Toon posts:

Videokaart klapt eruit ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1x per ongeveer 10 uur doet het probleem zich voor dat (naar mijn idee) de videokaart het begeeft. Deze verspringt dan van
edit:
naar
edit:
. Er zit een Geforce 4 MX 440 se 64mb in. Ik heb de drivers al meerdere keren opnieuw geinstalleerd dus daaraan zal het wel niet liggen. Na het booten is er weer normaal beeld. Heeft iemand ditzelfde probleem gehad en een oplossing gevonden?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 22:26 ]

Verwijderd

Die laatste punt moet ff achter je tweede link vandaan. Maar welke drivers gebruik je? En verwijder je ze wel netjes via configuratie scherm? Probeer de drivers van www.nvidia.com eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, drivers heb ik altijd via conifguratiescherm verwijderd en opnieuw van de drivers cd geinstalleerd. Vandaag de nieuwste drivers gedownload van de website van Nvidia en NOG dezelfde problemen...

Verwijderd

Verander je resolutie + refreshrate eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de resolutie en hertz veranderd. nu wachten op een resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:21 ]

Verwijderd

Ach ja, wacht maar eens. We zien vanzelf of het heeft geholpen. Misschien reageert er nog wel iemand anders die nog een mogelijke oplossing heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, bedankt.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet gelukt. Vertoont weer dezelfde verschijnselen... ;(

Verwijderd

Zitten alle kabels er ook goed in? En sinds wanneer is dit zo?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de kabel zit goed. Volgens mij is dit verschijnsel ongeveer een week na het opnieuw installeren van alles (ook windows) begonnen..

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:22
ik zie 2 mogelijkheden.

1. minder dan 300 watt voeding
2. videokaart is defect/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 10:41:
Ja de kabel zit goed. Volgens mij is dit verschijnsel ongeveer een week na het opnieuw installeren van alles (ook windows) begonnen..
- Verander de aperterure size
- Zet AGP eens op 2X ipv 4X
- Zet fastwrite uit

Moet allemaal in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Alles opnieuw geinstalleerd, de opties die hier genoemd werden nemen me iets teveel tijd in.. Zoals het nu lijkt gaat alles goed!

Snel een image gemaakt :)

Verwijderd

ik heb bij mijn videokaart ook ooit een uitknal probleem gehad (was een geforce 2 mx) na lang zoeken bleek hij "write behind cahing" niet aan te kunnen. Kijk er eens naar
Display>settings >advance>Troubleshoot

Verwijderd

Ff offtopic waar heb je die wallpaper gedownload??.

Verwijderd

Topicstarter
Eh. weet ik niet meer. Als je em wilt hebben moet je je e-mailadres hier maar even posten dan stuur ik em wel.

Verwijderd

Volgens mij heb jij een softwareprobleem.... wat gebeurt er als je Windows/Linux opnieuw installeert?

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Dit is echt een driver probleem ik heb hetzelfd meegemaakt met mun Geforce 3 ti 200 heb je de drivers wel goed geuninstalld aanrader om te doen zorg dat alle vormen van drivers van je plank weg zijn installeer daarna maar een de 40.72 drivers mijn problemen gingen ermee weg. En voor de weet ook met de rest van alle drivers na de 40.72 versie.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles opnieuw geinstalleerd, nu al 2 dagen het probleem niet meer gehad!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geluidskaart zit trouwens ook op minder dan een halve cm voor de helft voor de cooler van mn videokaart. is dit erg?!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb ook een keer zo'n probleem verholpen bij een kennis. Daar betrof het een modem maar het kan hetzelfde prob zijn. Daar maakte de modem waarschijnlijk neit zo goed contact met de PCI-bus. ff eruit gehaald, afgestoft en er opnieuw ingeprikt.

Probeer hem er s uit te halen. Probeer dan event. een andere vidkaart om ff te testen of die dat ook heeft. En prikt dan jouw oude vidkaart weer erin. Dan zou die denk ik beter contact moeten maken als dat het prob is. :Y)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Clean windows install? Of mischien kaart in andere pc testen.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 13:47:
Mijn geluidskaart zit trouwens ook op minder dan een halve cm voor de helft voor de cooler van mn videokaart. is dit erg?!
Is niet goed voor temperatuur en kan IRQ problemen veroorzaken. Dus je kunt die geluidskaart het best een paar slots naar onder zetten.
Qylos schreef op 11 March 2003 @ 14:37:
Clean windows install? Of mischien kaart in andere pc testen.
Misschien eerst ff topic lezen?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 11:31:
Eh. weet ik niet meer. Als je em wilt hebben moet je je e-mailadres hier maar even posten dan stuur ik em wel.
rs003@hotmail.com

btw hoe warm wordt de kaart ??? ( ook wel eens gehad dat hij na een tijdje tewarm werdt, hoewel niet waarschijnlijk )

en tja anders denk ik ook dat er iets een beetje brak is @ je kaart.

Verwijderd

Tnx e_m_p_e_r_i_u_m@hotmail.com
Pagina: 1