Ghosten en Maxblasten kan niet op 8K9A(I)?

Pagina: 1
Acties:

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Hi,

ik ben dus (zoals eerder al vermeld in een topic over een albatron videokaart) een computer aan et bouwen voor een vriend van me.

hij is niet echt thuis in computers behalve dan met windows werken en spelletjes installeren.
dus laat ik maar een mooie backup CD voor hem maken met Ghost.
ik wil dus een hele HDD dump doen, maar telkens als ik wil beginnen met de dump crasht Ghost en schrijftie een error log.
in die error log staat dat de sectors en heads gelezen uit Extended Int13h allemaal 0 zijn.

dit is dus op een Epox 8K9AI (met LAN).

losse partition backups kunnen wel, maar dan komt dus de MBR niet mee (wat wel mee moet).

Zelf heb ik een Epox 8K9A waar ik ooit een kapotte Maxtor HDD aan had zitten.
deze werd door maxblast niet herkent, waarschijnlijk door hetzelfde probleem (de Ext Int13h dus).

toen ik die schijf op een ECS K7VZA3 (KT133) plaatste werkte Maxblast wel, dus dit is zeker weten moederbord of IDE controller gerelateerd.

nu terug naar de 8K9AI:
ik kan die schijf dus wel leuk aan die K7VZA3 hangen, maar de kans is groot dat ik bij een restore dus niet die image weer trug kan plaatsen via het 8K9AI mobo.

is hier misschien een workaround voor?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24
haal eerst eens Powermax over je schijf, kun je zien of die wel helemaal fris is.
Dit kun je bij maxtor downloaden.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
teddybier schreef op 08 March 2003 @ 23:41:
haal eerst eens Powermax over je schijf, kun je zien of die wel helemaal fris is.
Dit kun je bij maxtor downloaden.
*zucht*

ik heb al lang powermax/maxblast geprobeerd!
dat werkt op geen van beide Epox borden, maar de K7VZA3 geeft netjes aan dat ze goed zijn.

het is dus een Bios/mobo/IDE controller gerelateerd probleem, niet de schijven.

editje: Maxblast=Powermax, maxblast is powermax+een zooi schijf partitionerings tools en DDO

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 08-03-2003 23:52 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 13:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Bios update?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
is er niet voor de 8K9AI, en voor de 8K9A is er wel 1 maar die vermeld nix over IDE of Ext Int13h.
die voor de 8K9A is ook nie nodig, ik red me perfect op mijn bak, heb geen image nodig, en als ik wil testen heb ik altijd de K7VZA bij de hand.

het probleem ligt vooral bij de 8K9AI, omdat die niet zo lekker dictbij is dat ik de schijf ff in een andere bak zet (komt 150Km bij mij vandaan te staan, en de user moet zelf de boel kunnen terugzetten later)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
niemand enig idee?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
*geen 24 uur later, maar anders moet ik weer na middernacht kicken, en dat heeft weinig zin, sorry*

iemand een idee hoe het komt?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Probeer eens Epox te mailen. Ik had laatst in 10 (ja tien) minuten een antwoord van de support afdeling.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Welk OS probeer je te ghosten? Windows XP heeft minimaal ghost 2002 nodig meen ik te weten.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Ahum. Je kan wel een image maken van die partitie hoor. die kan je ook rustig terug zetten. Ik doet het ook altijd :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
idd, een drive backup met ghost kopieert de exacte bitjes en kijkt niet naar het OS wat op de PC staat.
ik denk dat je meer denkt aan partition backups, die bij XP meestal compatible moeten zijn met NTFS.

een volledige drivebackup kijkt naar de exacte drive parameters, als heads en sectors.
nu is et zo dat de errorlog van Ghost op het eind aangeeft dat de Extended interupt 13 overal waarde 0 heeft staan.
dit is best wel lastig want Ghost heeft die informatie nodig om uit te meten hoe de schijf later weer terug gezet moet worden (alles weer netjes terug indezelfde sector).

editje: ik probeer niet 1 OS te ghosten maar een multiboot systeem.
wel alles Fat32, en et gaat om eem Maxtor 40GB 7200RPM Liquid bearing schijf.

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 11-03-2003 17:24 ]

Verwijderd

Flappie schreef op 11 March 2003 @ 17:20:
Ahum. Je kan wel een image maken van die partitie hoor. die kan je ook rustig terug zetten. Ik doet het ook altijd :)
Goed om te weten. Toch raar dat ghost6 bij mijn systeem ging bokken (schijf is niet-ntfs, maar fat32). Ghost 2002 (ghostpe.exe) geeft dan weer geen probs.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Gregole, ik denk dat je nog gelijk hebt ook.
ik heb net ff Ghost 7.5 Corporate opgescharreld, en nu kan ik (met via de windows Gui van GHost gemaakte floppys) wel via LPT1 backups maken, maybe dat et toch de ghostversie was, maar waarom maak die oudere versie wel partition backups?

editje:
ahhwwww, For fuck sake, duurt nog 5 uur over de paralelle poort (maar ach, heb de tijd :P)

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 13-03-2003 21:27 ]

Verwijderd

FireWurX schreef op 13 March 2003 @ 21:26:
Gregole, ik denk dat je nog gelijk hebt ook.
ik heb net ff Ghost 7.5 Corporate opgescharreld, en nu kan ik (met via de windows Gui van GHost gemaakte floppys) wel via LPT1 backups maken, maybe dat et toch de ghostversie was, maar waarom maak die oudere versie wel partition backups?

editje:
ahhwwww, For fuck sake, duurt nog 5 uur over de paralelle poort (maar ach, heb de tijd :P)
Kan je niet beter de image op een andere partitie van dezelfde disk zetten? Gaat ietsie sneller. Heck, je kan zelfs nog beter een extra disk erin hangen, alles beter dan via lpt.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 21:58:
[...]

Kan je niet beter de image op een andere partitie van dezelfde disk zetten? Gaat ietsie sneller. Heck, je kan zelfs nog beter een extra disk erin hangen, alles beter dan via lpt.
ik wil maybe nog wel ff sjekken of et op TCP kan.
hoop dat de NIC ondersteund wordt :)
en helaas heb ik geen andere schijf om in et systeem te hangen.

Verwijderd

FireWurX schreef op 13 maart 2003 @ 22:00:
[...]

ik wil maybe nog wel ff sjekken of et op TCP kan.
hoop dat de NIC ondersteund wordt :)
en helaas heb ik geen andere schijf om in et systeem te hangen.
Ghost kan ook een network bootdisk maken. Opstarten met floppy, net use lettertje \\anderebak\share. Ghost draaien en image op de gemapte share frotsen....

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 22:04:
[...]

Ghost kan ook een network bootdisk maken. Opstarten met floppy, net use lettertje \\anderebak\share. Ghost draaien en image op de gemapte share frotsen....
ik heb et dus nu voor elkaar.
eerst een bootfloppy voor de P166 die moet ontvangen gemaakt, werd mooi standaard ondersteund (i love those 3Com NIC's :P )
daarna lopen martelen om de Via Rhine 2 LAN controller op de 8K9AI werkend te krijgen in DOS.
maar et werkt nu uiteindelijk!! :)
gaat ook een stukkie sneller, maar 30 a 40 minuten :)

thnx for the tip Gregole.

Pagina: 1