Toon posts:

SVCD branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb wat films in avi en mpeg formaat, deze wil ik graag in mijn "normale" dvd speler afspelen....

Nu heb ik met Nero een SVCD proberen te maken maar dan moest hij eerst encoden ofzow :?

Agfijn, na 10 minuten was hij pas op 3% procent, GAAP.....

Dus ik ben op zoek naar een andere manier, ik heb een beetje gezocht op google enzo en ik las dat je van je video een bin file kon maken en dan hoefde nero hem niet te encoden? Is dit zo?

Iemand anders een tip waarmee het sneller gaat.....

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je kan eens naar Tmpegenc kijken, DE standaard op dit gebied. Met een snelle encode ben je met een paar uurtjes wel klaar, met een HQ wel een halve dag.

Denken dat het in een paar minuutjes gepiept is, is uit den boze.

Overigens kan het best zijn dat je de reeds aanwezige mpegjes al als VCD kan branden, wat je DVD speler ongetwijfeld ook ondersteund.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 11:28
die .bins zijn reeds omgerekende videobestanden voor (S)VCDs (en dan omgezet naar een CD-image). Het rekenen moet je dus ALTIJD zelf doen als je een .avi hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 08-03-2003 23:31 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik zou niet weten waarom je een film in SVCD formaat zou willen branden, dan heb je voor een gemiddelde film 4 CD's nodig ofzo. VCD is weliswaar minder mooi, maar op TV zie je daar toch niets van.

Kijk ook eens op www.divx-digest.com of www.doom9.org. Zijn wel goede sites met guids en utilitities.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch maar weer mijn tv-out kabeltjes ga zoeken want een halve dag encoden zie ik niet zitten,......

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je in VCD gaat encoden op de snelle weg (normal quality) ben je in 2 uur klaar met een Tbird 1,2 Ghz..

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz ik heb een athlon xp 2000+ dus dan zou het 1 uurtje duren ofzow?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

www.vcdhelp.com voor al uw vragen over VCD's en SVCD's ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 21:27
Heel vervelend dat het niet lukt, maar misschien was het beter geweest om even de search te gebruiken ....
Nou ja ik ben in een goede bui: KLIK HIERO !

Er zijn ongeveer 1131 resultaten, verdeeld over 76 pagina's.
Er is gezocht op: SVCD BRANDEN
keus genoeg dacht ik zo :)

Btw TEMPenc icm VCDHELP kan gewoon niet misgaan !!!

suc6

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Stefke
  • Laatst online: 10-08 11:28
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 23:51:
Hmzz ik heb een athlon xp 2000+ dus dan zou het 1 uurtje duren ofzow?
haha, dat baseer je op? Voor een beetje kwaliteit staat je apparaat zeker 10/15 uur te rekenen.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

hij baseert het op een eerdere post van mij.
Wekkel schreef op 08 March 2003 @ 23:46:
Als je in VCD gaat encoden op de snelle weg (normal quality) ben je in 2 uur klaar met een Tbird 1,2 Ghz..
Hij refereert dus aan normal quality, niet aan 'een beetje kwaliteit' ;)

• mno
  • Nu online

mno

Captain Pervert schreef op 08 March 2003 @ 23:41:
Ik zou niet weten waarom je een film in SVCD formaat zou willen branden, dan heb je voor een gemiddelde film 4 CD's nodig ofzo. VCD is weliswaar minder mooi, maar op TV zie je daar toch niets van.
Bij SVCD kan je de bitrate ook lager dan maximaal zetten (bij voorkeur met VBR). Met een goede encoder heb je dan zeker niet meer CD's nodig dan voor VCD, maar wel een veel betere kwaliteit.

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch maar tot de conclusie gekomen dat ik tv-out maar weer eens ga gebruiken...

Of misschien is een beamer wel een optie, moet maar ff wat rondneuzen
Pagina: 1