KDE3.1 Koppeling naar applicatie commando %U welke nog meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 15:38
Ik heb me laatst helemaal de $#$% :( zitten zoeken hoe ik in xmms direct een m3u' tje af kon laten spelen die ik aanklikte op http://www.di.fm .
Nu doet kde standaard een %U achter het xmms commando zetten alleen xmms (bij mij teminste) begrijpt alleen maar bestandsnamen en geen urls. Na lang zoeken in de manuals en op internet kom ik er niet uit. Dan maar hopen dat een ander programma in het startmenu van kde andere instellingen had, en jawel ik zag een %f ergens.
Ik invullen en jahoor kde eerst de file downloaden en dan xmms opstarten met die file als argument en werken.
Mijn vraag, weten julie er nog meer van die % variabelen?

https://github.com/atoomnetmarc/

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

DiNo7 schreef op 08 March 2003 @ 21:24:
Mijn vraag, weten julie er nog meer van die % variabelen?
Dat %f wordt door kde (en niet door xmms) vervangen door een string, in jouw geval een filename o.i.d. Dit is voor veel programma's verschillend. Misschien dat je ergens in de help van KDE erover iets kan terugvinden ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

In de help van KDE vind je dit waarschijnlijk niet, maar in de broncode was het wel te vinden :). De volgende variabelen kunnen worden gebruikt (worden dus niet altijd gebruikt!) in desktopentries:
quote: kdelibs/kio/DESKTOP_ENTRY_STANDARD
%f - a single file name, even if multiple files are selected. The system reading the Desktop Entry should recognize that the program in question cannot handle multiple file arguments, and it should should probably spawn and execute multiple copies of a program for each selected file if the program is not able to handle additional file arguments. If files are not on the local file system (i.e. HTTP or FTP locations), the files will be copied to the local file system and %f will be expanded to point at the temporary file. Used for programs that do not understand URL syntax.
%F - a list of files. Use for apps that can open several local files at once.
%u - a single URL.
%U - a list of URLs.
%d - the directory of the file to open.
%D - a list of directories
%n - a single filename (without path)
%N - a list of filenames (without path)
%i - the icon associated with the desktop entry
%m - the mini-icon associated with the desktop entry
%c - the comment associated with the desktop entry
%k - the name of the desktop file
%v - the name of the Device entry in the desktop file

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• DiNo!
moto-moi schreef op 08 maart 2003 @ 22:02:
[...]

Dat %f wordt door kde (en niet door xmms) vervangen door een string, in jouw geval een filename o.i.d. Dit is voor veel programma's verschillend. Misschien dat je ergens in de help van KDE erover iets kan terugvinden ?
Wat ik wel weet is dat %U de link naar het bestand of url is en dat %f altijd een bestand is. Dus met een url download kde het eerst. En nee... ik heb het nergens gevonden in de help.
In het ergste geval als niemand iets weet kan ik altijd nog ff de source code doorlezen, 77 MB gebezipped2 dus dat is snel gedaan.

• DiNo!
odysseus schreef op 08 March 2003 @ 22:07:
In de help van KDE vind je dit waarschijnlijk niet, maar in de broncode was het wel te vinden :). De volgende variabelen kunnen worden gebruikt (worden dus niet altijd gebruikt!) in desktopentries:

[...]
Lache jippie, bedankt!

• moto-moi

moto-moi

odysseus schreef op 08 maart 2003 @ 22:07:
* moto-moi ziet z'n kaak op de grond vallen

Zegguh Ody.. Ga eens gauw naar idols kijken, i.p.v. tig-meg aan sourcecode doorpluizen ;)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

moto-moi schreef op 08 maart 2003 @ 22:11:
[...]

* moto-moi ziet z'n kaak op de grond vallen

Zegguh Ody.. Ga eens gauw naar idols kijken, i.p.v. tig-meg aan sourcecode doorpluizen ;)

Wijze mensen voor mij hebben daar grep voor uitgevonden...een keer greppen naar '%u' in mijn sources leverde een hoop hits op :). Aangezien ik nogal eens in die sources rondpluis, bedacht ik me al snel in welk bestand het ook alweer stond...

En aan Idols kijken doe ik niet...mijn broertje is momenteel in Edam met een stel klasgenoten aan het kijken, dus ik krijg nog wel een verslag. Niet dat hij voor vandaag ooit naar het programma heeft gekeken, maar dat boeit niet :P.

* odysseus luistert rustig naar Gary Jules - Mad World en komt de avond wel door zonder televisie :).

Jij bent natuurlijk wel aan het kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door odysseus op 08-03-2003 22:28 . Reden: vraag toegevoegd ]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• moto-moi

moto-moi

odysseus schreef op 08 March 2003 @ 22:22:
Jij bent natuurlijk wel aan het kijken?
Nah.. Ik lees morgen in de HK wel wie heeft gewonnen ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Hey, dit is wel interessant...ik zou alleen zeggen dat je dan %F moet gebruiken i.pv. %f, omdat xmms vast wel meerdere argumenten aankan?

Anders kun je er niet meer meerdere files tegelijk inslepen....denk ik.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wilke schreef op 09 maart 2003 @ 21:00:
Hey, dit is wel interessant...ik zou alleen zeggen dat je dan %F moet gebruiken i.pv. %f, omdat xmms vast wel meerdere argumenten aankan?

Anders kun je er niet meer meerdere files tegelijk inslepen....denk ik.
Ik denk dat er dan gewoon meerdere 'xmms filename.mp3' opgestart worden. Dat is aan de omschrijving te zien in ieder geval wel de bedoeling. En konqueror doet dat bijvoorbeeld ook.

Maar zo ver ik weet kan xmms gewoon meerdere bestanden op de commandline aan, dus het is waarschijnlijk beter om maar een keer xmms te starten.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Pagina: 1