Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[i panel] Stutterfix de EXTSMI puls korter maken

Pagina: 1
Acties:

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20
Iedereen kent de i-panel, en zijn problemen, Ik heb er een (basic) gehad op mijn cusl 2c, en heb deze mod toegespast om het stutteren tegen te gaan.

Probleem is dat de extsmi puls te lang is, en daardoor valt de pc hardware matig ff in een sleepje.

Deze fix was toen de oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/bothmods.jpg

Ik bedoel degene met de weerstand en condensator.

Nu heb ik een p4b533, en werkt deze dus niet meer. Ook werkte de oude i panel met de gemodde kabel dus ok niet meer, heb nog steeds de stutter.

Weet iemand hoe ik die puls korter krijg, ik heb wel wat verstand maar toch blijkbaar niet te veel :( om dit op te lossen...

Op internet valt niet veel te vinden, ik was al blij dat ik dit plaatje , weer terug kon halen op mijn backups.

Wie helpt mij om mijn ipanel deluxe werkend te krijgen op mijn p4b533 ????

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• OverSoft
  • Laatst online: 27-11 22:25
Waar ik werk (niet nader te noemen op dit moment) hebben we dit al vaker opgelost. Maar hoe? Ik zal het morgen wel even navragen!

• PsYgHo
OverSoft schreef op 09 March 2003 @ 10:39:
Waar ik werk (niet nader te noemen op dit moment) hebben we dit al vaker opgelost. Maar hoe? Ik zal het morgen wel even navragen!
Dat zou heel mooi wezen!!
Thnx!

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
als ie nog korter moet kun je gewoon een kleiner condensatortje gebruiken

Repareren doe je zo.

• PsYgHo
Sine schreef op 09 March 2003 @ 12:54:
als ie nog korter moet kun je gewoon een kleiner condensatortje gebruiken
Das mooi, maar aan welke waarde moet ik dan aan denken?

• PsYgHo
uhm voorzichtig dit topic weer aan de aandacht brengen, en hopen op en post van Oversoft...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Met 1nF is die puls imho al ontzettend kort. Weet je zeker dat je niet die mod nu moet verwijderen nu je een nieuw moederbord hebt?

Verwijderd

ik ken 2 mensen met het p4b533 mobo en een Ipanel Deluxe, dat ding werkt perfect zonder enige modificaties.
Probeer eens die mods van jou weg te halen en dan kijken of het werkt.

• PsYgHo
AcouSE schreef op 10 March 2003 @ 18:56:
Met 1nF is die puls imho al ontzettend kort. Weet je zeker dat je niet die mod nu moet verwijderen nu je een nieuw moederbord hebt?
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 20:15:
ik ken 2 mensen met het p4b533 mobo en een Ipanel Deluxe, dat ding werkt perfect zonder enige modificaties.
Probeer eens die mods van jou weg te halen en dan kijken of het werkt.
Ja, dat weet ik zeker, nou ja denk ik.
Uiteraard heb ik al geprobeerd met de standaard, non modded cable, en het zelfde probleem :(

Ik heb een basic versie, die van plastic, met een modded cable, en heb dus een niewe deluxe versie, gekocht , ivm de irda module, voor mijn p4b533. Ik heb btw, bios versie 1013.

Of ik nu de modded version pak, of niet het, maakt niet uit, en mijn deluxe version werkt modded weer perfect op de cusl 2c.
Zonder mod heb ik weer dezelfde problemen.

Aryante, kun je na gaan welke versie die lui hebben, en of ze de update in het bios ook aan hebben ?, en zo ja welke versie hebben ze, en waar is deze gekocht???

[ Voor 9% gewijzigd door PsYgHo op 10-03-2003 23:06 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit probleem had ik ook bij mijn A7A266 moederbord.. Had eerst de basic werkte niet... Toen naar Informatique geweest een Deluxe gehaald... Werkte ook niet... Terug gegaan naar Informatique bleek het een bekend probleem te zijn... Met een aantal moederborden werkt de fix maar met een aantal ook niet... 'k denk dat jij net als ik een moederbord hebt waar het niet op werkt :(

