Toon posts:

tv gebruiken als monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alvst bedankt voor het lezen.

ik zit met een klein probleempie en dat is het volgende:

Ik wil mijn tv gebruiken als monitor .
Zodra ik me pc aan zet dan springt het beeld aan en hij start helemaal op zie het windows ME scherm aanspringen maar zodra die echt volledig op windows inlogt stopt hij ermee.
Dus dan word het beeld zwart en stuurt hij geen signaal via de composite uitgang.
heb de FaQ al gebruikt en search aar wil niet werken.
De videokaart is een oudje maar werkt nog goed voor deze doeleinden het is een ASUS V 3400 tnt met tv in-out svhs in-out 16mb.
De OS is Windows millenium ,please guys help me out with this one

alvast bedankt en hoop op een goede tip 8)7

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dat doen je drivers. Bij het inschakelen van de computer detecteert je videokaart dat er een TV aan hangt, en geen monitor. Hij schakelt dan over naar TV-OUT, en jij krijgt beeld. Zodra windows echter geladen is, nemen de drivers / utilities van je videokaart het roer in handen, en die schakelen hem naar VGA-OUT. Kijk eens in je display control panel of je daar een uitvoerapparaat kunt kiezen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Probeer eens windows 98 SE of windows 2000 te installeren? Hardware deel van ME is niet echt bepaald stabiel te noemen naar mijn mening.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:18
gilles schreef op 08 March 2003 @ 19:35:
Probeer eens windows 98 SE of windows 2000 te installeren? Hardware deel van ME is niet echt bepaald stabiel te noemen naar mijn mening.
Dat heeft er niks mee te maken, zat mensen waarvan ik winME stabieler heb draaien dan welk os ook. het waren de drivers die winME buggy maakte.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik gewoon een probleem heb nu.
Want volgens mij kan ik alleen de input schakelen zodra windows is gestart .
Het is dus alleen maar de bedoeling dat hij gewoon de tv gebruikt .
Denk dat ik dus nu maa rmet een hamer aan de slag ga .

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Ik zie dat hier veel mensen een hoop onzin verkopen. Gelukkig is het gratis.

Ten eerste: Windows Millennium (ME) is een van de minst stabiele Windows OS'en ooit. Dat komt niet door de drivers, maar door het OS. De drivers voor Windows ME zijn gelijk aan die voor Windows 98 of zijn van het type WDM. Waarom maken die dan een ander Windows OS niet zo instabiel? Jij mag het zeggen, maar alle anderen weten het inmiddels, zelfs Microsoft.

Ten tweede: denk aan de resolutie. Een standaard televisie, dus geen HDTV, ondersteund slechts een resolutie van 640 * 480. Veel mensen denken dat een televisie die groter is dan de monitor in iedergeval dezelfde resolutie zou moeten ondersteunen als die monitor, dit is onjuist. Je systeem start standaard (in BIOS en bij booten OS) op in een resolutie van 640 * 480, je krijgt dan beeld. Zodra het OS geladen is en de resolutie overgaat naar 800 * 600 of hoger dan pikt die televisie dat niet meer en springt op zwart. Zet dus je resolutie vast op 640 * 480.

Overigens: sommige televisies, ook geen HDTV, pikken wel een hogere resolutie, je krijgt dan echter geen scherp beeld.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga em inderdaad maar is op allen resoluties testen want ik word langzaam nuts hiero.
en anders moet ik maar een scnaconvertor kopen ofzo .
Of heb iemand ander idee zodat ik de tv wel kan gebruiken zodra ik de pc aanzet

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Neo_revisited schreef op 09 maart 2003 @ 09:43:
Zodra het OS geladen is en de resolutie overgaat naar 800 * 600 of hoger dan pikt die televisie dat niet meer en springt op zwart. Zet dus je resolutie vast op 640 * 480.

Overigens: sommige televisies, ook geen HDTV, pikken wel een hogere resolutie, je krijgt dan echter geen scherp beeld.
Bijna goed ;) De meeste TV's ondersteunen PAL/NTSC, in het geval van PAL praten we inderdaad over zo'n resolutie. De meeste tv's ondersteunen echter ook 800*600, wat vaak toch iets scherper is, afhankelijk van de grootte, zo vanaf de 55cm vaak.

