Toon posts:

Drive Image 2002: delete z'n eigen images?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd wil DI 2002 opeens niet meer een image maken... Het kopieren gaat goed, maar als hij wil gaan verifieren krijg ik opeens de melding dat de image wordt gedelete en vervolgens krijg ik de error 1811, dat 'ie de image niet kan vinden (ja, da's niet gek!!!)

Hoe kan dit zo opeens?!? Mijn hd zit wel aardig vol. Ik wl C: imagen naar D:. De benodigde ruimte is zo'n 2 GB. En er is 5 GB ruimte op D:. Ik werk met XP Home.

Op de Powerquest site vind ik geen nuttige info hierover: daar hebben ze het over netwerken en zo als het gaat om 1811, en dat heb ik niet.

HELP!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Ik heb Drive image ook al een behoorlijke tijd in gebruik, maar ik moet zeggen dat me dit erg vreemd voorkomt. Ik heb geprobeerd meer info te vinden op internet, maar vond ook alleen maar netwerk gerelateerde zaken.

De error "Cannot read from image" suggereert echter wel dat het om een leesfout in het algemeen gaat, een fout die dus ook eventueel veroorzaakt zou kunnen zijn door een defect aan de harddisk zelf.

Je zou de D:\ partitie eens grondig op fouten kunnen laten checken, liefst met schrijf-oppervlak controle.

Als er met de schijf verder niet mis likt te zijn, misschien de IDE kabels eens verwisselen / goed aandrukken?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
De error 'cannot read from image' komt tevoorschijn omdat die image net gedelete is... Het is niet vreemd dat 'ie 'm niet kan lezen! DI weet schijnbaar niet dat 'ie 'm net zelf gedelete heeft, dus gooit de error 1811 maar op het scherm. Die error is dus niet geheel terzake: het echte probleem is dat de image door DI zelf meteen gedelete wordt nadat hij is aangemaakt...

De schijven heb ik (natuurlijk) van voor naar achteren gecontroleerd. Ik heb ze zelfs helemaal gedefragmenteerd en zo: die zijn dus in prima staat.

Verwijderd

Heb je het al met een emailtje naar powerquest geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Mijn ervaringen met emailtjes naar companies zijn op z'n zachts gezegd nogal slecht te noemen (of je hoort niets of pas drie maanden later...). Maar ik zal wel een poging wagen. Maar de beste tips komen over het algemeen van ervaringsdeskundigen: GoT'ers dus.

Verwijderd

Topicstarter
Geen tips meer...?

Verwijderd

Topicstarter
Even voor degenen die ook problemen hebben met Drive Image 2002: ik heb de ultieme oplossing gevonden: Acronis TrueImage 6.0! Ideaal!

Je kunt images maken in Windows zelf: geen gereboot (!) en dat soort gedoe. Echt supermakkelijk. Je kunt zelfs gewoon door blijven werken!

Je kunt de image ook laden alsof het een echt harde schijf is (ook zonder te rebooten en zo), zodat je gewoon dingen eraf kunt halen en terug kunt zetten: hij verschijnt dan bijvoorbeeld als logical drive G: (je kunt de letter kiezen). Echt ideaal! (Read access only, dat wel.)

Tenslotte kan je (naast gewoon 4 floppy's) een bootable cd maken om, in geval van grote nood, via die cd alles te restoren (in geval het dus niet via Windows zelf kan). (Die cd lijkt een onderzetter als je 'm in Windows wilt bekijken, maar hij werkt echt wel als je opstart via het ding!)

En o ja, hij comprimeert ook nog beter!
Al met al een echte aanrader: probeer 'm eens uit, zou ik zeggen!

Verwijderd

Volgens mij heeft het te maken met te weinig ruimte.
Is het niet zo dat ie ze pas later comprimeert, en dus dat de image eerst groter zijn?

Dat hij daarom net zoveel ruimte nodig heeft als je wilt backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat 'ie net zoveel ruimte nodig heeft als je wilt backuppen lijkt me logisch. Dat heb ik ook. Ik had ook al extra ruimte gemaakt (nét genoeg voor een ongecomprimeerde image én een gecomprimeerde) en dat werkte ook niet. Maar het lijk me onwaarschijnlijk dat 'ie die dingen apart doet: dat gaat on-the-fly. Het maken van een image gaat ook meteen al sneller als je niet comprimeert. Re-install van DI maakte ook niets uit.

Maar zoals ik al zei: Acronis TrueImage bevalt me uitstekend...
Pagina: 1