Harde schijf in systeembeheer maar niet bij mijn computer

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik heb bij iemand een 2de harde schijf geinstalleerd. Hij heeft een MSI-KT3-Aru moederbord met RAID dus. Ik heb 1 harde schijf op de raid en de andere op de 2de ide poort. Jumper op 2de nieuwe harde schijf staat op c/s.
Winxp herkent em wel in systeembeheer maar probleem is nu dat ie dat niet doet als ik verken (mijncomputer open). Hij geeft alleen de raid harde schijf aan en niet de harde op ide2. :'(

Weet iemand hoe dit kan? en hoe is dit op te lossen?

Bijvoorbaat dank

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 09:22
is de schijf wel gepartioneerd en geformateerd van xp weet ik het niet maar onder dos zie je anders ook geen driveletters ofzo

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• CRAM
ik heb em nog niet geformatteerd. Maar dat maakt toch niet uit? Formatteren van een nieuwe hd moet gewoon in winxp kunnen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54
installeer eens partition manager (ff op google zoeken). Start 't programma en kijk of er wel drive letters bij de partities op de nieuwe schijf staan. Zo niet dan moet je ff rechtsklikken op de drive en "mount" selecteren, dan een drive letter toezeggen en voila!

Ik neem aan dat je de schijf gepartitioneerd en geformatteerd hebt?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ja, dat kan. Maar hij wordt pas zichtbaar als je hem geformatteerd hebt.

Formatteren doe je onder Schijfbeheer.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
dat kan ook in xp vanuit systeembeheer. Maar dat moet je wel eerst doen. Anders zie je hem niet bij deze computer.

Verwijderd

Als je een nieuwe schijf plaatst moet je deze via schijfbeheer installeren.

Je kunt hem eerst partioneren en vervolgens formateren in Deze Computer..

Maar eerst partioneren dus..!

Suc6 ;)

Verwijderd

Ik neem aan dat met een partitionering je ook een drivelettertoewijzing hebt gekregen?
Je zou deze kunnen veranderen.
Of anders je partitie verwijderen en weer opnieuw aanmaken, ik neem aan dat er niks op staat.

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 09:22
hij word pas gezien onder verkenner als ie gepartioneerd en/of geformateerd is dacht ik

boven mij staat zo te zien al hoe dat moet :)

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• CRAM
yooooo......ik heb de fout al ontdekt. Ik heb de jumper op c/s staan. Hij moet sowieso op master. Stom.....iig bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ik vind dat je veel te snel een topic hebt geopend. In het vervolg wel eerst zélf het boeltje doublechecken en de basics doornemen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

/basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.