 draait nu op 100Mhz, lijkt geheel stabiel te zijn, als ik een uur ofzo lang een zware applicatie draai [mp3t'je afspelen :P ] looptie niet vast, ook een paar keer proc benchmarken in SiSoft gaat prima.
Koelblokje wat erop zit wordt daarbij lauw, dus een fannetje op 5 of 7V erop gezet dat em haast koud houdt :)

Mijn vraag nu: Kan ik nu gewoon door blijven gaan? Het gaat me zegmaar allemaal iets te makkelijk :P Warmte lijkt me niet echt een probleem te zijn... [ik kan beter zeggen echt niet :)]

Vcore verhogen lijkt niet echt te kunnen :)

En weet iemand toevallig wat de overlijdenstemperatuur is van zo'n procje?
Ik weet helaas niet meer dan dat het een Pentium 75 is, het koelblok zit geloof ik vastgelijmd ofzo aan de proc, kan er dus niet af :P

Enneuh, ik heb ff zitten twijfelen offie hier moest, echt 'Die-hard' ist niet :D
[Als ik HK acces had gingie daarin ;) ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die p75 kun je heel goed overclocken, ik heb er eentje gehad die op 120Mhz liep, er zijn er zelfs bijgeweest (heb ze zelf niet gezien) die hem op 200Mhz hadden draaien, althans dat werd geclaimed)

A wise man's life is based around fuck you

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

Ik heb vroegah ook altijd een p75@133Mhz gehad, gewoon met de stock hsf en een sunon 40x40x20mm fannetje erop (uberstil, en coolde perfect)
[deze cpu heeft dus jaren op 133 mhz gedraaid, altijd stabiel, en heeft zelfs 2 jaar als server gedraaidt :P )

[ Voor 29% gewijzigd door Chop2000 op 09-03-2003 10:10 ]

niks

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
zwelgje schreef op 09 maart 2003 @ 10:08:
die p75 kun je heel goed overclocken, ik heb er eentje gehad die op 120Mhz liep, er zijn er zelfs bijgeweest (heb ze zelf niet gezien) die hem op 200Mhz hadden draaien, althans dat werd geclaimed)
Mja, ik merk het :) Overclockers hadden het toen toch maar makkelijk :) Fan erop en je kunt weer 50Mhz hoger :) Overclocks van > 200% geen uitzondering...

Maar weet je iets over de maximale temperatuur of heb je termen waar ik op kan zoeken :?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 16:38
Scatman_II schreef op 09 maart 2003 @ 10:05:
Ok, het is me gelukt, maar nou heb ik wat vragen, die ik zelf niet zo 1,2,3 kon vinden...

Die P75 draait nu op 100Mhz, lijkt geheel stabiel te zijn, als ik een uur ofzo lang een zware applicatie draai [mp3t'je afspelen :P ] looptie niet vast, ook een paar keer proc benchmarken in SiSoft gaat prima.
Koelblokje wat erop zit wordt daarbij lauw, dus een fannetje op 5 of 7V erop gezet dat em haast koud houdt :)

Mijn vraag nu: Kan ik nu gewoon door blijven gaan? Het gaat me zegmaar allemaal iets te makkelijk :P Warmte lijkt me niet echt een probleem te zijn... [ik kan beter zeggen echt niet :)]

Ik weet helaas niet meer dan dat het een Pentium 75 is, het koelblok zit geloof ik vastgelijmd ofzo aan de proc, kan er dus niet af :P

Enneuh, ik heb ff zitten twijfelen offie hier moest, echt 'Die-hard' ist niet :D
Ik zou zeggen ga ervoor be a die hard en ga voor de 100% overclock :o 8)

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Chop2000 schreef op 09 March 2003 @ 10:09:
Ik heb vroegah ook altijd een p75@133Mhz gehad, gewoon met de stock hsf en een sunon 40x40x20mm fannetje erop (uberstil, en coolde perfect)
Lijkt allemaal alsof ik gewoon door kan gaan :D

Maar het is zo makkelijk :Z
gfo schreef op 09 March 2003 @ 10:09:
[...]

