Toon posts:

[Laptop HDD] Format met badsectoren duurt errug lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met me hardeshijf in me laptop....

Het gaat om een Toshiba schijfje van 2 Gig in een Dell Latitude CPi A... (kweet t t is niet t nieuwste van t nieuwste)

Nu heb ik een tijdje geleden mn schijf op de grond laten vallen ( :'( ) de schijf heeft gewoon netjes gewerkt maar vandaag heb ik wat liggen vervelen met bestanden en toen bleef me ledje op me laptop van de schijf branden... Ook hoorde ik hem steeds "opspinnen" scnadisc van win 98 hielp ook niet echt want systeem lockte een beetje up....

Nu dacht ik: "Vast foute sector" en ik ging formateren... En ja hoor hij bleef maar sectoren geven, maar het duur ontzettend lang voordat hij voorbij de sector gaat... Hij zegt: Trying to repair allocation 123123 (waarbij het getal dus telkens anders is) en het duurt dik 2 minuten voor hij naar de volgende gaat....

Dat ik me schijf strax weg moet mikken weet ik (zoek al een nieuwe) dus kom niet met die onzin aan...

Wie kan mij vertellen hoe ik bv om de sectoren heen kan formateren (ergens gelezen dat het kon)...

er wordt geregeld gesproken over low-level format, maar dat zit niet in me bios en kan bij toshiba niets vinden....

Wie o wie ken me helpen :?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54
in dos fdisk /? al geprobeerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX_infinity schreef op 09 March 2003 @ 01:37:
in dos fdisk /? al geprobeerd?
Jah, maar heb 2 opties (niet echt dos, maar 98SE bootdisk) die niet echt relevant leken...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54
al gegoogled op fdisk low level format?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je een keer kapotte sectors op een schijf hebt gaat FAT + Format daar enorm op lopen hakken om te proberen het te repareren (wat in 90% van de gevallen toch niet lukt).
als je de schijf nou formatteert in NTFS, worden die kapotte sectors netjes omzeild door NTFS :)
je moet dan wel NT/2K/XP gaan draaien, omdat die alleen NTFS ondersteunen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 09 March 2003 @ 01:46:
als je een keer kapotte sectors op een schijf hebt gaat FAT + Format daar enorm op lopen hakken om te proberen het te repareren (wat in 90% van de gevallen toch niet lukt).
als je de schijf nou formatteert in NTFS, worden die kapotte sectors netjes omzeild door NTFS :)
je moet dan wel NT/2K/XP gaan draaien, omdat die alleen NTFS ondersteunen.
Zijn er dan ook boot floppys voor NT?? Dan mik ik er wel NT4 op??

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

gewoon cdtje er in mikken, en daarmee booten
partitie wegflikkeren en een nieuwe NTFS laten maken door de setup.
als je niet kan booten van CD moet je een win98 bootflop pakken en dan de CD starten.

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 09 March 2003 @ 02:03:
gewoon cdtje er in mikken, en daarmee booten
partitie wegflikkeren en een nieuwe NTFS laten maken door de setup.
als je niet kan booten van CD moet je een win98 bootflop pakken en dan de CD starten.
ehm... Er zit geen cd-drive in :S
Das dus eigenlijk het probleem... Maar heb een of andere netwerk boot disk zou ik die kunnen gebruiken en dan een cd mounten als schijf via het netwerk??

Dat is me namelijk vanmiddag met win98 cd gelukt....

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

uhh, sjit.
niet iemand die een externe heeft waarvan je ff kan lenen?
zou namelijk niet weten of NT4 ook via netwerk zou willen installeren.
is natuurlijk een idee om et gewoon te proberen.

Verwijderd

Of je labtop hd aan je gewone pc hangen? Moet je wel zo'n stekkertje hebben...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

by the way, ik zat nog ff je eerste post te lezen, maar als de HDD constant opspint en weer stopt + constant brandende HDD led, lijkt et me eerder dat de HDD zelf gewoon aan gort is.

Pagina: 1