Ik heb een hd van het merk IBM model IC35L040AVER07-0 ( Deskstar 40 Gig ). Deze is er mee gestopt nadat ik de pc opnieuw wilde opstarten. Opstarten met deze schijf in de pc duurt uren. Nu heb ik via het program maxblast 3 dat eigenlijk voor een maxtor schijf is wel gekeken en hij ziet de hd nog gewoon enzo maar als ik b.v. een partitie wil copyen naar een andere hd dan sluit het programma zich zelf. Ook het Prog. van IBM zelf drive fitness test werkt goed en vind geen fouten

Onder DOS copyen is ook geen optie omdat ook no go is. Als je dir doet bij de dos prompt krijg je allemaal letters en cijfers die geen verband houden met de inhoud van de schijf en de data's kloppen ook van geen kanten. Via Fdsisk en Scandisk is de schijf ook niet te benaderen. Dat de schijf waarschijnlijk in coma ligt

weet ik ook wel, maar zou nou graag wat data eraf willen halen voordat hij richting de prullenbak gaat. Iemand een idee
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W