Hi,
Ik kom er niet helemaal uit met mijn WC setje (wat nog binnen moet komen). Ik heb de search gebruikt, maar zie allerlei tegenstrijdige berichten, dus hier de vraag:
- Ik heb een 120MM rad (black ice pro) + 2x 120 MM fan (enermax) en een chieftech midi tower. Zoals gezegd moet dit nog binnenkomen er waren wat probleempjes op schiphol heb ik begrepen van de leverancier
Na het een en ander passen en meten, ben ik er achter dat ik de rad + pomp voor onderin de kast moet gaan plaatsen.
Wat denken jullie:
Is het beter om de fan>rad>fan (met duct) aan de zijkant te plaatsen zodat de opgewarmde lucht er gelijk weer uit gaat, of zal ik een fan aan de voorkant plaatsen (richting rad) en een daarachter zodat de lucht ook nog door de case gaat.
Voordeel oplossing 1: Geen warme lucht van rad in de kast
Nadeel oplossing 1: Geen airflow om andere onderdelen te koelen (HD's CD's Northbridge)
Voordeel opl 2: Airflow
Nadeel Opl 2: Warme lucht van rad in kast.
Als het niet duidelijk is zal ik trachten een tekeningetje te maken.
P.S. ik wil mijn rad Per se aan de binnenkant....
Ik kom er niet helemaal uit met mijn WC setje (wat nog binnen moet komen). Ik heb de search gebruikt, maar zie allerlei tegenstrijdige berichten, dus hier de vraag:
- Ik heb een 120MM rad (black ice pro) + 2x 120 MM fan (enermax) en een chieftech midi tower. Zoals gezegd moet dit nog binnenkomen er waren wat probleempjes op schiphol heb ik begrepen van de leverancier
Wat denken jullie:
Is het beter om de fan>rad>fan (met duct) aan de zijkant te plaatsen zodat de opgewarmde lucht er gelijk weer uit gaat, of zal ik een fan aan de voorkant plaatsen (richting rad) en een daarachter zodat de lucht ook nog door de case gaat.
Voordeel oplossing 1: Geen warme lucht van rad in de kast
Nadeel oplossing 1: Geen airflow om andere onderdelen te koelen (HD's CD's Northbridge)
Voordeel opl 2: Airflow
Nadeel Opl 2: Warme lucht van rad in kast.
Als het niet duidelijk is zal ik trachten een tekeningetje te maken.
P.S. ik wil mijn rad Per se aan de binnenkant....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 22:14 ]