Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ir ontvanger uit philips TV

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een IR ontvanger liggen uit een philips TV, met een 2poots IRontvanger (Diode), met een schakeling derachter bla bla bla, :O
uiteindelijk 3 draadjes:
- VCC
- Data
- GND

Ik dacht zelf dat hier wel alle AB's op kunnen omdat die dingen toch allemaal op dezelfde golflengte zitten en alleen verschillen in scancode.

Mijn vraag is of ik dit gewoon op mijn IR aansluiting van mijn mobo kan proberen
en of er schade door kan ontstaan (ik heb dit bord namelijk pas 3 weken).

Zou wel kewl wezen mooi mijn PC-tjuh besturen met mijn AB. :P

Ik heb hier al flink naar gezocht maar er zijn maar echt weinig mensen die ook maar een 2potige ontvanger hadden, om precies te zijn had ik er maar 1 gevonden hier op het forum.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Uhh.. IK zou het niet proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 08 maart 2003 @ 18:51:
maar waarom dan niet dat wil ik ook wel weten eigenlijk B)

Verwijderd

Zou volgens mij best kunnen, zie niet in waarom niet :) Je mobo stuurt de stroom er doorheen, er kan dus nooit teveel stroom doorheen gaan en hij leest de scancode af via de datalijn (VCC is +, GND is -).

Dit denk ik dan he, ik heb er echter geen ervaring mee, dus wacht even op een reactie die mijn verhaal goedkeurt :P

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bigs schreef op 08 March 2003 @ 18:51:
Waarom niet :?
Gewoon proberen toch, kan weinig misgaan, en als het mis gaat ben je weer een ervaring rijker.

Maare, ik neem idd aan dat het wel kan zoals Tjette zegt, je aansluiting is ook VCC/data en gnd, en ik neem aan dat dat allemaal standaard digitale data is.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op 08 maart 2003 @ 19:20:
[...]

Waarom niet :?
Gewoon proberen toch, kan weinig misgaan, en als het mis gaat ben je weer een ervaring rijker.

Maare, ik neem idd aan dat het wel kan zoals Tjette zegt, je aansluiting is ook VCC/data en gnd, en ik neem aan dat dat allemaal standaard digitale data is.
Dan maar ff proberen, hopelijk niet een mobo armer :?

Als er wat gaat fikken krijgen we foto's :P

Verwijderd

Het lampje werkt denk ik wel met je eigen schakeling (hoewel het bijna net zo goedkoop is om een nieuwe te halen), maar met deze schakeling zou ik het niet proberen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, er ging niks fikken.

maar er gebeurd ook niks, hij ontvangt geen signalen van de AB

bestaan er progjes voor om dat te testen???

ik heb dit aangehouden als hulp:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/635802/0//

Verwijderd

/me haalt opgelucht adem :+

• bammetje81
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 13:03
De aansluiting op je mobo is voor irda. Dat kun je nooit zomaar aansluiten. Je kunt wel met wat extra electronica een lirc compatible ontvanger van bouwen voor de seriele poort (waarschijnlijk).
Even zoeken naar lirc en infrarood. Met een beetje creativiteit kom je wel ergens...

[ Voor 5% gewijzigd door bammetje81 op 08-03-2003 23:10 ]

Een dagje niet gelachen is een dagje niet geleefd

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
dat schakelingetje wat achter de philips-ir-diode zit, poetst de signalen wat op naar philips norm. Niet alle ab werken daar op omdat sommige een andere frequentie hebben, ik zou het proberen met een philips ab, suc6

Verwijderd

Je moet hem gewoon aansluiten op de seriele poort en Winlirc erop loslaten!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
jup als je de dit schema gebruikt moet je er wel uit komen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakhardware.com/images/guide/remote/schaltplan.gif

somminge mobo's zijn een beetje zuinig met spanning aan de seriele poort, mocht je spanning te laag zijn om 5V achter de 7805 te krijgen dan kun je de 7805 gewoon weg laten

Repareren doe je zo.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

je moet gewoon wat instellingen wijzigen en je kunt 'm gewoon op je irda aansluiten (zie hier)
met winlirc ofzo kun je dan de knoppen "leren", ik heb daarna met girder aan die knoppen acties gehangen, werkt perfect met windows xp mce op m'n tv

Verwijderd

Ik heb dus zo'n infrarood ontvangertje gebouwd (echt heeel simpel en goedkoop) en dit werkt perfect met winlirc enzo, Maar zou ik ook met bv. C++ een programma kunnen schrijven die de signalen inleest en hier zelf acties aan verbind. Als dat makkelijk te doen is lijkt het me wel een vet idee voor een toegangssysteem ofzo.

• bammetje81
Dat programma bestaat al. Het heet girder, werkt perfect met de winlirc plugin. Dan kun je echt alles besturen...

Verwijderd

Ja, maar ik bedoel een programma zodat je een 4 cijferige code met je ab moet invoeren en dat hij dan die code controleerd ofzo

• bammetje81
Tsja, dan kun je misschien beter de ir ontvanger aan een microcontroller vastbakken die vervolgens weer je atx aan bliept. Heb ik eens getest, leuke gadget maar niet echt praktisch. (Hoewel dat met veel tweaker acties hier zo is :) )

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:36
hehe had eens geprobeerd dat ding leterlijk meteen op mn moederbord aan te sluiten. deed natuurlijk niks

(had overigens geen philips tv ontvanger maar eentrust IR muis ontvanger)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
W1LL3M schreef op 10 March 2003 @ 00:01:
je moet gewoon wat instellingen wijzigen en je kunt 'm gewoon op je irda aansluiten (zie hier)
met winlirc ofzo kun je dan de knoppen "leren", ik heb daarna met girder aan die knoppen acties gehangen, werkt perfect met windows xp mce op m'n tv
ik ga nog wel even met de instellingen prutten :P

en anders bouw ik die schakeling hierboven wel ;)

het zou wel kewl wezen als dit gaat werken

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Nu ik deze thread hier zie, had ik een vraagje over het gebruik van zo'n ontvanger. Ik heb zo'n creative Infra Credit card remote en die wilde ik in de auto ook gebruiken met het schema wat hier staat. (www.tweakhardware.com)

Nu kun je voor die detector van IR verschillende versies kiezen. Welke versie is het beste voor mijn afstandsbediening?

Die van Philips zenden een signaal met drager frequentie van 37500 (dus neem ik aan dat het een 38Khz ontvanger is) die van Creative zendt signalen met een frequentie van 39200. Nu kan ik kiezen voor eem 38Khz ontvanger of een 40 Khz. Welke zou het beste werken? Die van 40 neem ik aan.

Verwijderd

die van 40khz theoretisch gezien maar die van 36khz werken bijv ook bij phillips dus zo heel erg precies komt dat niet gelukkig

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 07:54 ]

Pagina: 1