Toon posts:

geluid uit divx knippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een divx bestand van ongeveer 1.5 uur 8) waar ik bepaalde stukken uit wil halen (alleen het geluid) en die stukjes als muziek cd wil branden. is dit mogelijk met een programma ofzo?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nee, alleen met een steenbeitel. Soms wil een slacouvert ook wel eens helpen >:)

[search=geluid uit divx knippen]
[google=geluid uit divx knippen]

edit:
Oorspronkelijke reply ("Kijk eens op http://doom9.org naar wat je met virtualdub kan doen, of ga [google=divx sound extraction]") was duidelijk te aardig ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Rataplan op 08-03-2003 17:58 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:48

Zoefff

❤ 

Oftewel, gewoon met VirtualDub (te vinden met grote vriend Google) het .avi bestand openen, en vervolgens de audiotrack opslaan.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En als VirtualDub het niet wil (soms als het geluid MP3 is of vreemde codec) kan je ook Nandub gebruiken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Gebruik Virtualdub/Nandub.
Open het filmbestand in Virtualdub/Nandub en knip eerst het HELE filmfragment uit
het originele filmbestand kun je nu sluiten
open het filmfragmentbestand en je kan het geluidsbestand geknipt en al opslaan op je schijf.

Verwijderd

Je kan natuurlijk dit ook gewoon opnemen met de ingebouwde geluidsrecoder van windows.
Zo heb ik het gedaan voor een mix waar ik wat stukjes uit boondock saints in heb gebruikt.

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 20:32

Quintus

Eg wel! Dus....

of met Total Recorder. Daar kan het ook heel goed mee.

Unknown

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je gaat toch ook een CD-tje niet kopieren door het geluid wat op je boxen komt op te nemen ? Of een divx maken van een DVD, door het eerst met een videocamera vanaf je TV op te nemen ? ;) Beetje omslachtige methode, die ook nog eens tijdrovend is... De eerste 4 die reageerden gaan door naar de volgende ronde, VirtualDub is de tool bij uitstek om dit te doen !

Mother, will they like this song?

Pagina: 1