Toon posts:

Nieuwe pc traag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe PC gekocht:

specs:
AMD Athlon XP 2000+
Abit KT7
Viking 256MB PC2700 DDR
80GB 7200RPM (2MB) Maxtor
Pine GeForce 4 MX440SE (DDR)
MS-Tech 5.1 Set (inc. kaart)
brander & cdrom & NIC

Hij was compleet geinstalleerd met windows xp sp1. maar hij was niet vooruit te branden, als je een paar dingen tegelijk doet lijkt wel of hij totaal vast zit.
Dus ik opnieuw windows erop geplant, nog niets, alle drivers enzo zijn goed, videokaart, geluid, chipset(MB), netwerk kaart alles.. instalatie duurde idd iets van 40 minuten ofzo, in tegenstelling tot mijn eigen pc die trekt m er in 9 minuten doorheen, van format tot eind. een oude amd 900 loopt nog soepeler als de config hierboven, heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
als ik Unreal start krijg ik direct een EXEC fout, zou iets met execute zijn, ook in safe mode, ook na reinstall windows, ook na reinstall UT...
ik zat zelf te denken dat er missien iets van de core was afgebroken door bevestigen vd koeler, maar dan moet ik m los maken weinig zin in, weg garantie...
iemand andere ideeen?
veel dank!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je hem als systeem hebt gekocht, gewoon terugbrengen, niet zelf klooien, laat hun het maar fixen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AMD Athlon XP 2000+
Abit KT7
Viking 256MB PC2700 DDR
Hier klopt dus duidelijk iets niet :o

De AXP2000+ heeft een 133MHZ FSB, de KT7 (non-A) kan max in spec 100MHz aan (en zelfs out of spec niet boven de 110). Voeg daaraan toe dat het een SDR-SDRAM only mobo is en je dus nooit DDR-SDRAM erop kunt doen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik haal eerst die kast ff los, zat ook al te twijfelen, op abit site is niets over dat ding te vinden, tienduizenden mobo's maar niet die... ik onderzoek, post hier nog als ik meer weet.... bedankt alvast

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
dion_b schreef op 08 maart 2003 @ 18:26:
[...]

Hier klopt dus duidelijk iets niet :o

De AXP2000+ heeft een 133MHZ FSB, de KT7 (non-A) kan max in spec 100MHz aan (en zelfs out of spec niet boven de 110). Voeg daaraan toe dat het een SDR-SDRAM only mobo is en je dus nooit DDR-SDRAM erop kunt doen...
He sjit dat wou ik ook zeggen :)

Maar goed. Dat zal dan wel een foutje zijn. Maar he je Chipsetdrivers geinstaleerd :? en als je windows instaleert en dan nog geen drivers instaleert werkt 't dan wel :? Misshcien een baggere driver. Zou best kunnen :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

sowieso is 256 mb redelijk weinig als je windows XP draait. Die hogt voor zichzelf al minstens de helft ;)
Ben je er al achter welk moederbord je hebt?
(ik neem aan een model met DDR333/PC2700 support)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

256 is wel genoeg om WinXP te starten hoor alleen als je veel gamet dan zou ik meteen 256mb erbij nemen. Zou het defecte geheugen zijn? Draai anders een paar mem test!

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
het is overigens geen Abit KT7 maar een Abit KX7-333.
mijn fout, excusez moi?!

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Staat DMA wel aan voor je harde schijven en cdrom spelers.

Nuff Said

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kijk eens bij taakbeheer wat er allemaal aan staat als XP net is opgestart

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Brak geheugen? misschien eventjes testen.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16

ultimateharry

Team Slayer:-)

Offtopic: ik vind 9 minuten voor een install van een Windows OS ook wel heel snel.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
niks testen, gewoon terugbrengen.. laat de verkoper maar uitvogelen wat er mis is... (gratiz natuurlijk). tenzij je natuurlijk over Inet hebt besteld moet dit binnen een dag gebeurt zijn

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Hey, dat bordje heb ik hier ook, eveneens met 256Mb pc2700. Loopt als een trein. Ik las laatst ergens dat dit bordje zich fantastisch laat overclocken, maar dat terzijde. Ik zou die pc fijn terugbrengen naar de winkel en vooral niet zelf gaan schroeven voordat je je garantie kwijt bent!!! Er kunnen meerdere oorzaken zijn, o.a. brak geheugen en (imo minder waarschijnlijk) brakke drivers of een proces dat al je cpu cycles opeet. Net als Kippenijzer zou ik zeggen, laat hen het maar uitzoeken en ga vooral niets openschroeven!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Btw als je veel gamed, zou meer geheugen en een betere videokaart gewenst zijn, misschien daar ook nog eens over nadenken?