Ik zou zeggen ga ervoor be a die hard en ga voor de 100% overclock :o 8)
Foei! Das toch niet stoer met een P75 :+

[edit]
Ff weer ontopic blijven aub, ben toch wel benieuwd naar max. temps enzo :)

Wat zijn er eigelijk veel tweakers wakker zo op de :Z ondagmorgen

[ Voor 41% gewijzigd door Scatman_II op 09-03-2003 10:13 ]

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

Scatman_II schreef op 09 maart 2003 @ 10:10:
[...]

Lijkt allemaal alsof ik gewoon door kan gaan :D

Maar het is zo makkelijk :Z

[...]

Foei! Das toch niet stoer met een P75 :+

[edit]
Ff weer ontopic blijven aub, ben toch wel benieuwd naar max. temps enzo :)
btw, als je nog een p166MMX hebt, en nog een amd k6 plank die 100Mhz fsb aankan, kan je die cpu's vaak makkelijk op 300Mhz laten draaien :D

niks

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Chop2000 schreef op 09 March 2003 @ 10:14:
[...]

btw, als je nog een p166MMX hebt, en nog een amd k6 plank die 100Mhz fsb aankan, kan je die cpu's vaak makkelijk op 300Mhz laten draaien :D
Neej, had ik er maar 1 :) Had ik een leuk mp3 / film bakkie kunnen maken :)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Chop2000 schreef op 09 March 2003 @ 10:14:
[...]

Ik heb geloof ik zo`n plank hoor :) met amdK6-450 OP :p (Staat in de bouwsteigers :P)

en ik heb nog een p200MMX :P ff tryen :D

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Dit is een beetje een zoek vraagje, zijn al veel topics over geweest.

Mijn ervaring: Die dingen gaan niet dood, op een gegeven moment kun je niet meer verder overclocken en meestal is dat de grens van het moederbord (233 mhz). Ik heb ook een paar SS7 boarden met AMD K6-2's erin, als ik daar een P166mmx in zet dan kan ik nog wel tot 333 mhz komen en misschien nog verder.

Ook hebben die oude procjes helemaal geen koeling nodig, ik heb hier een P75 @ 110 in mijn server zitten met alleen een klein heatsinkje erop. Hijs 24/7 stressed met koetje en wordt volgens mij iets van 90 graden ofzo (aanraken = meteen blaren) maar nog zo stabiel als iets.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52

Meneer aard

Porsche rulez!

Scatman_II schreef op 09 maart 2003 @ 10:05:

Zit er aan de zijkant van het koelblokje 4 zwarte strtippies met een T vorm? Als dat zo is kun je die dinger eraf schuiven met een schroevendraaier/ nagels en voila je blokje is los. Ik ga nu zelf m`n oude 133 oc`en. Met een socket a cooler erop.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:39

Ankh

|true

hmm heb ooit een p75 gehad, op een chaintec moederboard. deze mensen zijn te lui om het boekje goed te maken en dus de tekening van het moederboard er goed in te zetten. Wat kregen we uit eindelijk een jumper die verkeerd stond waardoor de pentium 233MHz draaide oeps. alles door gebrand =P

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12
Dat het je gemakkelijk af lijkt te gaan kan kloppen, die ouwe machines zijn gewoon niet warm te stoken :D

(Tenminste.. er zijn versie's van de P1-66 geweest die op hun eigen soldeer dreven, maar die hadden ook een Vcore van 5V oid ;))

Gaan met die banaan, en post daarna natuurlijk hier hoever je gekomen bent ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is toch wel vrij basic.. Bekijk de FAQ ook even..
Gewoon proberen totdat het niet meer goed gaat.. (of doe echt die-hard, en probeer dingen als peltier-koeling ;))

FragFrog: Dat waren inderdaad de P-60 en de P66.. Die hadden nog geen dual-voltage core, maar werkten nog gewoon op 5V :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.