[WinXP] Systeemspeaker piept bij wijzigen volume via Windows

Pagina: 1
Acties:

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb de search meerdere malen geprobeerd maar toch kon ik geen oplossing vinden voor dit specifieke probleem:

Ik draai WinXP pro. Als ik via Volumeregelingen (via Configuratiescherm zeg maar) mijn volume wijzig, geeft mijn systeemspeaker een korte piep.

Niet dat ik bang ben dat er iets fundamenteel mis is, maar het irriteert me gewoon, omdat die speaker eigenlijk alleen bij het opstarten wat hoort te doen, gezien het feit dat ik een SoundBlaster Live (OEM) geluidskaart heb.

Heeft iemand onder u enig idee waar het aan kan liggen?

Mijn XP-install dateert van twee weken geleden, maar het probleem manifesteert zich pas sinds enkele dagen.

BVD.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

En wat is er veranderd ? voor die enkele dagen?

• Superdeboer
  • Niet online
Totaal niets... ik heb namelijk binnen een dag of 5 al mijn programma's weer geïnstalled en draaide dus al enkele dagen "zoals het moest" voordat ik dit opmerkte.
Als ik dat trouwens wist zou ik met systeemherstel gauw weer wat terug hebben kunnen draaien en dan had ik dit topic nooit hoeven openen. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Superdeboer op 09-03-2003 01:36 . Reden: iets vergeten ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Ik heb hier ook hetezelfde probleem maar ik heb er ook nog geen oplossing voor gevonden. Het is idd verschrikkelijk irritant :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bekijk je geluidsschema eens ?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je WinBar gebruikt, daar heb je onder tabblad Volume een optie: Beep on Change. Misschien heb je dit aanstaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Genghis Khan op 09-03-2003 01:44 ]

• Superdeboer
  • Niet online
Spider.007 schreef op 09 March 2003 @ 01:42:
Bekijk je geluidsschema eens ?
Wat bedoel je daar precies mee? Windows geluidsschema heeft toch weinig met systeempiepjes te maken?
KaAzKoP schreef op 09 maart 2003 @ 01:43:
Als je WinBar gebruikt, daar heb je onder tabblad Volume een optie: Beep on Change. Misschien heb je dit aanstaan.
WinBar is mij totaal niet bekend... dus dat kan het niet zijn :)
Tnx anyway.

[ Voor 7% gewijzigd door Superdeboer op 09-03-2003 01:46 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
super-de-boer schreef op 09 maart 2003 @ 01:45:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Heb je het dan over bios-instellingen?

[...]

WinBar is mij totaal niet bekend... dus dat kan het niet zijn :)
Tnx anyway.
Hmm, misschien helpt het als je hem download en dan deze optie opzoekt en aan en weer uitschakelt?

• Superdeboer
  • Niet online
Dat is een optie ;)
Maar omdat ik dit probleem nooit heb gehad, ook zonder WinBar niet, zoek ik de oorzaak toch in Windows zelf.

Verwijderd

Nog een mogelijke oplossing is: het kabeltje dat naar je systeem speaker gaat doorknippen en er een schakelaartje tussen hangen 8)7

Maar heeft iemand anders nog een softwarematige oplossing?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even bij je geluiden schema naar "default beep" kijken.
Als daar geen geluid bij staat piept je systeem speaker.

Verder kan je in het register de systeem speaker uitzetten.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound
dan de waarde van Beep op no zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door FirmPete op 09-03-2003 18:20 ]

Firmpete on Aerie Peak

• Superdeboer
  • Niet online
FirmPete schreef op 09 March 2003 @ 18:20:
Even bij je geluiden schema naar "default beep" kijken.
Als daar geen geluid bij staat piept je systeem speaker.

Verder kan je in het register de systeem speaker uitzetten.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound
dan de waarde van Beep op no zetten.
"default beep" kon ik niet vinden...
Jouw tweede optie werkte wel... key wijzigen en rebooten! Nu is het gefixed!
Dankjewel!

Verwijderd

Hmmm grappig, ik heb sinds kort ook dat probleem. :(
Alleen heb ik het vermoeden dat het iets met directx te maken heeft.

Verwijderd

Is er al een oorzaak bekend?
Pagina: 1