Tweakers Discord

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
ultimateharry schreef op 09 March 2003 @ 18:11:
Offtopic: ik vind 9 minuten voor een install van een Windows OS ook wel heel snel.
9min is idd wel heel snel, die 40min komen meer in de buurt :)

fotoblog

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, KX7-333, verklaart een hoop...

Maar mbt de tips die tot nu toe gegeven zijn:
- 256MB is RUIM ZAT- ik draai toevallig ook af en toe UT met 256MB en XP en heb nooit meer dan 60% van de fysieke RAM in gebruik (zonder UT of een ander zware 3D app wordt overigens zelden boven de 100MB gebruikt :o )
- defecte mem veroorzaakt vastlopers, niet een traag systeem die specifieke programma's op specifieke momenten niet wil draaien. Dit klinkt niet als een geheugenfout (of überhaupt een HW fout IMHO). Hetzelfde geldt voor dat idee van een afgebrokkelde core- dat is dit dus DUIDELIJK niet.
- DMA controleren is een hele sterke suggestie. Doe dat als eerste- het is veruit de meest voor de hand liggende oorzaak van traagheid :)

Mbt die errors bij UT- komen die alleen bij UT voor of heb je ze ook bij andere 3D apps :? Doe iig ff DirectX Diagnostics om te zien of dat in orde is.

Oslik blyat! Oslik!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dion_b schreef op 10 maart 2003 @ 00:14:
- defecte mem veroorzaakt vastlopers, niet een traag systeem die specifieke programma's op specifieke momenten niet wil draaien. Dit klinkt niet als een geheugenfout (of überhaupt een HW fout IMHO). Hetzelfde geldt voor dat idee van een afgebrokkelde core- dat is dit dus DUIDELIJK niet.
Nou nee. Brak geheugen kan wel degelijk problemen geven met programma's. Ik heb het zelf gehad en steeds liep IE vast als ik 3 vensters open had staan. Word en excel gingen gelukkig wel.
Zodra ik meer opende kreeg ik vage errors.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
hoeveel zooi word er in je systray geladen? of laat ik het zo zeggen "hoeveel icoontjes zie je daar?" :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Dolf schreef op 10 March 2003 @ 00:23:
[...]

Nou nee. Brak geheugen kan wel degelijk problemen geven met programma's. Ik heb het zelf gehad en steeds liep IE vast als ik 3 vensters open had staan. Word en excel gingen gelukkig wel.
Zodra ik meer opende kreeg ik vage errors.
OK, maar dat zijn a) vastlopers (zoals ik al zei) en b) niet specifiek bij een enkel programma maar algemeen zodra een bepaalde hoeveelheid RAM in gebruik was. En niets van de TS lijkt erop dat dit hier aan de hand is.

Oslik blyat! Oslik!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mister_X schreef op 10 maart 2003 @ 11:35:
hoeveel zooi word er in je systray geladen? of laat ik het zo zeggen "hoeveel icoontjes zie je daar?" :P

Voor de duidelijkheid: NADAT je op dat pijltje naar links hebt geklikt, XP verbergt die icons nml standaard als ze niks doen |:(

Zo heb ik ook wel 's progs gedraaid die helemaal niet moesten draaien, puur omdat XP ze verbergt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
:) ik heb alleen winxp op me laptop omdat ik het er simpel weg niet afkrijg (heb geen diskette station en geen cdrom :P )
en die winxp staat helemaal in de 'classic mode' :) dus heb ik gewoon een systray zoals die wezen moet ;)

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Het kan ook zijn dat het chipset op het moederbord gewoonweg niet goed is.
Hetzelfde hebbik een keer gehad met een Abit VA6.

Deze presteerde 50% slechter dan een Asus moederbord met hetzelfde chipset.
Ook kreeg ik veel foutmeldingen binnen UT en bijna alle files die ik copieerde of cd's die ik brande waren corrupt. :(

Ook is het misschien interssant om de laatste Via 4 in 1 servicepack drivers te installeren.

Verder lijkt het mij ook beter om terug te gaan naar de winkel (tenminste als je het systeem als geheel gekocht hebt en niet in losse onderdelen, ik mag toch aannemen dat ze bij dat bedrijf genoeg mensen rond hebben lopen met verstand van Hardware?)

Veel Succes!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Pagina: 1