Toon posts:

Graag tips over chieftech+ radiator

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik kom er niet helemaal uit met mijn WC setje (wat nog binnen moet komen). Ik heb de search gebruikt, maar zie allerlei tegenstrijdige berichten, dus hier de vraag:

- Ik heb een 120MM rad (black ice pro) + 2x 120 MM fan (enermax) en een chieftech midi tower. Zoals gezegd moet dit nog binnenkomen er waren wat probleempjes op schiphol heb ik begrepen van de leverancier :( Na het een en ander passen en meten, ben ik er achter dat ik de rad + pomp voor onderin de kast moet gaan plaatsen.

Wat denken jullie:
Is het beter om de fan>rad>fan (met duct) aan de zijkant te plaatsen zodat de opgewarmde lucht er gelijk weer uit gaat, of zal ik een fan aan de voorkant plaatsen (richting rad) en een daarachter zodat de lucht ook nog door de case gaat.

Voordeel oplossing 1: Geen warme lucht van rad in de kast
Nadeel oplossing 1: Geen airflow om andere onderdelen te koelen (HD's CD's Northbridge)

Voordeel opl 2: Airflow
Nadeel Opl 2: Warme lucht van rad in kast.

Als het niet duidelijk is zal ik trachten een tekeningetje te maken.

P.S. ik wil mijn rad Per se aan de binnenkant....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 22:14 ]

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:48
Lucht naar buiten blazen -> geen warme lucht in je kast en toch airflow. Dus beide gewoon lucht uit je kast door je rad is denk ik het beste.

Ik begrijp je niet helemaal maar das denk ik het beste...

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik dus alsnog warme lucht door mijn rad, en bovendien, omdat ik mijn rad onderin plaats, lijkt het me niet handig om deze naar buiten te laten blazen. (stroming verkeerd om en tegenstrijdig met voeding)

Het is dus OF:
Van voorin onderin, buiten, fan rad fan, kast
OF:
Via zijkant voorin, buiten, fan rad fan, naar buiten

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Naaaaaah

Niet zo moeilijk doen, airflow is belangrijk, maar op GoT vreselijk overhyped.
Het wordt echt niet slechter wanneer je vlakbij de intake onderin een exhaust hebt. Jouw optie 2 zuigt gigantisch, optie 1 is gewoon goed.

Je suggereert dat er warme lucht door de rad naar buiten gezogen wordt, maar dat is denk ik minimaal. Zeker onderin je kast, daar is het nooit zo warm...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41

sapphire

Die-hard pruts0r

en je lucht zal echt niet gelijk 10 graden warmer zijn als het langs je rad is gegaan

Gabriël AM5

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00
als je zorgt dat je ook nog genoeg "koele" lucht aanzuigt, bijv bij die hd bay's dan zal de temp in je case niet te hoog oplopen.
anders moet je misschien toch gaan modden, en je rad extern hebben, of boven in je case hangen, direct naar buiten laten blazen/zuigen

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Foto is een beetje aud zit al een ander mobo in en nog wat andere veranderingetjes maar dat doet er verder neit echt toe.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/p/DSCF0041L.jpg

Zo heb ik het gedaan wel ever de onderste houder eruit dremelen een een groot genoeg gat maken. ( en natuurlijk het deurtje erin met 8x8 fan )

Maar t zit verder perfect me Tbred-A draait op +- 2150 MHz @ 2,1v stressed rond de 40 graden.

Zoals al werd gezecht airflow is erg overhyped.

[ Voor 31% gewijzigd door Tjaps op 09-03-2003 02:42 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Graag hier je vraag stellen: [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml]

En zet je rad gewoon bij de intake fan. Krijgt ie koude lucht van buiten door zich heen, en een rad warmt de lucht bijna niet op, dus de rest van je case zal er niet door opgewarmd worden.

[ Voor 46% gewijzigd door Steve op 09-03-2003 02:49 ]

Verwijderd

De oplossing lijkt mij heel erg simpel: Doe gewoon wat jij denkt dat het beste is. Als je die warme lucht niet in je case wil, dan moet je dus iets verzinnen. Je rad zou ook in de deur kunnen..of in het dak van je case.. Overigens is het niet zo dat je meteen brakke temps krijgt als je een wat minder oplossing hebt.

Tijdens het searchen deze niet gevonden? [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml]

;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.