Vraag over IDE Onboard Raid instelling...

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
...ben bezig met inrichten nieuwe pc, maar kep een vraag:
Ik wil met mijn 2 identieke Barracuda's een raid 0 setje maken. Het boekje bij mijn Asus P4PE mobo is nogal wazig over de harddisk instellingen...
Hij herkent maar 1 schijf.

Ik heb 3 ide aansluitingen:

2 gewone IDE & 1 Raid 0-1 IDE aansluiting.

Nu heb ik dus mijn kabel op die Raid aansluiting gezet, maar hoe moet ik de jumpers op de 2 schijven zetten? Allebei cableselect herkent maar 1 schijf en volgens het boekje werkt master/slave ook niet.. . Iemand een gelijke config die het werkend heeft en weet hoe het zit?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

je moet ze idd wel alletwee op een kabel hangen, jumperinstelling mogen niet meer uitmaken.(of was dat nou bij s-ata-raid) als ik jou was zou ik gewoon een paar andere dingen eerst nog proberen ... like alletwee op master, master/slave ....een beetje rotzooien met die jumers kan nie echt kwaad.

... MMORPG Addict.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 08:11
CRiMiNaL schreef op 08 maart 2003 @ 20:02:
je moet ze idd wel alletwee op een kabel hangen, jumperinstelling mogen niet meer uitmaken.(of was dat nou bij s-ata-raid) als ik jou was zou ik gewoon een paar andere dingen eerst nog proberen ... like alletwee op master, master/slave ....een beetje rotzooien met die jumers kan nie echt kwaad.
Alle twee op master kan niet ;).

Gewoon

1 Master en de andere Slave :).

Anders moet je eff op zoek gaan naar een S-ata => ATA converter ik dacht dat die te koop zijn :P. Dan kan je beide apart op een channel gebruiken.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Termi schreef op 08 maart 2003 @ 20:22:
[...]

Alle twee op master kan niet ;).

Gewoon

1 Master en de andere Slave :).

Anders moet je eff op zoek gaan naar een S-ata => ATA converter ik dacht dat die te koop zijn :P. Dan kan je beide apart op een channel gebruiken.
en dat wil dus NIET ;) . RAID op S-ATA is iets wat meer nog meer gedoe met zich meebrengt. ben er zelf nu al 1.5 maand mee aan het kloten .. en het lukt me nog niet .. :(

... MMORPG Addict.

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Je kunt geen 2 schijven op die ene IDE raid poort aansluiten staat mooi in het boekje omschreven en is ook goed te vinden via de search.....
Maar goed, je kunt maar 1 schijf op de IDE raid aansluiten en die moet ook op master/singel drive staan, wil je een raid 0 of 1 maken zul je een SATA->IDE converter moeten kopen.

suc6

signature

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:12
Als het goed is zitten er 2 S-ata poorten op. Je kunt Raid 0 of 1 draaien door 1 schijf aan te sluiten op een S-ata poort en de andere op de andere S-ata poort of op het extra IDE-kanaal. Het extra IDE kanaal is eigenlijk een S-ata poort, waar ze een converter achter hebben gegooid, zodat je er een normale harddisk op kunt aansluiten. Er kan dus ook maar 1 schijf op.

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4pe/p4pe_l.jpg

Dit is dus het moederbord. die IDE die aan de zijkant zit is volgens het boekje dus de Raid ide...ofzoiets... :P.

Die andere 2 zijn volgens mij gewone ide aansluitingen. Mijn cdrom speler wordt er ook wel gewoon op herkend.

Maar wat ik ook probeer nu eik, ik krijg geen beeld meer. Haal ik de schijven er compleet af, krijg ik weer beeld. Geen idee wat voor combo ik dus moet hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Kreator, lees eens de handleiding opnieuw door.. Op IDE3 kun je maar één harddisk aansluiten. In de OM FAQ staat ook een klein stukje met uitleg over deze eigenschap van de PDC20376 SATA RAID controller :)

Daarnaast is dit ook wel erg vaak besproken: [search=pdc20376]

/faq
/search

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 08-03-2003 21:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.