[ADSL prob] WIN2K Etech Planet

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Heb hier een pc met WIN98 met Planet ADSL via Etech modem, werkt perfect.
Nu heb ik nog een pc (A7N8X, win2k) en wil hier ook mee internetten.
Ik plug dus de LAN kabel van de ene naar de andere pc, maar krijg geen verbinding met mijn modem. (Er is dus maar 1 pc op mijn modem aangesloten!)

Website van KPN afgespeurd en de search hier.
Met ping 127.0.0.1 gecontroleerd of de TCP stack goed is: OK.
Maar als ik mijn modem probeer te bereiken met Ping 10.0.0.2 is de doelhost niet bereikbaar. Alle settingen heb ik uitgevoerd volgens de gebruiksaanwijzing van Etech. Modem zou OK moeten zijn, want anders werkt het bij mijn WIN98 pc toch ook niet?
De A7N8X heeft 2 netwerkkaarten, ik heb beide geprobeerd.
Welke instelling ben ik vergeten? Wat is het verschil tussen de 2 netwerkkaarten?

@Intoxicated: Lees aub goed: Ik wil GEEN internet delen. Daarom vermeld ik ook geen shareprogramma of iets dergelijks.
Deze pc met WIN2K moet alleenstaand op internet. Ik zoek alleen hulp bij het maken van deze ene verbinding. Nogmaals: Ik wil geen internet verbinding delen, ik wil alleen deze PC via mijn ADSL op internet krijgen. Het lijkt mij dus dat dit topic wel op de goeie plek staat.

Note: ben niet boos hoor, maar wel pissed omdat die pc het niet doet.

[ Voor 3% gewijzigd door IJzerboot op 08-03-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

[nohtml]
IJzerboot schreef op 08 March 2003 @ 20:50:
@Intoxicated: Lees aub goed: Ik wil GEEN internet delen. Daarom vermeld ik ook geen shareprogramma of iets dergelijks.
Deze pc met WIN2K moet alleenstaand op internet.
Ok, maar ik moet zeggen dat deze zinnen wel op 2 manieren kunnen worden uitgelegd, en dat ik dus naar aanleiding van jouw vorige post geen vreemde beslissing heb genomen:
Nu heb ik nog een pc (A7N8X, win2k) en wil hier ook mee internetten.
Ik plug dus de LAN kabel van de ene naar de andere pc, maar krijg geen verbinding met mijn modem.
Ik dacht dat je een kabel tussen PC1 en PC2 wou leggen, zegmaar ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

de doelhost niet bereikbaar
... Dat betekent dus dat-ie niet eens weet wat-ie moet doen. Wat gebeurt er als je de netwerkkaart gewoon het IP 10.0.0.50 oid geeft en daar naartoe pingt?

en wat als je dan naar 10.0.0.2 pingt? Als je dan een time out krijgt, is OF de kabel niet aangesloten OF de kabel defect OF het poortje op de netwerkkaart defect of het poortje op het modem defect :). (ow en dat die lampjes branden zegt nooit zoveel).

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 08-03-2003 21:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Ben naar de Lan-verbinding gegaan, IP10.0.050 ingegeven, submasker 255.255.255.0 en gepingd: niet bereikbaar.

Ping naar 10.0.0.2: niet bereikbaar.

Kabel werkt perfect, modem is ook prima. Ik switch steeds de kabel van modem naar pc tussen de 2 verschillende pc's. Op mijn WIN98 werkt alles super, alleen het win2k systeem wil niet.

A7N8X heeft 2 LANkaarten onboard. Is het genoeg als ik daarvan een uit de hardware lijst haal? Welke kan ik dan het beste verwijderen? De com of de Nvidia?

[ Voor 73% gewijzigd door IJzerboot op 08-03-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

je zou eens 1 netwerkkaart er even uitkunnen halen.. heb zelf wel eens meegemaakt met win2k dat het niet wou lukken met 2 kaarten tegelijk. ff 1 kaart eruit. Dan alle instelling even opnieuw maken voor de kaart die erin is blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Gekke vraag misschien maar gebruik je DHCP?
zo ja heb je dan in win2k bij netwerk instellingen op " fix" gedrukt?
(weet het niet helemaal zeker meer, ben al een tijd van windows verlost)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

IJzerboot schreef op 08 March 2003 @ 21:09:
Ben naar de Lan-verbinding gegaan, IP10.0.050 ingegeven, submasker 255.255.255.0 en gepingd: niet bereikbaar.
Lekker, je kan dus je eigen netwerkkaart niet eens pingen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
@LightYears: jou opmerking over DHCP deed ineens een belletje bij me rinkelen.
Ff boekje erbij gepakt, DHCP server aangezet in de ADSL routermodem en ik kan met beide pc's het internet bereiken. Ik ga dit even vieren; bedankt!
Pagina: 1