Er Schijnt een nieuwere versie van de I-Panel uit te zijn die wel werkt met alle moederborden maar ik heb deze nog niet kunnen vinden. Tevens wordt er nergens vermelding van gemaakt op de Asus Site.. Die nieuwe versie schijnt dan ook niet van Asus te zijn maar van een andere fabrikant.. Wie weet waar ik die nieuwe revisie I-panel kan vinden??? (Heeft grotere knopje's als de oude btw.)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Moet je voor de grap eens linux gaan draaien dan heb je de stutter niet meer !!! heb ook een a7a266 en met winamp 3 heb ik het probleem niet en met oudere versies wel ook draait na dat ik een asus video driver gebruik ipv. een detenator elk spel zonder stotteren. dus softwarematig is het probleem ook te vehelpen maar hoe ik heb geen idee.

edit:

oh even tussendoor ik heb een deluxe en een basic ze zijn unmodded. heb ook zowel het nieuwe model als het oude model van beide versies geprobeerd maar ze vertonen allemaal hetzelfde probleem.
apen-nootjes schreef op 11 maart 2003 @ 08:48:
Dit probleem had ik ook bij mijn A7A266 moederbord.. Had eerst de basic werkte niet... Toen naar Informatique geweest een Deluxe gehaald... Werkte ook niet... Terug gegaan naar Informatique bleek het een bekend probleem te zijn... Met een aantal moederborden werkt de fix maar met een aantal ook niet... 'k denk dat jij net als ik een moederbord hebt waar het niet op werkt :(

Er Schijnt een nieuwere versie van de I-Panel uit te zijn die wel werkt met alle moederborden maar ik heb deze nog niet kunnen vinden. Tevens wordt er nergens vermelding van gemaakt op de Asus Site.. Die nieuwe versie schijnt dan ook niet van Asus te zijn maar van een andere fabrikant.. Wie weet waar ik die nieuwe revisie I-panel kan vinden??? (Heeft grotere knopje's als de oude btw.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 10:37 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Is het misschien een probleem met denderen? Een lange puls kan dan overgaan in meerdere korte.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 10:35:
Moet je voor de grap eens linux gaan draaien dan heb je de stutter niet meer !!! heb ook een a7a266 en met winamp 3 heb ik het probleem niet en met oudere versies wel ook draait na dat ik een asus video driver gebruik ipv. een detenator elk spel zonder stotteren. dus softwarematig is het probleem ook te vehelpen maar hoe ik heb geen idee.

edit:
oh even tussendoor ik heb een deluxe en een basic ze zijn unmodded. heb ook zowel het nieuwe model als het oude model van beide versies geprobeerd maar ze vertonen allemaal hetzelfde probleem.

[...]
Mmmm.... 'k had ook Winamp 3 erop staan en de Matrox Drivers van m'n videokaart... dus dat is het bij mij niet... Welk besturingsysteem had je?? 'k heb winXP misschien dat het daaraan ligt.. Had ook al de slaapstand e.d uitgeschakeld in de BIOS dus dat kan het ook niet geweest zijn.... Maar niemand een idee waar die nieuwe revisie I-Panel te koop is??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• PsYgHo
apen-nootjes schreef op 11 maart 2003 @ 08:48:
--------snip--------

Ja van de basic ken ik hem, die is van plastic ipv metaal, en heeft ovale knopjes.
Die heb ik ook,maar moest wel gemod worden...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/ipanel/ipanel%20basic.jpg

Deze heb ik nu, de deluxe version:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/ipanel/ipanel%20deluxe.jpg

Het rare is dat de verpakking van die deluxe, ook geschikt is voor de basic. En dan wel de "nieuwe" plasticken uitvoering. Er is gewoon een optie aangevinkt welke van de 2 het betreft. Ook de manual behandelt ze alle twee. Zou het dan al zo zijn dat ik ook al de nieuwe versie heb ? En dat deze zoals al genoemd mischien niet wil samenwerken met mijn mobo, en dat de "ouwe" versie van de deluxe wel werkt met een gemodde cable :?
edit
Nee dat kan ook want er moet iets met het mobo gebeurd zijn, of iig met het aanspreken van het ding, want op mijn cusl2c doet de oude, en de nieuwe, het op de gemodde kabel perfect! Zonder gemodde kabel, zonder deze kabel hebben ze alletwee last van de stutter.

Met de normale kabel, heeft ook de basic en de deluxe last van stutter op mijn p4b533. En het maakt ook niet uit of ik de gemodde cable pak.....

Annyways, hier ff het fototje van de verpakking.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/ipanel/ipenal%20deluxe%20doos.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door PsYgHo op 11-03-2003 13:20 ]

Verwijderd

Informatique heeft de nieuwste rivisie maar die heb ik nu ook maar hier dus geen verschil met de vorige. Verder.

