Wat is Mono Bridged

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41327

Topicstarter
Ik ben redelijk nieuw op audio gebied en zit er over te denken een center te maken. Ik heb een Z-560 en wil er een center aan toevoegen die los staat van de Z-560 (kan ook niet anders). Hier wil ik een Philips amp en pre amp voor gebruiken.

Ik lees hier soms iets over Mono Briged, beteked dat dat van een stereo versterker een mono versterker voor een speaker gemaakt is door iets met de uitgang te doen?

Zo ja kan iemand mij dan vertellen hoe ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mono Bridged is als je de 'power' van beide kanalen overbrugd zodat je 1 uitgang krijgt met het dubbele vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41327

Topicstarter
Ok maar hoe doe je dat over bruggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 12:02

cue

Zit vaak een knopje op versterker....waar je kan schakelen tussen mono / stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat doe je op je versterker, mits ie daarvoor geschikt is. Je hebt dan vaak een pre-amd out en amp-in op de versterker, die doorverbonden zijn. Door bijv 1 kanaal eruit te halen, en de versterker in bridged mode te zetten, wordt het andere kanaal met dubbel vermogen versterkt. Het kanaal wat je eruit haalde moet je dan wel met een andere versterker met identiek vermogen gaan versterken. O.a. NAD versterkers hebben dit geintje vaak aan boord. Zo kan je van een stereo versterker een mono blok maken, en dan en 2e mono versterker erbij nemen voor het andere kanaal.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.