OnBeforeUnload niet uitvoeren bij Refresh & Back button

Pagina: 1
Acties:

• lnx
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Is het mogelijk, om een actie bij OnBeforeUnload niet uit te voeren zodra er een refresh- of een back functie van de browser gebruikt wordt?

Als ik hierop zoek in de search vind ik alleen maar manieren om te voorkomen dat iemand terug gaat via de back-button.
Echter in dit geval mag dat best, alleen wil ik niet dat de functie in OnBeforeUnload wordt uitgevoerd.

Heeft iemand enig idee hoe dit af te vangen is?

neh mijn computers zijn niet goed genoeg om hier te noemen :)

Verwijderd

:N spijtig genoeg is dit niet echt mogelijk, er zijn hier al een hele hoop mensen een hele tijd mee bezig geweest, maar een oplossing gibt es nicht....

• lnx
dat is zeker jammer ja,
helaas, maar toch bedankt :)

Verwijderd

Misschien kun je het voorkomen door een statement in je script op te nemen die je onbeforeunload gedeelte niet uitvoert als de previous page gelijk is aan de huidige ?

Verwijderd

Hierdoor wordt dan jammer genoeg ook niet je onbeforeunload gedeelte uitgevoerd als de pagina aan eens vernieuwd is

• lnx
Rutger,

dat gaat niet werken, want OnBeforeUnload execute voordat je de pagina "verlaat"
dus je weet niet wat dan de volgende pagina is...
en als je vergelijkt met de huidige pagina, en de vorige, dan is er dus al een refresh geweest, en dus is de OnBeforeUnload al uitgevoerd... (wat ik dus wil voorkomen)

Pagina: 1