Os XP-Pro
Bios dacht 1014-beta 2 iig de nieuwste. (Ben nu niet thuis)
verder specs van mij pc vind je terug in mijn sign.
apen-nootjes schreef op 11 March 2003 @ 11:26:
[...]

Mmmm.... 'k had ook Winamp 3 erop staan en de Matrox Drivers van m'n videokaart... dus dat is het bij mij niet... Welk besturingsysteem had je?? 'k heb winXP misschien dat het daaraan ligt.. Had ook al de slaapstand e.d uitgeschakeld in de BIOS dus dat kan het ook niet geweest zijn.... Maar niemand een idee waar die nieuwe revisie I-Panel te koop is??

Verwijderd

Dit zijn overignes exact de 2 i-panels die ik ook heb die plastic basic en de deluxe van metaal. zal als ik straks thuis ben ff kijken op de print welek revisie ik heb van de panels.
PsYgHo schreef op 11 March 2003 @ 13:14:
[...]

Ja van de basic ken ik hem, die is van plastic ipv metaal, en heeft ovale knopjes.
Die heb ik ook,maar moest wel gemod worden...
[afbeelding]

Deze heb ik nu, de deluxe version:
[afbeelding]

Het rare is dat de verpakking van die deluxe, ook geschikt is voor de basic. En dan wel de "nieuwe" plasticken uitvoering. Er is gewoon een optie aangevinkt welke van de 2 het betreft. Ook de manual behandelt ze alle twee. Zou het dan al zo zijn dat ik ook al de nieuwe versie heb ? En dat deze zoals al genoemd mischien niet wil samenwerken met mijn mobo, en dat de "ouwe" versie van de deluxe wel werkt met een gemodde cable :?
edit
Nee dat kan ook want er moet iets met het mobo gebeurd zijn, of iig met het aanspreken van het ding, want op mijn cusl2c doet de oude, en de nieuwe, het op de gemodde kabel perfect! Zonder gemodde kabel, zonder deze kabel hebben ze alletwee last van de stutter.

Met de normale kabel, heeft ook de basic en de deluxe last van stutter op mijn p4b533. En het maakt ook niet uit of ik de gemodde cable pak.....

Annyways, hier ff het fototje van de verpakking.
[afbeelding]

Verwijderd

Misschien eens het volgende:

gebruik maken van 2 FF's;
> ideale ontdendering
Vervolgens naar een astabiele 555/Schmitttrigger/monovibrator/... ;
>Zo bepaal je de pulslengte

en dan de uitgang van je extra schakeling gebruiken om de gewenste ingang te sturen.

• PsYgHo
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:42:
Misschien eens het volgende:

gebruik maken van 2 FF's;
> ideale ontdendering
Vervolgens naar een astabiele 555/Schmitttrigger/monovibrator/... ;
>Zo bepaal je de pulslengte

en dan de uitgang van je extra schakeling gebruiken om de gewenste ingang te sturen.
Uhm je woont in de buurt van Assen, en je houd van bier zeg je :?
Das toevallig, ik woon in de buurt van assen en heb bier! ;)

Mischien dat je met deze 2 gegevens wat kunt :? :P

Ofwel, je lult een eind in de ruimte, ofwel, jij bent degen met verstand,die mij wellicht kan helpen.
ja ik snap dus werkelijk nix van deze reply.

[ Voor 3% gewijzigd door PsYgHo op 11-03-2003 13:59 ]

Verwijderd

Was al bang dat ik de enige was die het niet snapte kan je een schematje maken met onderdeeltypes en soort. dan kan ik dat kopen en ertussen bakken om te kijken of de overige applicaties die nog wel stotteren zoals dvd ook goed gaan lopen.
PsYgHo schreef op 11 March 2003 @ 13:58:
[...]

Ofwel, je lult een eind in de ruimte, ofwel, jij bent degen met verstand,die mij wellicht kan helpen.

• OverSoft
  • Laatst online: 27-11 22:25
sorry dat ik nix heb gepost, maar ik ben niet meer op mijn werk geweest, ik lig namelijk met 40 graden koorts in bed :( Ik heb buikgriep... Ik weet dus niet meer of ik deze week naar mijn werk kan

• PsYgHo
OverSoft schreef op 11 March 2003 @ 15:14:
sorry dat ik nix heb gepost, maar ik ben niet meer op mijn werk geweest, ik lig namelijk met 40 graden koorts in bed :( Ik heb buikgriep... Ik weet dus niet meer of ik deze week naar mijn werk kan
Beterschap! :)
ziek eerst maar uit, en dan hoor ik het wel....
Jammer is het wel dat ik het binnen 8 dagen moet ruilen, en dat zou dus maandag aanstaande zijn.., hierna krijg ik me geld niet terug. Nou ja mischien belk ik wel ff met mycom, en zien ik wel hoe het verder loopt.

