Toon posts:

Windows kan geen os meer instaleren..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een hd liggen met een probleem en omdat ik er nog garantie op had heb ik ff me goeie hd ontkoppeld en me oude hd met prob aangesloten en op www.maxtor.com ff test gedl.

Ik had daarna alle testen gedaan en eerst kregen ik dat er een fout in zit en vervolgens na advance testen en reparaties was alles goed gekomen.

Dus ik heb me oude hd weer weg gehaald en zetten me normale hd, waar ik winxp op had staan weer erop, maar hij starte niet meer op en wat ik ook deed als winxp scherm moet komen dan krijg ik zwart beeld met links boven een klein streepje en daar blijft hij dan ook.

ik heb :

mobo : kt4 ultra BSR (MSI)
hdd(normaal) : Diamond plus 9
hdd(oud : 5T040H4

Ik heb daarna Maxblast van www.maxtor.com gedl en partities gemaakt en geformateerd om winxp opnieuw erop te zetten.
Alles gaat goed totdat ik partitie moet kiezen in want nu staat er maar 1 en maar van 8 gig rest zie ik niet.
En als ik dat formateer dan zegt die dat het niet gaan omdat het beschadigd is.
ik heb winxp/2k/98 geprobeerd en fdisk alles maar ik zie steeds maar een stuk van me hd.
En in geen van alle kon ik iets instaleren, omdat ze foutmeldingen gaven.

Is er iemand die me verder kan helpen als je meer info wilt hebben moet je maar vragen wat je wilt weten en ik zeg het meteen.

Alvast bedankt

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Als ik je verhaal goed begrijp, heb je niets met je normale hd gedaan, maar bij het terug erin zetten werkt 'ie ineens niet meer?

Heb je 'm dan wel goed aangesloten? (is hij bv. niet per ongeluk als slave aangesloten ipv master?)

[edit] Ow wacht, dat tweede verhaal slaat op je gewone hd en niet de oude...

[ Voor 18% gewijzigd door Millennyum op 08-03-2003 19:56 ]

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

klink alsof je nieuwe HD de geest heeft gegeven ... probeer je HD voor de zekerheid nog ff op een ander mobo, maar ik vrees het ergste.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gecheckt, hij pakt hd wel alleen hij start dus niet meer op.

Maar kan het ook niet op nieuw instaleren

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me toch sterk dat als je hd eraf haald en weer erin doet dat je hd dan kapot is.

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Neej dat snap ik, maar het klinkt hier toch echt als een hardware-matig probleem. als jij geen enkele versie van windows op die schijf krijgt, en je ookal niet je hele HD ziet met FDISK ... dan kun je toch beter je vraag stellen bij > Opslagmedia en I/O controllers

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 08 maart 2003 @ 20:08:
... dan kun je toch beter je vraag stellen bij > Opslagmedia en I/O controllers
Wat bedoelje daar precies mee.

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 06:36

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Misschien heb je toen je, je oude hdd eruit gehaalt had, een pinnetje verbogen. Dit kan het misschien zijn omdat je om geen mannier je hdd ziet. of zie je de schrijf wel in bios?

Flying High!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

omdat het niet echt een Windows related probleem is( prob. is je HD gewoon gaar) dus kun je beter daar je vraag stellen, of een MODJE moet em ff overzetten voor je.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie me hd wel gewoon in bios.
Ik heb weer testen op gedaan en daar kwam niks van uit.

Ik heb net ook ff me oude hd erin gezet en kreeg hetzelfde probleem.

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

..... heb je geen andere PC meer in huis ???
probeer in dat geval nog even je HD in een andere PC ... anders zul je er even mee naar de winkel moeten gaan.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
jawel pc van me zus :)

maar durf hem eigenlijk niet erin te zetten, want zometeen pakt die van me zus straks ook niet meer.

Kan ik hem ook als slave doen dus gewoon ff ernaast draaien dus dat ik van me zus niet eruit heof te halen?

Verwijderd

Topicstarter
Weet nou echt niemand wat ik nou verder moet doen...

Verwijderd

Jah proberen in een andere PC, want het lijkt me of dat je HD kapot is of dat je IDE controller niet meer helemaal goed is ofzo ff testen dus. dingen uitsluiten :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb je met de Maxtor tool al je "nieuwe" HD getest? Zo ja wat voor melding geeft die?

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-03-2003 22:41 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

1clear cmos jumper/ batterijtje eruit...
en probeer nog eens

check bios voor vreemde instellingen wat betreft de HDD's misschien denkt ie dat er nu steeds dat soort " kleine" HDD's op zitten als die ouwe die je wou testen/ repairen

zonder stroom aan!!

2 zet de jumpers op cable select..cs..
hmm het is een maxtor he...niks verandert aan de jumpers?

3 zet hem op de "verste" ide aansluiting gezien vanaf de ide poort comnector.
maw: gebruik alleen de uitersten van je ide cable en zet die op je ide connector vh mobo en ade andere uiteinde op je hdd..
mn vaak bij via sjipsets deze probs

4 check je cable: is hij udma 66/100 /133?

5 zit hij niet verkeerd om?

6 flash je bios..maar wees voorzichtig
Pagina: 1