Het hoeft dus zeker niet perse zo te zijn dat 800*600 == zwart beeld.

Nog een tip aan de TS: zet hem eens op 640*480, en als dat goed gaat, pak TV-Tool dr eens bij, kan je ook nog wat andere leuke dingen mee instellen en wat meer realtime mee spelen ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Caesartje schreef op 09 March 2003 @ 11:20:
[...]

Bijna goed ;) De meeste TV's ondersteunen PAL/NTSC, in het geval van PAL praten we inderdaad over zo'n resolutie. De meeste tv's ondersteunen echter ook 800*600, wat vaak toch iets scherper is, afhankelijk van de grootte, zo vanaf de 55cm vaak.
:? De meeste TV's in Europa ondersteunen zeker GEEN NTSC daar dat het afwijkende standaard van de VS is (met overigens een nog lager resolutie, maar een hogere refresh).
Het klopt wel dat 800x600 vaak ondersteund wordt op TV-Out, maar dat heeft weinig te maken met de native resolution van de TV (bij PAL blijft die overigens 768x576, niet 640x480), maar met het renderen naar die PAL resloutie (bij 648x480 zordt PAL niet volledig benut, bij 800x600 wel)
Het hoeft dus zeker niet perse zo te zijn dat 800*600 == zwart beeld.

Nog een tip aan de TS: zet hem eens op 640*480, en als dat goed gaat, pak TV-Tool dr eens bij, kan je ook nog wat andere leuke dingen mee instellen en wat meer realtime mee spelen ;)
Dat zeker wel :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
wat hier allemaal staat klopt inderdaad maar daar ben ik alleen neit mee geholpen want zodra WINBLOW start dan heb ik geen signaal mer over de kabel.

Het is ook echt van uiterst belang dat hij gewoon meteen beeld uitstuurt want hij kan niet aan een normale monitor gehangen worden.

ik kan wel ff foto maken van het kaartje kan alleen iet hosten mischien dat iemand zegt he die heb ik ook gehad moet je dit en dit ff doen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 11:49 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
als je die foto wilt uploaden om hier te laten zien, dan kun je dat bij http://www.theforumisdown.com/upload/upload.php doen :)

Verwijderd

Topicstarter
oek thanx voor de tip zal ff screenies maken een een foto van me kaartje.

heb iemand tips over welke kaart ik anders wel kan kopen???

Verwijderd

Topicstarter
wow niemand geen slimme opmerkingen meer .

Mischien dat ik van trust anders maar zo'n televiewer haal.

Weet iemand wat deze kassie kosten???

http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=11672

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 20:24 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Niet je topic binnen 24h kicken :)

En voor die Trust dingen kan je in de T.net pricewatch kijken.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 18:51
Nvidia drivers installeren, tv-out activeren en klaar.
Ook bij herstarten zal ie dan actief blijven zolang de tvout kabel erin blijft zitten.

Moeilijk zeg....

Verwijderd

Topicstarter
ja en dat zal ik niet geprobeerd hebben he!!!!!!!

vraag het niet voor niks hier 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 20:34 ]

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 20:34:

Je vraagt mensen te helpen omdat je er zelf niet uitkomt. Lukt het hen ook niet ga je zulke opmerkingen maken.

Als je het beter weet dan anderen, waarom los je het dan zelf niet op!

Hoe heeft je pc hiervoor gefunctioneerd? Hoe heb je hem geïnstalleerd? Al eens opnieuw begonnen? Welke drivers gebruik je? Info please en geen opmerkingen waar niemand mee verder komt. :(

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 18:51
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 20:34:

Ok, waaruit blijkt dat je dat geprobeerd hebt ?
Ik zie nergens staan dat je de instellingen veranderd hebt in de nvidia control panels ?
Ik zie ook nergens staan dat ie de instellingen niet vast houdt oid.
Welke driver versies heb je geprobeerd ? Was de tvuit ueberhaupt zichtbaar in de control panels etc.

Zoals ik het lees ben je gewoon wat met de standaard windows drivers aan het klooien en verbaas je je dat het niet werkt. O-)

Maar goed, zoek ut ook maar zelf uit dan... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door KBDE op 09-03-2003 23:45 ]

Pagina: 1