Verwijderd

PsYgHo schreef op 11 March 2003 @ 13:58:
[...]

Jullie zeiden als mogelijke oorzaak:
dender en te lange/korte pulslengte.

Oplossing voor dender:
FlipFlop schakeling. Dit is dé manier om dender te voorkomen. Wordt veel toegepast in schakelingen. Zie Elektuur o.a.

Oplossing voor pulslengte regeling.
We hebben dus een astabiele multivibrator nodig. Dit kun je realiseren met
555's/ Schmitt-trigger/ hex-invertors/... < dmv T (tijd = RxC) kun je de pulslengte regelen.) Ook veel gebruikt in elektuurschakelingen.

Dus je gebruikt na de ontdenderschakeling de pulslengte regeling.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.be/matti-l/basisschema's/figuren/mmv%20met%204093.jpg
Deze schakeling biedt deze mogelijkheid.

edit:

Op Born2OC loopt er een gelijkaardig draadje

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 20:00 ]

• PsYgHo
Wat kost zoeits , en is het makkelijk toe te passen ?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

PsYgO wat je daar gefotografeert hebt zijn allebij oude revisie's.... De nieuwe revisie I-panels die de storing niet meer ouden hebben zijn niet van Asus Staat dus ook geen Asus meer op....

• PsYgHo
apen-nootjes schreef op 12 March 2003 @ 11:39:
PsYgO wat je daar gefotografeert hebt zijn allebij oude revisie's.... De nieuwe revisie I-panels die de storing niet meer ouden hebben zijn niet van Asus Staat dus ook geen Asus meer op....
Dan zijn er van de basic dus 3 versies !
Want ik weet dat voor de plastic-en basic, er een metalen basic was. Die ahd wel ronde knopjes, die kleiner waren. Dus dan moet er nog een reviesie zijn :? Word steeds beter....

Btw zat er op die plastic basic versie , er idd geen asus meer op(op de doos bedoel ik dus),maar hoe verklaar je dan dat die non asus plasticen basic versie wel op de asus doos staat als asus basic versie :? ??

[ Voor 3% gewijzigd door PsYgHo op 12-03-2003 13:35 ]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

PsYgHo schreef op 12 March 2003 @ 13:30:
[...]

Dan zijn er van de basic dus 3 versies !
Want ik weet dat voor de plastic-en basic, er een metalen basic was. Die ahd wel ronde knopjes, die kleiner waren. Dus dan moet er nog een reviesie zijn :? Word steeds beter....

Btw zat er op die plastic basic versie , er idd geen asus meer op(op de doos bedoel ik dus),maar hoe verklaar je dan dat die non asus plasticen basic versie wel op de asus doos staat als asus basic versie :? ??
De nieuwe revisie asus die dus de storing niet meer zou hebben is van een te witte soort plastic gemaakt.. Daaraan kan je herkennen dat het een nieuwe revisie is. Tevens heeft de nieuwste revisie grotere knopjes.. Iets van 7 mm doorsnee gewoon rond.... Bij Informatique hebben ze ook alleen maar de oude revisie.. 'K had daar namelijk een I panel gehaald een paar maanden terug en toen heeft die jongen die daar dat ding terug nam gekeken of hij ook nieuwe revisie's had.. nee dus... ze zouden wel weer zoiets krijgen maar wanneer wist hij niet... Ze staan nog niet op de internet site van Informatique...
Toen ik het ingeleverd had kreeg ik zo'n bon om de volgende keer dus 39 euro korting te krijgen maar 'k weet nog niet waaraan ik dit zal uitgeven :( Iemand ideeen???

• PsYgHo
Ik heb ff rondgebeld, en niemand kan me helpen aan zon nieuwe revisie die voldoet aan jouw geschreven karaktereigenschappen :(

Verwijderd

hoe kom je aan die info dat er een nieuwere is dan ?? heb je pics,of een url bij asus staat nog steeds die andere afgebeeld.

