Toon posts:

[3ds Max 5] Waar is de "door" pluing gebleven???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit es een scene gemaakt in 3d max 3 met een deur erin. Deze deur heb ik gemaakt door middel van een deur/raam generator is gewoon in max zelf zit. En nu in max 5 ik denk ik voeg wat toe in deze scene zeurt ie over een missende "door.dlo" ik kan ook niet meet die deor generator vinden.Het object is een PivotDoor, in de help kan ik er ook niks over vinden. hebben ze soms dot eruit gehaalt en hoe krijg ik dit er weer in dan :?

Edit
ik vind dit in een van de documenten:

============================================================
Note: Doors and windows are not available. In order to maintain backward compatibility, you can load .max files that have doors or windows in them from previous versions; however, you can not create doors or windows as new objects.
============================================================

Ik neem aan dat ze het dus hebben weggehaalt :(
Nou das ook leukl, wat een *&^$%$&%%*&^ :(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 20:58 ]

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik weet niet of je ook toevallig de gelukkige eigenaar bent van een vorige versie?? Bijvoorbeeld MAX 4/4.2 of 3dsVIZ 4 of zo?? Misschien dat je daar dan de door.dlo file uit kunt plukken en in je MAX install kunt proppen. Werkt bijvoorbeeld ook met de FileLinkManager uit VIZ4 en de AEC extended Foliage plugin van hetzelfde VIZ 4.

Hope it helps

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Dexter schreef op 08 March 2003 @ 22:38:
Ik weet niet of je ook toevallig de gelukkige eigenaar bent van een vorige versie?? Bijvoorbeeld MAX 4/4.2 of 3dsVIZ 4 of zo?? Misschien dat je daar dan de door.dlo file uit kunt plukken en in je MAX install kunt proppen. Werkt bijvoorbeeld ook met de FileLinkManager uit VIZ4 en de AEC extended Foliage plugin van hetzelfde VIZ 4.

Hope it helps
Dat geeft de helpfile dus ook aan :)
En tja een oudere versie is altijd wel te downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de plugin gevonden 'door.dlo" maar die wou ie niet laden. eigenlijk wel raar dat ze zon functie gewoon er uit halen. Volgens mij verkopen ze die aparat of zo om extra geld te krijgen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 15:15:
eigenlijk wel raar dat ze zon functie gewoon er uit halen. Volgens mij verkopen ze die aparat of zo om extra geld te krijgen
De toenmalige product manager vond de AEC functionaliteit zoals doors en windows niet passen binnen het marketing concept van MAX. Tegen beter weten in van anderen zijn de plugins toen uit de source tree van MAX gehaald en op een onderhouds-traject binnen het VIZ team geplaatst.

Inmiddels zijn doors en windows te krijgen als onderdeel van het Discreet subscription plan (jaarlijks onderhoud betalen) omdat ze anders geen extra waarde kunnen bieden middels die subscriptions en verder ook niets te bieden hadden aan de klanten. De reden van het verwijderen was dus een kwestie van slecht begrip van de markt, onderschatten van het nut van de functies (mede omdat files van een vorige versie waar doors/windows in gebruikt waren uiteraard niet meer goed konden laden), en daarna nog eens een actie in de schrale hoop dat de doors en windows voldoende waarde vertegenwoordigen om mensen over te halen subscriptions aan te gaan.

Een simpele omschrijving is gewoon "kortzichtigheid". :)

-Stefan.