Jonge modders slechte lezers maar snelle blokkers?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Het is me in zeer korte tijd nu al een paar keer gebeurd dat een startpost van mij direct op slot is gegooid.

Ik doe mijn best mijn posts zo netjes mogelijk te plaatsen. Dus eerst zoeken in de search, dan kijken in de faq en andere bronnen en pas als ik er zelf niet meer uitkom, plaats ik een topic. Eea zoveel mogelijk volgens de afspraken die hier op dit mooie forum gelden.
Maar het valt mij op dat bepaalde topics verdomd snel op slot gaan met een flauwe verwijzing dat de poster beter moet zoeken of i.d. Terwijl, als de betreffende mod het topic beter gelezen had (of met iets meer begrip), hij had kunnen zien dat het wel een goeie post was, alleen misschien niet met de meest ideale woordkeus. Af en toe vindt ik dus een slot te snel geplaatst.

Bovendien: Als een topic op slot gaat kun je er niets meer aan veranderen. Is het misschien niet veel vriendelijker om een topicstarter eerst eens te vragen om mbv de edit zijn topic iets te verduidelijken? Als een topic namelijk op slot gaat, kan ik daar namelijk alleen iets aan doen door of een email naar de mod te sturen of het topic nogmaals te openen. Email opzoeken en wachten op reply kan lang duren. Dus meestal wordt er nog een keer gepost. Daar wordt het forum echt niet overzichtelijker van.

Het valt me vooral op dat dit modders zijn van na 1980.
Uiteraard zijn alle mods zeer gewaardeerd, zonder hen immers geen forum. Maar graag wat meer begrip voor de mensen die het posten (nog) niet perfect beheersen.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14

Arno

PF5A

* Arno vindt dat de leeftijd van een modje niets te maken heeft met de snelheid van sluiten.

Toen ik modje werd (bijna 2 jaar geleden) liepen er ook jongere mods rond en nu ook/weer. Niets mis mee :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

IJzerboot schreef op 08 maart 2003 @ 21:06:
Het is me in zeer korte tijd nu al een paar keer gebeurd dat een startpost van mij direct op slot is gegooid.
Dat kan gebeuren.
Ik doe mijn best mijn posts zo netjes mogelijk te plaatsen. Dus eerst zoeken in de search, dan kijken in de faq en andere bronnen en pas als ik er zelf niet meer uitkom, plaats ik een topic. Eea zoveel mogelijk volgens de afspraken die hier op dit mooie forum gelden.
IJzerboot schreef op 07 maart 2003 @ 20:47:
Wat kost het per minuut om met een nederlands mobiel toestel in Nederland te bellen naar Costa Rica in het piekuur?

Staat niet op de tarievenlijst van de website van kpn..
lijkt er idd op ja ;)
Maar het valt mij op dat bepaalde topics verdomd snel op slot gaan met een flauwe verwijzing dat de poster beter moet zoeken of i.d. Terwijl, als de betreffende mod het topic beter gelezen had (of met iets meer begrip), hij had kunnen zien dat het wel een goeie post was, alleen misschien niet met de meest ideale woordkeus. Af en toe vindt ik dus een slot te snel geplaatst.
geef hier dan eens voorbeelden van?
Bovendien: Als een topic op slot gaat kun je er niets meer aan veranderen. Is het misschien niet veel vriendelijker om een topicstarter eerst eens te vragen om mbv de edit zijn topic iets te verduidelijken? Als een topic namelijk op slot gaat, kan ik daar namelijk alleen iets aan doen door of een email naar de mod te sturen of het topic nogmaals te openen. Email opzoeken en wachten op reply kan lang duren.
mja, de meeste modjes zijn ook gewoon via irc of icq te benaderen, en topics hebben meestal toch geen haast ;)
Dus meestal wordt er nog een keer gepost. Daar wordt het forum echt niet overzichtelijker van.
true, en dan zit de fout bij een modje omdat deze hem volgens de policy heeft gesloten :?
Het valt me vooral op dat dit modders zijn van na 1980.
Uiteraard zijn alle mods zeer gewaardeerd, zonder hen immers geen forum. Maar graag wat meer begrip voor de mensen die het posten (nog) niet perfect beheersen.
Bedankt.
wat maakt leeftijd uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je klaagt gaan we natuurlijk meteen kijken of jijzelf ook oplet ;)

Volgens mij staan er 2 dingen in de sluitmsg:

1. het hoort volgens hem in NT. Voornamelijk vanwege onduidelijkheid over je startpost.
2. intoxicated mist dingen aan je post. Een aantal daarvan staan iig wel in je 2de post :)

Al met al betreffende dit voorbeeld: het had beide kanten op gekund (sluiten en nw topic of moven en aansturen zodat je kunt reageren).

[rml][ ADSL prob] WIN2K Etech Planet[/rml]
[rml][ ADSL prob] WIN2K Etech Planet[/rml]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Win2k van NTFS naar FAT met Ghost?
Om deze maar even als voorbeeld te nemen van een topic dat volgens jou te snel op slot is gegaan, ik zie niet in wat je daar al gedaan hebt, en bovendien vind ik het een erg nette sluitpost van blackd :).

Ik neem echter aan dat jij het niet over dat topic wilde hebben, maar over deze: [rml][ ADSL prob] WIN2K Etech Planet[/rml]. Zolang jij niet compleet bent in je startpost (wat je van tevoren al moet zijn) en daardoor je vraag verkeerd wordt opgevat, is dat jouw schuld, niet van degene die dat topic vervolgens sluit. Als jij FAQ Forumgedrag - Topicstart volgt, zul je merken dat topics minder snel dicht gaan. Dus gewoon aangeven wat je gevonden hebt in de search, en waarom dat niet werkte voor jou.

En topics starten is inderdaad iets dat je moet leren, maar dat zijn zo veel dingen. Je krijgt genoeg tijd en kans om een openingspost te maken, niemand dwingt je, en er worden je een heleboel hulpmiddelen geboden om een goede openingspost te maken :).

En leeftijd heeft er niets mee te maken, die discussie is al eerder gehouden: Jonge moderators :)

[ Voor 4% gewijzigd door Compubiter op 08-03-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes compubiter.

TS: ik wil niet vervelend doen maar betreffende klachten over slotjes zou ik je willen verzoeken kontakt met de moderator van IT op te nemen. Via ICQ of email plz :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.