• PsYgHo
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 14:32:
hoe kom je aan die info dat er een nieuwere is dan ?? heb je pics,of een url bij asus staat nog steeds die andere afgebeeld.
apen-nootjes schreef op 12 March 2003 @ 14:53:
[...]

De nieuwe revisie asus die dus de storing niet meer zou hebben is van een te witte soort plastic gemaakt.. Daaraan kan je herkennen dat het een nieuwe revisie is. Tevens heeft de nieuwste revisie grotere knopjes.. Iets van 7 mm doorsnee gewoon rond.... Bij Informatique hebben ze ook alleen maar de oude revisie.. 'K had daar namelijk een I panel gehaald een paar maanden terug en toen heeft die jongen die daar dat ding terug nam gekeken of hij ook nieuwe revisie's had.. nee dus... ze zouden wel weer zoiets krijgen maar wanneer wist hij niet... Ze staan nog niet op de internet site van Informatique...
Toen ik het ingeleverd had kreeg ik zo'n bon om de volgende keer dus 39 euro korting te krijgen maar 'k weet nog niet waaraan ik dit zal uitgeven :( Iemand ideeen???
:)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 14:32:
Doordat ik een bepaalde site op internet had gevonden waar ook dat schema opstond van de topic starter... Daar stond dit beschreven.. Verder nagevraagd bij Informatique en dat scheen te kloppen... dat er een nieuwere revisie is...

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Ik heb een P4s533 + Ipanel Deluxe en met de stuttermod nogsteeds probleemen. Als ik een knopje indruk blijft mijn pc net zolang hangen tot ik hem weer los laat. Dat vind ik ook een beetje vaag

Online LED calculator

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

tomvleeuwen schreef op 13 March 2003 @ 16:04:
Ik heb een P4s533 + Ipanel Deluxe en met de stuttermod nogsteeds probleemen. Als ik een knopje indruk blijft mijn pc net zolang hangen tot ik hem weer los laat. Dat vind ik ook een beetje vaag
Dit is een bekend probleem ookal hebbie de stotterfix gedaan...

* Apen-nootjes gaat weer eens kijken of ik de site nog kan vinden van de fix...

edit:

Pagina gevonden maar er staat niks meer op (Alles is weggeraakt tijdens het verplaatsen van een server en hij heeft het niet meer... Misschien dat het later nog komt op deze pagina.... :(

[ Voor 22% gewijzigd door Apen-nootjes op 13-03-2003 16:57 ]

• PsYgHo
ja klopt, maar het plaatje van mijn openings post , komt daar dus vandaan, dus als dat de info was die je zocht......
tomvleeuwen schreef op 13 March 2003 @ 16:04:
Tja dat is inderdaad het gevolg, maar goed daar kan ik mee leven, ik ben al blij genoeg dat hij weer update, zonder die vervelde stutter.....

[ Voor 66% gewijzigd door PsYgHo op 14-03-2003 10:46 ]

• PsYgHo
Tja dit gaat niet goed zo :(

Ik ga Dinsdag naar de electroboer hier om de hoek, om te kijken wat me dat schema kost ter ontdendering, en instelbare puls lengte, of ik ruil morgen mijn ipanel deluxe, en zoek weer naar een andere winkel die hem wel heeft.

En dan flik ik hetzelfde geintje, 8 dagen proberen, en dan maar , als ik geen resultaat heb weer ruilen tegen geld terug, en een andere winkel vinden.....

Ding moet gewoon werken hoe moeilijk kan dat zijn :?

• PsYgHo
Ok, ik heb nu dat ic voor die regelbare pulslengte, ding koste maar 80 €ct, dus ikheb er maar meteem wat meer gehaald :)

Alleen snap ik niet hoe dat toe te passen, ik weet wel de pinnummers, en wat wat doet, maar hoe sluit ik dat nu aan zodat het werkt ?, en welke weerstand heb ik nodig, of is dat gokken????

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Download de datasheed van de IC, daar staat heel veel in.

Online LED calculator

• PsYgHo
tomvleeuwen schreef op 19 maart 2003 @ 16:16:
Download de datasheed van de IC, daar staat heel veel in.
Het gaat me om deze schakeling toe te passen, ofwel, heel simpel gezegd, zeer waarschijnlijk komt die tussen pin 19 van mobo en ipenal, alleen dan hoe, en wat "?

Voeding kan 5 en 12 volt zijn, dus das geen probleem, en dan hoe fix ik deze schakeling er tussen ????

Pagina: 1