Toon posts:

[2K] Fresh install boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej!

Ik wilde dit weekend Windows 2000 opnieuw installeren, en de setup liep perfect
echter start Windows niet! Het balkje moet de blauwe blokjes loopt volledig vol,
af en toe is er HDD activiteit, maar in Windows komen ho maar!

In de veilige modus booten werkt wel...

Heb de setup nu vanaf DVD-speler en CD-RW gedaan, normale format, WinNT NTFS
format, low-level format, maar niets schijnt te helpen.

Specs:
Asus P4T533
256 MB Samsung RDRAM 32-bit
Pentium 4 2,533 Ghz Northwood
Adaptec 2940UW
Quantum Atlas 10kIII 36,7 GB U160

Wie krijgt mij weer in Windows? _/-\o_

Verwijderd

Ik zie nog geen reakties, heb niet een kant en klare oplossing.
Dus ik geef gewoon wat suggesties.

Maar zoals je zegt werkt het booten in de veilige modus wel.
Lijkt er dus op dat de installatie wel goed is verlopen, maar dat er ergens een conflict zit.

1) Mijn gok zou zijn dat je onder de veilige modus moet kijken of je ergens een conflict in 1 van de drivers hebt. Dus of er onder de device manager iets staat met een uitroep-teken. Als dat het geval is zit daar waarschijnlijk je probleem.

2) die U160 bij je harddisk slaat dat op de UDMA transfer rate?
misschien dat die in de veilig modus van de drivers hiervoor geen gebruik maakt.
En onder de normale mode wel -> als er iets mis is met die drivers, dan gaat het mis.
**) dan zou je kunnen proberen om tijdens de setup de drivers van de harddisk mee te geven. Dus door op F6 te drukken en dan een diskette met drivers erin te drukken.

3) Kijk verder in de logboeken (administrative) of je iets kunt ziet m.b.t. foutmeldingen.

verdere wanhoopspogingen die mij wel eens willen helpen is om tijdens de setup of F5 te drukken, dan kun je i.p.v. de ACPI een standaard HAL kiezen. Maar gezien je "luxe"
systeem zou ik daar toch niet aan beginnen.

Vraag : Begrijp ik het goed dat je verder nog geen specifieke drivers e.d hebt geinstalleerd, dus alleen windows?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 19:42:
....
Specs:
Asus P4T533
256 MB Samsung RDRAM 32-bit
Pentium 4 2,533 Ghz Northwood
Adaptec 2940UW
Quantum Atlas 10kIII 36,7 GB U160

Wie krijgt mij weer in Windows? _/-\o_
Heb je bij de boot van de CD ook de drivers van je SCSI geinstalld (F6 drukken als er even staat dat je een Third-party SCSI driver kunt installeren?). 't kan namelijk zijn dat Win2K's interne driver jouw adapter niet helemaal pakt.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen Windows inderdaad, voorheen gaf dat nooit conflicten... :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
start eens op in veilige modus en kijk eens in je logboek (eventvwr.exe) wat staat daar?

die 2940UW moet gewoon werken onder w2k, heb zelf ook zon ding in 1 van mijn servers,

overigens, terminatie van die hdd is wel goed? dwz een actieve terminator aan het einde van de kabel?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

U160 slaat op de SCSI standaard waar zijn hdd's gebruik van maken en dus niet op UDMA, welke alleen iets zegt over IDE devices.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Gewoon bij de basis beginnen. Haal alle exotische hardware eruit (tv kaart , geluidskaart ect ect) begin zo kaal mogelijk. Grote kans dat je gewoon een driver conflict hebt. In safe mode kun je trouwens ook al naar je device manager en zie je uitroeptekens bij hardware die niet of fout geinstalleerd is. Basic troubleshooting dus.

Verwijderd

Je kunt windows 2k toch ook laten booten met verbose (extra info) over de drivers e.d. die geladen worden tijdens het opstarten. Je krijgt dan een hele bult informatie op je scherm te zien en 9 van de 10 keer is de laatste driver die je te zien krijgt voordat je scherm bevriest de oorzaak. Opstarten met extra info kun je geloof ik regelen vanuit het bootmenu van windows 2k

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

zwelgje schreef op 09 March 2003 @ 10:54:
start eens op in veilige modus en kijk eens in je logboek (eventvwr.exe) wat staat daar?

die 2940UW moet gewoon werken onder w2k, heb zelf ook zon ding in 1 van mijn servers,

overigens, terminatie van die hdd is wel goed? dwz een actieve terminator aan het einde van de kabel?
Zwelgje, weet niet of je het hier met mij eens over bent maar als je verkeerd terminate dan wil de hele installatie niet..... (bij mijn weten tenminste).

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 10:57:
Je kunt windows 2k toch ook laten booten met verbose (extra info) over de drivers e.d. die geladen worden tijdens het opstarten. Je krijgt dan een hele bult informatie op je scherm te zien en 9 van de 10 keer is de laatste driver die je te zien krijgt voordat je scherm bevriest de oorzaak. Opstarten met extra info kun je geloof ik regelen vanuit het bootmenu van windows 2k
Dit kan inderdaad ja. Je boot.ini wijzigen achter de regel waar hij verwijst naar de windows2000 start /SOS zetten. Dat komt alles voorbij.

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /SOS

wordt het dan. Alleen in dit geval zal er windows 2000 staan.

[ Voor 12% gewijzigd door mutsje op 09-03-2003 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk wel in m'n eventviewer idd...

2940UW behoort normaal geïnstalleerd te worden onder de setup, en dat deed ie ook :)
De Terminatie is goed! HDD zit op SCSI ID 0:0 op de en-na-laatste connector, en op de laatste
zit een terminator. Dit is het probleem ook niet, voorheen werkte het met precies dezelfde
configuratie ook :(

AH NEEEEEEE!!!

/me heeft heldere ingeving...

wedden dat ie het altijd heeft gedaan?!?!

Ik heb dual setup, booten op monitor 1, maar die kaart wordt niet gelijk ondersteund.
Dus springt ie naar monitor 2! En die staat uit...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ja lekker is dat .. nou je hebt in ieder geval weer hoopjes technische troublekennis erbij gekregen ;D

Verwijderd

Topicstarter
/me checkt het zo, meldt het resultaat, en laat taart bezorgen als ik echt zo zo achterlijk ben :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mutsje schreef op 09 maart 2003 @ 10:58:
[...]

Zwelgje, weet niet of je het hier met mij eens over bent maar als je verkeerd terminate dan wil de hele installatie niet..... (bij mijn weten tenminste).
ben ik het niet mee eens,

kheb wel vaker meegemaakt dat het wel lukt om te installeren zonder propere terminatie, echter dan is het OS vaak erug instabiel en traag

(vooral bij u160 devices)

maar goed, ik zie net dat dit het probleem niet is bij de TS

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 09-03-2003 11:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.zrzv.nl/taart.jpg

Eet smakelijk :) /me schaamt zich diep
Pagina: 1