Ik heb al een tijdje zitten spacen op www.php.net en got mbt het verwerken van errors die uit je scripts komen en wil daar een goede class voor bouwen zodat ik alle errors kan opslaan in een db indien een connectie gelukt is en zo niet in een bestand maar kon niet echt wijs worden uit voorbeeldjes die ik hier tegen kwam
oa:
De vraag is nu echter hoe moet ik mijn functie defenieren want wat ik hier lees word ik echter niet wijs van en heb dus geen flauw idee hoe de errors getriggerd worden.
Heeft iemand tips mbt het zetten van een error handler en het verwerken ervan?
oa:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <?php //error_reporting( E_ALL ); //ini_alter( 'register_globals', 0 ); function my_set_error_handler($callback_func) { if (!is_array($callback_func)) return set_error_handler($callback_func); if (!is_object($callback_func[0]) || !method_exists($callback_func[0], $callback_func[1])) return false; $GLOBALS['_ERROR_HANDLER_OBJECT'] = &$callback_func[0]; $GLOBALS['_ERROR_HANDLER_METHOD'] = $callback_func[1]; function error_handler_passthru($errno, $errstr, $errfile, $errline, $errcontext) { $GLOBALS['_ERROR_HANDLER_OBJECT']-> $GLOBALS['_ERROR_HANDLER_METHOD']($errno, $errstr, $errfile, $errline, $errcontext); } return set_error_handler('error_handler_passthru'); } class error_handler { function error ($errno, $errstr, $errfile, $errline, $errcontext) { echo "<pre>errno: $errno\nerrstr: $errstr\nerrfile: $errfile\nerrline: $errline\n"; // print_r($errcontext); } } $eh = new error_handler(); $oldhandler = my_set_error_handler(array( &$eh, 'error' )); // let's see if error handler works $i++; ?> |
De vraag is nu echter hoe moet ik mijn functie defenieren want wat ik hier lees word ik echter niet wijs van en heb dus geen flauw idee hoe de errors getriggerd worden.
Heeft iemand tips mbt het zetten van een error handler en het verwerken ervan?