Processor veels te heet

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 17:37
Mijn CPU is nu elke keer rond de 65 graden.
Nu is het zo dat ik met precies hetzelfde systeem maanden geleden een temperatuur van 34 graden had.. perfect dus.
Toen draaide mn fan op 5300 RPM en nu op 4900RPM maar ik denk niet dat die 400RPM minder 30 graden scheelt

Ik weet niet of ik het al langer heb want had geen problemen, maar laatste tijd lopen mn filmpjes om de 7 min vast ofzo (geluid blijft hangen, krijg een half blauw scherm (verschijnt niet goed dus kan ook de fout niet lezen) en dan reageert ie nergens meer op.

Ook heb ik heel erg vaak dat als ik de PC opstart dat ie blijft hangen bij het windows logo (dat balkje onderaan stopt met bewegen en dan doet ie niks meer)

Mn systeem is gewoon netjes 21 graden en HD is 45 graden wat volgens mij ook beetje hoog is

Nu heb ik 2 jaar geleden een zelfde soort probleem gehad, toen speelde ik vooral spellen en die liepen ook om de haverklap vast.. kon echt maar 5 min spelen ofzo, maar toen was het zelfs zo erg dat mn PC vaak zomaar bootte. Dat is toen na vanalles proberen opgelost door moederbord te vervangen.

Mn fan draait dus iig wel, ookal is het 400RPM lager.

Kan mn moederbord weer het probleem zijn (hoop echt van niet, geen garantie meer) of is dit toch zeker mn cooler ookal draait de fan wel?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

2 mogelijkheden die me zo te binnen schieten...
1) Slechte koelpasta, dat spul in inmiddels door continue verhitting zo erg versteend dat het bijna geen warmte meer geleidt, nieuwe en vooral betere kwaliteit koelpasta helpt hiertegen
2) Veel stof in je kast, waardoor de koelvinnen van je koelblok erg goor zijn geworden en dus minder goed hun warmte aan de omgeving af kunnen geven, net als je fan, die zal er ook wel onder zitten, want zonder reden zou hij niet zomaar 400rpm minder mogen maken...

De goede optie is dus, sla je 2 vliegen in één klap:
Haal je koeler los van je proc, blaas/veeg je koelblok & fan schoon en bevestig hem opnieuw erop met nieuwe/verse koelpasta... Succes

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Loopt de fan vol met stof ofzo? Omdat ie langzamer draait. Misschien zit er dan ook stof in je heatsink.

65 graden is nog makkelijk te doen hoor

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Weet je echt zeker dat je fan draait? Draaien de andere fans ook? Ff checken, dmv booten met kast open?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb laatst gehad dat ik de beugel van de koeler iets moest verbuigen. anders hing de pc met hoge belasting (alleen een piek was genoeg).

de cpu temperatuur was 45 graden, goed dus.
maar het bleek toch de koeler te zijn die er wat harder opgedrukt moest worden.

ik heb dit uitgevonden door met de hand de koeler harder aan te drukken en de cpu zwaar te belasten. als ik hem aandrukte was er geen probleem, zodra ik hem losliet hing de pc.

misschien is jou koeler in de loop van tijd iets losser gaan zitten doordat het beugeltje terug gebogen is?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Heb je alleen een CPU koeler??

Als dat zo is zou ik eerst proberen om je "air-flow" wat te verbeteren. Hiermee bedoel ik dus: Voorin je kast een fan zetten die lugt naar Binnen blaast, ook wel de "intake" (zo noem ik het :P ik weet niet of het de officiele naam is :P) naja dan moet je nog even een fan achter in je kast plaatsen en die zuigt lucht, dus die blaast de lucht de kast uit!

Als het goed is zijn er al van te voren aan gebrachte gaten en zo, dus je kan de fans er zo bij zetten!

Bij mij heeft deze airflow aardig geholpen, alleen heb ik ook nog een fan in de zijnkant van mijn kast zitten die blaast op mijn CPU en dat helpt echt!

Gr33tz...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:34:
Heb je alleen een CPU koeler??

Als dat zo is zou ik eerst proberen om je "air-flow" wat te verbeteren.
het is dezelfde kast, dus waarom zou de temperatuur ineens omhoog gaan?
er is dus iets mis/veranderd dus dit is geen oplossing.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Een topic over een te hete cpu openen zónder er bij te vermelden wát voor cpu het betreft :?

Anyway, zie de search, tips te over :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.