[CM] MP3/DVD/Divx bak maken, hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik ben van plan in een oude SONY bak een MP3/DVD/Divx speler te maken... kan iemand mij vertelllen hoe dat allemaal werkt en hoe kun je dat maken dat je geen beelscherm nodig hebt om mp3's af te spelen? wat voor mobo heb ik dan nodig, (moet een zijn waar ik dan geen kaarten meer voor nodig heb want daarvoor is het kastje te klein)wat is de minimale snelheid van de pc als ik dvd en divx en mp3 wil afspelen? En is het eventueel ook mogelijk om hem dan met een afstandsbediening te bedienen? Ik weet het, veel vragen maar ik wil hem echt maken... kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik weet is dat je voor DivX afspelen iig een 300Mhz CPU nodig hebt. Dit is wel het minimale, dus ik zou er wel wat boven gaan zitten (P2 400 ofzo). DVD is mpeg2 en is minder compressie dan DivX, dus voldoet die 300Mhz zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je zou ook een mini-itx mobo'tje kunnen overwegen, met eventueel een geintegreerde cpu, kijk even op mini-itx.com, staan hele leuke projectjes, en ik ga er zelf binnenkort ook mee aan de slag.

Gebruik verder even het mooie search knopje, er zijn vooral de laatste tijd vrij veel topics over mp3/divx bakken en lcd/remote control etc.

En je hebt het over geen beeldscherm, maar ik neem aan dat je hem op je tv aansluit toch ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Kijk eens met de search dit soort dingen zijn al zo vaak gedaan dat je echt wel alle antwoorden op je vraag kan vinden. Het aansluiten van een afstandsbediening zijn genoeg schematjes voor te vinden. Je hebt gewoon mobo's met videokaart en geluid on board dan heb je dus geen extra kaartjes meer nodig.

/basic

Dit topic is gesloten.