Toon posts:

Win XP aztech modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend die Win ME draaide Win XP geinstalleerd en alles ging perfect nou ja!! bijna dan.
De modem (een Aztech MDP3858SP-W PCI 56K) werkte feilloos onder ME maar bij XP wil 't niet lukken want:......
Bij het verbinding maken hoor ik de modem klikken (opnemen) dan hoor ik niks en dan cancel ik en hoor ik de moden weer klikken (neerleggen) maar dan krijg ik geen kies toon meer en de lijn blijft (als ik naar zijn nummer bel bezet) even de stekker uit de muur en alles is OK stekker weer erin en de lijn is weer bezet en geen keis toon.
Alleen opnieuw opstarten is de remedie maar als ik dan weer bel begint 't van voor af aan.
Wat heb ik al geprobeerd........
Ander PCI slot.
Andere COM-poort.van 2 naar 4 naar 3
Nieuwere drivers maar volgen XP zijn de beste al geinstaleerd.
Helemaal verwijdert bij Hardware Device's en op nieuw geinstaleerd.
Wat ik zoal gevonden heb de FAX ge-Disabled bij Service
Ik weet 't ff niet meer......

XP herkend de modem tot op de letter nauwkeurig en geeft aan dat er geen conflicten zijn ook staat hij niet in de lijst van geforceerde hardware.

Ik ben al op zoek geweest naar een andere modem maar ik denk dat dat geld verspilling is omdat dit toch echt aan XP ligt maar waar en wat moet ik doen.

Wie help????

O ja ik weet niet zeker of het in forum hoort maar ik dacht omdat 't aan XP lag..ligde

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 18:46 . Reden: Forum goed??? ]

Verwijderd

erh.. snelle gok. Je kunt ergens ( neem me niet kwalijk ik weet niet meer waar precies.. denk onder modem properties ) selecteren welk soort telefoonsysteem je op zit. Wij hebben een nederlands telefoonsysteem en dat is compleet anders dan amerikaans of zelfs europees en frans enzo. Dus je moet echt het NEDERLANDSE telefoonsysteem kiezen die de modem moet gebruiken. Weet niet meer hoe die heet maar hij staat waarschijnlijk op het europese default systeem ( wat dus niet correct is in nederland ).

Ik hoop dat je eruit komt.
mvg,
Lex

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik ff noteren en dan nakijken alvast bedankt

mark